Oh ja, hierdoor herinner ik me nu ook iets. Mijn ouders hadden bij hun huis een parkeerplaats die echt onderdeel was van de voortuin, dus het was duidelijk dat het een privéplek was (de hele buurt heeft dat). Zo vaak gehad dat mijn ouders op vakantie waren, ik even bij het huis ging kijken en dat er een vreemde auto op die plek stond. Ik zou zoiets niet eens durven…
Maar misschien was het toch ergens onduidelijk dat het een privéplek is? Maar neem aan dat het wel aangegeven staat. Zou dat ook absoluut niet durven, zou niet eens in me op komen.
Nee, het was vrij duidelijk (vond ik), want het was echt pal in de voortuin met (gedeeltelijk) een hekje er omheen. Nah ja, brutalen hebben de halve wereld of zoiets.
Keek jij dit wel eens? Ik besef me nu weer hoe raar en freaky dat ook weer was, hoezo was dit voor kinderen.
- Ja
- Nee maar ik ken het wel
- Nee en ik ken het ook niet
0 stemmers
Je wordt gevraagd om getuigen te zijn bij een bruiloft, maar eigenlijk sta je niet achter het huwelijk. Je denkt dat ze niet goed bij elkaar passen en dat het toch zal eindigen in een scheiding. Wat doe je?
- Je doet het wel, onbeleefd om te weigeren.
- Je geeft eerlijk aan dat je het niet doet, omdat je er er niet achter staat
- Je verteld dat je twijfelt, maar doet het toch toch
- Anders…
0 stemmers
Heb het af en toe gekeken maar ik vond het supereng. Ik keek dan liever naar Cow & Chicken of the Powerpuff girls
Las ook dat het gecanceld was omdat het te eng was voor kinderen. Ik vond dexter altijd leuk.
Ik keek het ff een stukje, wth:
Ligt eraan; denk ik puur dat ze vanwege hun persoonlijkheid geen match zijn doe ik het gewoon. Denk ik dat het niet gaat werken omdat hij abusing is, toxic is of een vreemdganger is, dan doe ik het niet.
Mijn moeder heeft een bankje neergezet vorig jaar en ze zei toen dat ze hoopte dat er ook andere mensen gebruik van gingen maken omdat ze dat altijd zo leuk vond. En ze wist dat er vroeger ook een bankje stond waar mensen op kwamen zitten. Alleen niemand maakt tot nu toe gebruik van het bankje en daar was ze echt not amused over want het was toch zo’n schattig bankje haha. Dus laatst kreeg ik een foto dat ze er allemaal planten en bloemen omheen had gezet om het gezelliger te maken haha. Het zag er serieus cute uit dus hopelijk gaat er gauw een keer iemand op zitten
Haha dit vind ik heel schattig. Maar ik denk dat het misschien niet zo nederlands is om te doen. In italie hadden er waarschijnlijk binnen een uur al 3 opa’s zitten kletsen.
Nouja het is dan misschien onbeleefd om te weigeren, maar ik vind dit wel juist een beetje je taak als getuige? Neem aan dat je als beste vriendin van iemand gevraagd wordt en dat je dan ook de vrijheid voelt om te zeggen tegen haar dat je twijfelt of t een goed idee is. Met je uitleg daar respectvol bij, uiteraard. Tja als zij dan voet bij stuk houdt dan zou ik niet weigeren, maar wel pas na een echt lang en serieus gesprek met haar.
Misschien kan ze er een bordje bij plaatsen dat iedereen welkom is. Ik denk dat mensen dan sneller komen zitten!
Alleen zit daar natuurlijk ook heel veel tussen! De relatie waar ik nu aan denk is niet toxisch, maar er zijn wel o.a. schulden en ik vind het (mede daardoor) ook ongelijkwaardig! Natuurlijk speelt er nog veel meer!
Ik vind het dus eigenlijk niet eens zo onbeleefd. Waarom getuigen voor iets waar je niet achter staat? Aan de ene kant denk ik, een huwelijk is toch maar een achterhaald toneelstukje boeiend, ik doe het gewoon maar nee. Ik zou weigeren.
En als degene die je vraagt als getuige weigert, zou dat dan einde van het contact wat je hebt met elkaar betekenen?
- Ja
- Nee
- Nee maar dit zou wel minder worden
0 stemmers
Ik vond deze zoooo eng, daar durfde ik snachts echt mn bed niet van uit
Maar je bent daarmee toch ook getuigen van hun liefde en geeft daarmee wel aan achter de keuze te staan(ten minste zo zie ik het). Het lijkt mij dus wel heel lastig om dan daar je handtekening te zetten terwijl je denkt: wat onverstandig.
Hebben mensen met zo’n bankje dat op de openbare stoep staat dan zo’n mega stoep voor hun deur?
Hier in de buurt is ook een zo’n straat met wat mensen die bankjes (en andere zooi lol) neerpleuren en dan moet je dus even over straat omdat daar van alles waaronder zo’n bankje staat. Vind dat eerder asociaal. Zet zoiets lekker in je tuin of zoek een parkje op.
Klopt. Maar ik vind een vriendschap niet betekenen dat je altijd maar erachter moet staan wat hij/zij doet. Ik wil daar dan niet zo’n rol in hebben. Als iemand dat bij mij zou weigeren zou ik dat vervelend vinden maar als de vriendschap daarom ophoud, dan zegt dat al meer dan genoeg. Dat is wel heel leeg dan.
Niet aan mij om ze te wijzen op een, in mijn ogen, niet goed plan. Ik neem dan wel aan dat je het al eens hebt aangekaart /besproken waar je aan twijfelt. Alhoewel zelfs als je dat niet hebt gedaan is het nog geen reden om te weigeren. Uiteindelijk volgt iedereen een eigen pad in het leven en soms duurt het langer dan buitenstaanders dat je iets inziet. Juist met een toxic relatie lijkt het me belangrijk om in iemands buurt te blijven.