Stel je persoonlijke vraag #36

Wat fijn en relaxed dat dat zo kon! Bij ons zat alles vol, we moesten echt ver rijden elke week en ik kan mn moeder vragen maar volgens mij was het 25 of 30 gulden per les. En ja ik weet niet hoe die regeling zit maar ik weet wel dat ik vaak hoorde vroeger al, als ouders boven modaal verdienen kom je sowieso niet in aanmerking.

Maar wat ik me dan afvraag, had je dan heel dichtbij een zwembad of? Want ik denk ook weer kinderen in gebieden die heel dungevolkt zijn voor nederlandse begrippen, je kan geen 10 km fietsen met klein kinderen.
Ik keek zelf nog ff op de eerste basisschool waar ik dan eventueel schoolzwemmen misschien had kunnen krijgen en dat zwembad is dan 3 km van de school.

1 like

Wij gingen dan met auto’s (ook op schoolreisje enzo) we waren met te weinig om een bus te huren. Dus dan reden er ouders per tour-beurten

Ja wij werden ook elke week door 1 ouder gebracht, om en om met 3 andere vriendinnetjes. Ik ken ze nu allemaal nog! Haha. Maar alles zat bomvol waarschijnlijk door het niet aanbieden van schoolzwemmen denk ik . En jeetje wat is dat eigenlijk veel te duur joh.

Ooh maar ik bedoel vanuit school naar schoolzwemmen gingen we met auto’s zeg maar

2 likes

We gingen naar een zwembad 11km verderop met zo’n schoolreisjesbus elke week voor schoolzwemmen. In ons dorp was geen diep zwembad.

3 likes

Wij gingen ook met de bus, maar de afstand was maar 1,5 km naar het zwembad toe :woman_facepalming:t2:

5 likes

Ja ik vind eigenlijk bizar dat het zoveel kost terwijl het wel om de veiligheid van kinderen gaat. Alleen al op de wachtlijst staan is €50. Die vriendin heeft haar kind op 2 wachtlijsten staan ben je €100 kwijt en je weet niet eens of er uberhaupt plek is.

@Jumpsuit het zwembad zat niet om de hoek maar we gingen volgens mij op de fiets of ouders reden met auto’s? Ik weet het eigenlijk niet meer :older_woman:t5:

1 like

Ik heb ook alleen maar mijn A diploma omdat mijn moeder niet meer lessen kon betalen. Met 4 kinderen was dat in de jaren 90 ook al best duur! En dat je dan klasgenootjes had met het hele alfabet aan diploma’s en die dat maar gek vonden.

Ja ik las hierboven 25-30 gulden :scream: dat inderdaad maal het aantal lessen (wat zal het zijn rond de 20?) en maal 4 kinderen dat is echt niet normaal qua geld. En je wilt ook dat je kinderen veilig zijn en zichzelf kunnen redden in het water.

2 likes

Mijn broer vertelde toevallig gisteren dat hij voor zijn kinderen (een tweeling) 800 euro per kind kwijt is voor zwemdiploma A, B en C. Echt bizar gewoon.

1 like

Vind 19 euro per uur op zich geen gekke prijs voor les van een instructeur die ergens gekwalificeerd voor is. Neemt niet weg dat ik vind dat zwemles toegankelijk moet zijn, maar het idee dat iemand je kind voor een dubbeltje iets leert is ook raar

8 likes

En daarvoor draagt iemand de verantwoordelijkheid dat die kids niet alleen leren zwemmen, maar ook niks overkomt. Gebruik van het zwembad zal ook niet gratis zijn.

Je vergelijkt appels met peren. In het mbo betaal je niet de kostprijs omdat het grootste deel van ons onderwijs op alle niveaus door het rijk betaald wordt, de opleiding die je aanhaalt is dus in feite veel duurder.

Op deze manier kun je de prijs tegen alles afzetten.

19 likes

Mierenneukerij he, maar non profit betekent niet dat de zwemleraar niet betaald hoeft te worden of het product gratis is.

14 likes

Koop je rituals voor jezelf?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Krijg je rituals van anderen?

• Ja, blij mee
  • Ja, neutraal
  • Ja, niet blij mee
  • Nee

0 stemmers

Koop je rituals voor anderen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Hoe was jouw dag vandaag?:

• Geweldig dagje gehad
  • Prima
  • Wel ok
  • Mwa kon beter
  • Ik ben blij wanneer de dag voorbij is
  • Goed

0 stemmers

1 like

Nee, mijn moeder heeft een trauma omdat ik bijna verdronk met babyzwemmen. Ik ging als een baksteen naar beneden in het zwembad.

1 like

Ja zou ik wel doen. Ik vond zwemmen vroeger altijd heel leuk en kon het ook wel redelijk. Dus ik zou dan al zo snel mogelijk proberen mn kind ook te beinvloeden dat die zwemmen hopelijk ook leuk gaat vinden

3 likes

Ik had me voorgenomen dat te gaan doen, maar mijn kind is inmiddels 2 en ik ben nog precies nul keer geweest. Leek me een hoop gedoe met zo’n klein mormel.
Nu wel zwemmen met vakantie ed, maar geen les.

8 likes

Wat houdt dat in dan als het niet zelf met je kind zwemmen is? Dat lijkt me op zich nog wel leuk ofzo iig om eens te proberen maar anders geen idee wat het voor nut of iets voor die baby heeft en wat ie dan doet

2 likes

Bedoel je dan zoals Waterbabies waar ze zo hatsa in het water belanden? Ken dat alleen van Expats die daar super lekker op gaan eigenlijk. Alle non-expats om me heen gaan meestal rond 5 beginnen met zwemlessen.

2 likes