Stel je persoonlijke vraag #36

Wat voor douche heb je?

• Een douche met douchegordijn
  • Een douche met een (glazen)wandje
  • Een douchecabine
  • Een bad waar je in doucht met wandje/gordijn
  • Nog iets anders, namelijk
  • Ik heb geen douche

0 stemmers

1 like

Zo ziet het er wel uit :sweat_smile:

3 likes

Holy shit wattt

Ik ZA waren ze ook veel, meeste waren gewoon netjes geïnstalleerd en dan zag je geen draden oid, je hoorde wel die elektrische buzz dus vond het sowieso eng. Maar eentje was gewoon echt een soort death trap, ik zei ook tegen die mensen dat ik een shock had gehad, maar dat was geen issue vonden ze haha, het was maar een kleine, hoorde erbij. Water was ook super koud alsnog dus ik denk dat er godzijdank gewoon te weinig stroom op stond om echt schade aan te richten.

Maar dat was wel de laatste waar ik ooit onder durfde, dan maar geen douche.

2 likes

Ik heb een douche in bad maar ik vind dat echt ellende
Ik kijk uit naar de dag dat m’n badkamer ooit verbouwd is, ookal heb ik dan geen bad meer helaas

2 likes

Gewoon een inloop douche. Dus er zit geen glazen wand of douchegordijn oid bij. Volgens mij komt dat heel veel voor?

Oh ja dat douchen in bad begrijp ik helemaal, vind ik zelf ook kut.

3 likes

Ja met een muurtje? Of helemaal zonder muren/dingen, kan natuurlijk ook niet aan gedacht

1 like

Ja met een muurtje idd! Dus je loopt het muurtje gewoon om. Heel makkelijk en als het kan, raad ik dat iedereen aan. Je moet natuurlijk wel zorgen dat het water goed weg kan stromen.

1 like

Bij m’n ouders hebben we een soort open douche die helemaal betegeld is, staat in de hoek van de kamer, 1 deel grenst aan het bad en het andere is een muur tussen de douche en lavabo in. Moeilijk te omschrijven wel :sweat_smile:

1 like

Wat een leuk woord voor wasbak/wastafel!

2 likes

Jaa dat is me bijgebleven omdat ik er toen zelf ook was, er werden denk ik waarschuwingen gedeeld via Facebook ofzo? Je kan geelektrocuteerd worden als er water bij de stroomdraadjes komt en je de douchekop per ongeluk raakt, wat je al snel doet omdat ze vaak best laag hangen of naar beneden zakken dus wil je ze recht hangen.

Haha en wtf “oh een kleine schok, boeiend. We wachten wel tot iemand dood neervalt”. Let op je partner @anon50301661 :crossed_fingers:

3 likes

Ik vraag me altijd af of dat niet heel koud is. Dan moet in principe de hele badkamer opwarmen, terwijl bij een douchecabine de warmte in de cabine blijft hangen

4 likes

Het is juist (in mijn geval) nóóit koud. Wat maakt een douchegordijntje bijvoorbeeld voor verschil? Maargoed, dat is mn eigen ervaring.

1 like

En als je een overlijdensrisico verzekering op elkaar hebt, heb je wrs ook nog een hypotheekvrij huis :money_mouth_face: :money_mouth_face:

3 likes

Wij (mijn ouders) hadden ooit een betegelde douche (met muurtje) en kregen zieke lekkage na een paar jaar en kregen dat maar niet opgelost, sindsdien willen ze alleen nog maar douchecabines. Lekker offtopic dit maar ook ff mijn duit in het zakje.

2 likes

Ahhw helaas voor het geld, maar Frauhelga en haar bentoboxen niet hoeven delen is ook veel waard :star_struck:

4 likes

Ik heb binnenkort een douche met een glazen wand en ik heb dus zooooo geeeeen zin in dat te moeten afnemen na iedere douchebeurt. Wat een gedoe in de ochtend

7 likes

En is dat erg

1 like

Mijn ouders hebben een grote regendouche, dus als het héél koud is of heel warm vond ik het zooo chill om daar 5-10 minuten onder te staan en de massagestanden te gebruiken. Zelf heb ik zo’n normale douchekop en dat is het gewoon niet als je helemaal verkleumd thuis komt.

1 like

Ik weet niet of ik ze nog heb, maar toen die dingen hip werden (ik denk ergens rond 2010?) in NL maakte ik regelmatig gekookte eitjes die je direct na koken in een vorm deed. Als je dat even laat zitten heb je een gekookt ei in de vorm van een konijn, beer, etc.

Dit idee.

Mocht ik ze terugvinden dan ga ik de blits maken als mijn dochter naar de kleuterschool mag. :joy:

50 likes

Oh dit vind ik ook zoooo irritant. Ging een keer douchen bij een familielid dat net een nieuwe badkamer had en kreeg dus ook allerlei instructies voor het afnemen achteraf. Man man man dat werd dus een hele work-out net op het moment dat je helemaal schoon en zweetloos bent. Wat een gedoe. Zou het nou echt uitmaken ten opzichte van 1 keer in de week poetsen met anti-kalkspul?

edit: spelfout aangepast

8 likes