Ik heb ook een inloop douche gehad en vond het wel heel koud @Wasbeer Een douchegordijntje zorgt ervoor dat de warmte en stoom van het water meer om je heen blijft dus ik vond het echt wel verschil maken. Maar het scheelt ws ook hoe groot de opening is en waar en hoe groot het muurtje is.
Kliekjesdag / restjesdag:
- Doe ik wekelijks of vaker
- Doe ik regelmatig
- Doe ik nauwelijks
- Doe ik nooit
- N.v.t. / ik kook niet / ik heb nooit restjes
0 stemmers
Zou ik wel graag willen doen in de toekomst. Als ik echt bijvoorbeeld 5 dagen per week kook. Vraag ik me wel af hoe die maaltijd er dan uit gaat zien maar wel een goed initiatief.
Ik eet restjes meestal de volgende dag als lunch
Oke ik ben overtuigd. Wij gaan trouwen jij maakt boxen en ik de tuin overkapping.
Dan ben je wel gelijk bonusmama
Betekend dat dat ik dan ook nog moederdag cadeaus krijg? Win win!
Krijg je zo’n leuke ketting gemaakt van pasta
@Schaakmat Haha ja dan krijg je mijn terror-kleuter er wel bij inderdaad.
@Jumpsuit Klopt, ik kook eigenlijk alle dagen per week, bij uitzondering bestel ik iets. Met meerdere huisgenoten / gezinsleden is het weleens lastig inschatten hoeveel je precies moet hebben dus ik hou meestal over, of ik kook alvast voor een volgende werkdag of zo. Toen ik nog alleen woonde en niet altijd thuis at, was dat lastiger.
@anon50301661 We kunnen ook die Sisterwives-constructie doen die jij voorstelde!
Enkel van mn revalidatie, daarin zitten alle kaarten, programma’s en foto’s etc.
Als de restjes nog een beetje de moeite zijn qua hoeveelheid gooi ik het vaak in de vriezer. Om het er vervolgens niet meer uit te halen als de vriezer echt te vol zit dan bedenk ik me wel eens dat het wel handig is om er misschien iets uit te halen ipv alleen maar dingen erin te proppen
Ja vind ik wel. Ik vind zelf 1 x per week poetsen met anti-kalkspul echt teveel gedoe. Af en toe overslaan met drogen is niet meteen een ramp, maar ik heb amper kalkaanslag. Wat wel erg is, is van die wisser die niet werken. Zo vaak dat je dan bij iemand bent dat er dan een raamwisser hangt die gewoon niets doet en amper fatsoenlijk over de muur glijdt. Ja dan snap ik wel dat je geen zin hebt om de douche na te drogen.
Herkenbaar hoor, ik heb ook periodes dat ik de vriezer bewust leeg eet omdat ie anders te vol wordt.
Veel restjes kunnen (als ze nog niet in een gerecht verwerkt zijn) in soep, dus ik verwerk ze ook weleens tot iets anders.
Op dit moment staat er een restje macaroni en een restje spätzle met champignons in de oven in 2 kleine ovenschaaltjes, en ik heb er wat kaas over gedaan zodat het kan gratineren. Ik bak er nog een paar vegaschnitzels bij en dan hebben we met 3 personen genoeg.
Als je afwast, laat je dan de gootsteen vol lopen en dan was je alles af in hetzelfde water, of laat je de kraan aan en was je alles onder een schone straal water af?
- Een stop in de gootsteen en dan alles in hetzelfde water
- Onder een lopende kraan
0 stemmers
Ligt aan de hoeveelheid afwas. Een bordje spoel ik zo ff af, maar als de gehele vaat moet na het koken vul ik de wasbak gewoon.
Shitty life zonder vaatwasser.
Geen van beide meer na een YouTubers tip: Ik heb twee wasbakken, in de ene verzamel ik de vaat en spoel ik het af. Als ik de afwas doe dan maak ik eerst de lege wasbak goed schoon en dan sop ik de afwas in en leg het in de schone wasbak. Als alles ingesopt is, dan doe ik de kraan aan en spoel ik alles af en verplaats ik het naar het afdruiprekje.
Hebben jullie tot deze post ooit van een elektrische douchekop gehoord? Maakt niet uit of je er ooit een hebt gezien, gewoon of je dit fenomeen kent.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Nee, je leert elke dag wat nieuws op het forum
Katholieken dragen ‘m links (en ik ben zo opgevoed, doe er niets meer mee) dus heb dat maar aangehouden en ik geloof ooit ergens gelezen te hebben dat je linkerhand in verbinding met je hart staat ofzo haha😅 en ik ben rechts dus dan zou de ring aan die hand ook sneller beschadigen denk ik.