Stel je persoonlijke vraag #36

The mercy seat door Johnny Cash en I will always love you van whitney houston vind ik ook echt hele geslaagde covers!

Oh en fields of gold van eva cassidy!

4 likes

Ik heb op Ja gestemd bij niet roken wat lichtelijk hypocriet is want mijn vriend rookt en toen we een relatie kregen rookte ik ook nog. Inmiddels ben ik gestopt en vind ik het dus wel heel hinderlijk dat hij nog wel rookt maarja ik kan hem moeilijk dwingen om te stoppen.
Mocht deze relatie eindigen dan zou bij een evt volgende partner roken wel een dealbreaker zijn.

4 likes

Zon zaak bijwonen en jury zijn lijkt me leuk. Maar dat zoiets vet lang kan duren en je verder niet veel mag zodat je niet beinvloed word vind ik saai haha

3 likes

Ja maar ik zou er vanuit gaan dat ze dan een Uber pakken. Dus dan zouden ze eigenlijk niet meer auto rijden I guess…

1 like

Lijkt me wel leuk om een keer mee te maken, maar als het echt weken duurt zoals die zaak van JD/AH dan lijkt het me weer heel saai en moeilijk om niet dingen stiekem te Googlen enzo haha.

3 likes

Het idee dat je moet beslissen over het lot van mensen lijkt me echt vreselijk. En afhankelijk van de zaak, de gruwelijke dingen die je te horen krijgt ook.

5 likes

Een vriendin van mij ging gisteren ineens "gezelligheids"roken en ik ben echt teleurgesteld :frowning: Dus echt de grootste no go voor een aanstaande partner

6 likes

Ja ik vind het zo lame, het is 2022, zoveel reclames en alles tegen gemaakt. Enorm veel waarschuwingen niet meer normaal, op verpakkingen van sigaretten, verhoging van de prijs. En nog is blijkbaar bij sommige die nicotine NOG sterker. Echt heel erg. Gitzwarte longen krijg je al bizar snel, aangezien je eigenlijk vuur in je longen blaast vrijwillig.

4 likes

Ik ben benieuwd hoeveel meelezers hier actief meelezen.

Ben jij een meelezer (lurker)? Met andere woorden: lees je dagelijks/wekelijks mee, en post je niet tot nauwelijks op dit forum?

Ben je een meelezer?
    1. Ja, ik post nooit/nauwelijks mee.
    1. Nee, ik post regelmatig/vaak mee.

0 stemmers

Waarom ben je (meer) een meelezer dan een poster?

    1. vind het leuker om mee te lezen, dan te posten.
    1. kost me te veel moeite (energie).
    1. Ik vind mezelf te saai om mee te posten.
    1. anders. Geen zin om toe te lichten.
    1. anders. Ik post nooit/weinig, omdat …

0 stemmers

Als vervolg op sommige antwoorden. Zou je eigenlijk (meer) willen meeposten?

    1. Ja
    1. Nee

0 stemmers


Ik post eens in de zoveel maanden weer eens iets, omdat het me te veel moeite kost om regelmatig mee te posten. Voor mijn werk ben ik al veel aan het woord, dat ik in mijn me-time geen zin heb om moeite te doen om op alles en iedereen te reageren. Vind het wel leuk om te lezen.

3 likes

Dit tweeluik

11 likes

Voor mij ook. Misschien is dit een impopulaire mening maar ik wil ook geen vriendschappen (meer) aangaan met rokers. Dus een partner die rookt is uitgesloten.

Mijn vader is momenteel doodziek, vooral doordat hij 50 jaar gerookt heeft. De nicotineverslaving heeft door de jaren heen heel veel leed aangericht in ons gezin. Ik zie mijn vader nu letterlijk stikken, een echte lijdensweg.
Ik heb daarnaast zelf erg veel last van de rook (allergische klachten), als het in iemands kleren hangt en ik zit ernaast heb ik er al last van (lopende neus, rode ogen, etc.). Het is nog enigszins genormaliseerd / geaccepteerd in onze maatschappij om andere mensen aan schadelijke stoffen bloot te stellen zonder hun consent, maar als je erover nadenkt is dit echt niet oké. Terrasbezoek is voor mij vaak een stoelendans om uit mensen hun rookwalm te blijven.

Het is voor mij door de jaren heen best een gevoelig punt geworden. Ik erken volledig dat het een ernstige verslaving is waarvan ook de roker zelf slachtoffer is, maar ik wil mezelf er niet meer aan blootstellen.

15 likes

Oh ik heb NOG een cover

6 likes

Alles van Normani eigenlijk en jonge John Travolta

2 likes

Het maakt een verslaving niets uit of een pakje €5 kost of €9. Werkte het maar zo.

3 likes

Er worden reclames tegen gemaakt maar het wordt al veel langer geromantiseerd. Reclames, films en series van vroeger maakten juist reclame vóór sigaretten, dat haal je niet zomaar uit een samenleving. En zelfs nu gebeurt dat nog in series en films, ook al is het stukken minder.
Daarnaast is het inderdaad een verslaving en zullen het besef van de prijs en de lichamelijke schade niet veel betekenen voor houdbare motivatie om te stoppen.
_

Ik ben nu vijf maanden gestopt en het gaat me best makkelijk af. Mocht iemand geïnteresseerd zijn: ik vind De opluchting van Jan Geurts een heel goed boek. Ik heb zelden moeilijke momenten en ook daar heb ik geleerd mee om te gaan.

3 likes

i can’t :heart: :heart: :heart:

Edit: oh ik zie nu dat hier ook een best dance grammy nominatie voor was, 100% terecht

6 likes

Ik vind True Colors in de versie van Tom Odell ook echt heel mooi.

3 likes

@Dazed

:two_hearts:
ik vind die van giveon beetje saai

2 likes

Ik loop ook vaak achter de feiten aan, ben vaak topics aan het bijlezen en dan ga ik niet reageren als het niet meer relevant is / er al veel berichten erna zijn gepost.

6 likes

Gewoon doen joh

6 likes