Stel je persoonlijke vraag #36

Ik zat elke zomer vol, ik heb inmiddels de leeftijd bereikt dat alle mensen om mij heen die ook willen trouwen wel zo’n beetje getrouwd zijn.

3 likes

Maakt het uit dat het Aziaten waren?

7 likes

Zit nog net niet in de leeftijd waarop men trouwt, hopelijk snel wel :dancer:

2 likes

In mijn omgeving trouwt niemand. Zelf een paar weken terug getrouwd, maar wij waren de eersten van familie en vrienden. Ook verder geen bruiloften op de planning.

1 like

Heel lang geen bruiloft gehad maar dit jaar ineens 3.

1 like

Kan jij in het Frans…

• Jezelf voorstellen (naam, leeftijd, woonplaats, werk/studie)
  • Vragen waar het station/stadshuis is
  • Vragen of je een plekje voor 3 nachten op de camping mag, graag in de schaduw en dicht bij het zwembad
  • Een elektricien bellen en uitleggen dat je wasmachine kapot is en wat je nu moet doen
  • Een aquarium omschrijven aan een Frans persoon zonder het woord aquarium te gebruiken
  • Zeggen rot op creep
  • Een gesprek houden over de politieke situatie in Nederland vs frankrijk
  • Een geslaagde grap vertellen inclusief clou en punchline
  • In het ziekenhuis uitleggen wat je mankeert
  • Ik spreek vloeiend Frans, droom en denk in het Frans

0 stemmers

3 likes

Nee

18 likes
  • Ik kan geen Frans, maar ik ken hem wel

0 stemmers

3 likes

Tot nu toe niet, is dat mijn zus haar bruiloft is aan plannen voor volgend jaar. Ze willen het het klein houden, maar joh wat komt er veel bij kijken qua planning en kosten.

1 like

Inloop douche.

1 like

“Je nais parle pas François” is het enige wat ik kan zeggen. Op oui en non na :laughing:

12 likes

Uitschelden in het Frans :heart:, zeker in het verkeer.

8 likes

Ik kan alleen putain tussen woorden door gooien helaas

Wats je fave?

2 likes

Ik heb het volgens mij al eens gepost, maar ik moet nog steeds lachen als ik aan mijn broer denk die vanaf zijn fiets boos een automobilist uitschold voor ‘croissant!’ in Frankrijk, omdat dat het eerste Franse woord was wat hem te binnen schoot.

32 likes

Ta mère la pute, putain, merde en op z’n Brussels MERT, clochard, vieux con

14 likes

Volgens mij haal je ook nog eens “ne parle pas” en “je ne sais pas” (ik weet het niet) door elkaar met ‘nais’ maar het kan zijn dat ik je nu fout verbeter want ik kan ook maar heel amper Frans

7 likes

Je ne comprends pas

4 likes

Je ne parle pas français

Je ne sais pas parler français of ne pas savoir is een belgicisme.

4 likes

Ik kan best oke basis frans maar ze praten ZO gvrdm snel dat de parel “parlez-vous plus lentement svp” ook in mijn geheugen staat gegrift

13 likes

Heb jij ‘Het achterhuis’ van Anne Frank gelezen?

• Ja
  • Nee
  • Soort van

0 stemmers