Stel je persoonlijke vraag #36

Naar aanleiding van First Dates.
Ben jij weleens op een tweede date gegaan met iemand waarmee je niet gelijk een romantische klik mee had? En met diegene had je het verder wel echt gezellig, overeenkomsten qua persoonlijkheid en interesses.

• Ja
  • Nee
  • N.v.t

0 stemmers

Ik voel zelf niet snel een romantische klik, dus ik verbaas me bij dit programma heel vaak, maar misschien ben ik raar.

1 like

Kroket met

• Mayo
  • Mosterd
  • Ketchup
  • Curry
  • Iets anders
  • Niks

0 stemmers

Ik ben echt een mayo liefhebber

1 like

Geen kroket :face_vomiting: gemalen zompig vlees in een hard omhulsel, toch nie lekker.

3 likes

Vegetarisch!

2 likes

bospaddestoelen!

2 likes

This is killing me man
Ik heb net een vol bord eten op maar ik heb nu zo’n zin in een kroket niet normaal

27 likes

Ik vind het vrij logisch als je op date 1 nog geen romantische klik hebt. Dat je het leuk had samen en elkaar nog eens wilt zien vind ik veel belangrijker, daarna zie je wel

5 likes

Appelmoes😳 wel een vega kroket. Tevens ook het enige waar ik appelmoes bij eet

5 likes

Hierover gesproken, (zoals de meesten nu wel weten denk ik werk ik in een restaurant.)

Gelukkig komt dit niet vaak meer voor, maar er zijn wel eens mensen die nooit komen opdagen voor hun resevering zonder iets te laten weten. Ik vindt dit best ascociaal voorals als het druk is, en je een tafel bezet houdt wat dus niet nodig is. En we mensen onnodig moeten weggesturen, omdat we vol zitten.

Voor een lunch is dit niet heel erg. Maar bijv. vandaag was er een hight tea die niet op kwam dagen, dit vindt ik zo asociaal en zo jammer, want collega’s bereiden voor, we houden tafel(s) bezet en wij missen hierdoor inkomsten.

Mijn zus werkte eerder in een restaurant dat ook werd gebruikt als trouwlocatie, en dan hadden ze wel eens dat een hele trouwerij niet kwam opdagen zonder iets te laten weten, die hadden dan waarschijnlijk een andere locatie geboekt. Dat vindt ik al helemaal asociaal.

4 likes

Dat is toch niet typisch Nederlands? Zulke broodjes heb je ook in overvloed in België.

2 likes

Maar dat is natuurlijk ook Zuid-Nederland

8 likes

Denk het nie :joy:

1 like

Ja ik vind dat ook echt niet kunnen. Ik was laatst 5 minuten te laat bij de tandarts en voelde me helemaal schuldig (ook niet echt gezond haha, maar dat terzijde) ook al had ik van tevoren gebeld om het te laten weten, en toen zei ze echt “oh joh maakt niet uit hoor, je wilt niet weten hoe vaak mensen gewoon niet komen opdagen zonder iets te laten weten”. En vandaag zag ik m’n kapper posten dat er weer iemand niet op was komen dagen en dat ze dus met aanbetalingen gaat werken (begrijpelijk). Ik vind het zo onbegrijpelijk dat mensen het normaal vinden om gewoon niet op te komen dagen op afspraken? Kan me daar echt niks bij voorstellen.

3 likes

Jup, we zijn inmiddels al best een tijd samen. Vind het ook altijd best raar als mensen met een leuke klik niet op tweede date gaan.

3 likes

Vega kroket met satĂ©saus (of als het met zo’n meer vleesachtige vulling is: brander mayo)

1 like

Denk niet dat jij raar bent. Ik kreeg altijd van mijn omgeving verbaasde reacties dat ik nooit een tweede date wou als ik het niet voelde. Vonden ze heel gek.

Mijn reden ervoor is trouwens dat ik het met zoveel mensen gezellig kan hebben maar die klik al eens had gevoeld heel snel en vervolgens heb besloten daar altijd op af te gaan. Heeft me opzich wel veel tijd gescheeld :joy: Heb in alle jaren dat ik heb gedate 5 keer een tweede date gehad en met 3 daarvan een relatie gehad. Blij dat ik niet met al die andere een 2e date gehad heb, had ik denk ik geen fut voor gehad :yum:

2 likes

Dan zou ik gewoon een factuur sturen en innen hoor. Joe joe!
Ik kan hier echt met mijn hoofd niet bij.

10 likes

Ja wtf zo asociaal?! Sowieso laat je mensen bij een trouwerij toch deels van tevoren betalen? Moet er niet aan denken zo duizenden euro’s mis te lopen.
Hebben ze echt nooit meer iets van ze laten horen? @Missy

1 like

Mag je bij je tandarts dan nog wel langskomen? De mijne (incl huisarts btw) laat je afspraak dan vervallen en de tandarts stuurt je alsnog wel een ‘boete’ ter waarde van spreekuur. Zo’n boete heeft mn man bij zijn tandarts ook wel gehad, dus die tandartsen vind ik nooit zielig. Wel terecht overigens. Geloof zelfs dat mijn tandarts je anders gewoon uitschrijft bij vaker niet opdagen, maar die man heeft dan ook een aanmeld stop & wachtlijst nu. Dus geen idee of dat standaard is, of dat je normaal makkelijk bij een tandarts terecht kan.

Maar vind hem dan minder zielig, a) genoeg opties, b) hij factureert toch & hij loopt meteen wat minder uit hahaha. Behalve dat ik mezelf helemaal lullig voel als ik afspraken niet nakomen en dan echt denk “Jezus nu lijk ik echt een vervelend persoon”.

@Solee wow shit, heftig! Was die bruiloft al helemaal besproken enzo? Hebben ze ooit nog wat van die mensen gehoord. Wat asociaal, bruiloft is ook niet echt een event wat je vergeet dat je dat gepland had - wat een kut mensen. Tenzij iemand dood neer is gevallen van de mensen die zouden trouwen of ernstig in t ziekenhuis ligt kan ik me weinig bedenken waarom je zo’n locatie niet zou afbellen (maar wel je gasten ) :scream:

2 likes

12 uurtje :ok_hand: hoef ik lekker niet echt te kiezen en heb ik van alles wat

3 likes