Stel je persoonlijke vraag #36

Ja ik heb een tijdje heel graag Islamstudies willen studeren en ben toen naar paar van die meeloopdagen op de Radboud geweest maar uiteindelijk toch de meest basic studie der basic studies gekozen

1 like

Kan je me dmen welke het is?? Is niet per se heeel dichtbij mij maar vind t wel chill als t een is waar ik me fijn bij voel

2 likes

Dit doe ik nog altijd tbh 🄹

6 likes

Ja ben je op zoek naar een Kevin? :joy:

3 likes

Weet jij wat ā€œpentecostā€ betekent?

• Ja
  • Nee, wel van gehoord
  • Nee, ook nooit van gehoord

0 stemmers

Het antwoord is Pinksteren in het English

3 likes

Vind het ook heel mooi hoe je het beschrijft @FrauHelga :blush: Ik vind Ramadan ook een hele mooie en bijzondere maand. Aan de ene kant is het een maand om in mezelf te keren, maar aan de andere kant voel ik ik me heel verbonden met de mensen om me heen.

Zou je mij de moskee ook willen dm’en? Ben al een tijdje opzoek naar een fijne met lessen, zoals jij ook beschrijft. Maar nog niet kunnen vinden. De moskee’s met lessen zijn dan alleen voor kinderen.

2 likes

Is er momenteel iets gaande rond dit boek? Een jaar of 4 geleden (of iets langer?) zag je het overal en lazen veel mensen het. En de afgelopen weken zie ik het ineens weer overal en lijken veel mensen het te lezen, een soort heropleving lijkt wel.

3 likes

Oh haha toevallig dan! Misschien heb je het ook onderbewust mensen in de trein zien lezen laatst?
Of misschien valt het me alleen op omdat ik er nu ineens op let, maar ik vroeg me al af of het bijvoorbeeld in een programma was geweest of op een lijst stond omdat ik het ineens (weer) overal op zie duiken, en toen zag ik jouw vraag.

4 likes

Stel jij hebt voor de deur van je huis een bankje staan. ā€˜Mogen’ anderen dan daarop zitten?

• Ja
  • Ja maar alleen als ik ze niet zie/hoor
  • Nee is mijn bankje

0 stemmers

Vind het echt super onvriendelijk als mensen zeuren als je ff op hun bankje gaat zitten

Bedoel je echt in de voortuin? Of op straat

1 like

Mijn vriend is echt zo onredelijk geĆÆrriteerd als mensen op zijn bankje hebben gezeten. Verbaas ik me nog steeds over. Hij is super vrijgevig, behalve over dat bankje :’)
Ik heb zoiets van joh het is een openbare stoep, als ze het netjes achterlaten prima toch.
Ik vind het wel raar als mensen uitgebreid erop gaan zitten kletsen terwijl ze jou in het raam erachter zien. Of asplekken achterlaten.
Edit: ga zelf trouwens nooit op iemands bankje zitten, ik zoek wel een bank van de gemeente :stuck_out_tongue:

4 likes

Als ze maar niet gaan roken of filmpjes kijken op hun telefoon met geluid aan

Mijn ouders hadden vroeger een bankje op de oprit en ik vroeg laatst waarom ze het na een paar jaar hadden weggehaald. Bleek dat de plaatselijke hangjeugd dat bankje af en toe gebruikte ipv de openbare bankjes om drugs te gebruiken.

Nee gewoon echt op de stoep, niet in de voortuin

Vlakbij waar ik woonde heeft iemand zo’n bankje aan de muur hangen wat je uit kan klappen, met zo’n slot eraan, zodat alleen de eigenaren erop kunnen zitten. Vind ik er altijd zo ongezellig uitzien want ja oh wee mocht iemand anders even op je bankje gaan zitten.

6 likes

Als mensen zo’n bankje voor hun huis hebben, en ze willen er zelf op gaan zitten maar er zitten al vreemden op, mogen ze dan vragen of die vreemden weggaan zodat ze er kunnen gaan zitten?

• Ja, het is hun bankje dus ze mogen er altijd zelf gebruik van maken
  • Nee, die vreemden zaten er eerst en mogen blijven zitten
  • Die vreemden hadden er überhaupt niet mogen gaan zitten!!
  • Anders

0 stemmers

1 like

Haha ik heb zo’n bankje maar heb ook enkel glas en werk nog regelmatig thuis dus heb wel meerdere malen gevraagd of iemand weg wou gaan als die er al >10 minuten zat te roken, bellen, of met geluid aan filmpjes zat te kijken
Ja sorry hoor maar dat hoor/ruik ik gewoon 1 op 1 dus vind dat asociaal en ik snap ook niet dat je je dat zelf niet bedenkt. Gewoon zitten vind ik nooit een probleem (ok ja dat zeg ik nu wel maar dan wel zonder geluid haha want ik kan elk gesprek letterlijk volgen)
Gelukkig tot nu toe maar 1 keer gehad dat iemand met een ā€œ:slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:ā€ gezicht alsnog bleef zitten toen ik aangaf zelf erop te willen zitten om lekker buiten te kunnen werken. Super ongemakkelijk.

16 likes

Mijn bank staat tegen het huis echt in de voortuin, dan zitten ze onder mijn keukenraam. Sta dan toch wel gek te kijken denk ik als daar ineens iemand zit.

6 likes

Lol alsof iemand ook in de voortuin van iemand anders gaat zitten. Mag toch hopen dat de vraag gaat over mensen zonder voortuin.

Ik moet er nu ineens aan denken dat bij een vriendinnetje vroeger er ineens mensen in de tuin lagen te zonnebaden. Zij hadden een gigantische tuin, en zij dachten dat het een park was? Er was wel een camping en een hotel vlakbij dus misschien hadden ze zich vergist maar stel je voor. Heb je ineens mensen op een handdoekje in je tuin liggen omg.

12 likes