Stel je persoonlijke vraag #36

Spreken jou vrienden jou wel eens tegen? Zijn ze het bijvoorbeeld wel eens niet met je eens? Zeggen ze dat een beslissing onverstandig is?

• Ja regelmatig en dat vind ik fijn
  • Ja regelmatig en dat vind ik niet fijn
  • Zelden, dat zou meer mogen
  • Zelden, gelukkig maar
  • Niet van toepassing

0 stemmers

4 likes

Wordt er eigenlijk tijdens de ceremonie nog wel eens gevraagd of iemand tegen het huwelijk is? Like who does that :joy:. Ik heb in 2017 nog een ceremonie in de kerk gehad maar ik herinner me er weinig van wat die man zei.

1 like

Ik probeer te bedenken hoe dit er dan uit ziet maar kom er niet uit

4 likes

Ik heb zelden, gelukkig maar gestemd met het idee dat ik hopelijk weinig onverstandige keuzes maak

2 likes

Ja misschien is “regelmatig” ook wel iets te ruim genomen!

1 like

Als jij je huissleutel kwijtraakt, wie heeft dan een extra sleutel?

• partner
  • familie (eigen gezin, ouders, broers/zussen etc)
  • je beste vriend(in)
  • je hele vriendengroep
  • de buren
  • je scharrel/fwb
  • huisgenoot
  • niemand

0 stemmers

Oh nee ik bedoelde eigenlijk of er letterlijk tijdens de ceremonie nog wel eens zo cliche wordt gevraagd ‘als iemand tegen dit huwelijk is sta dan op’ oid.

Weet ook niet waarom ik dit zo specifiek aan jou vraag haha

Ik heb geen bankje staan, maar mijn stoep is tot aan de weg ongeveer een meter of 4, dus dat zou prima kunnen. Zie het hier wel meer.

2 likes

Je hebt ook vaak genoeg van die hofjes, daar kunnen ook prima bankjes staan voor het huis.

3 likes

Mag maar 2 opties kiezen, maar 4 mensen hebben een sleutel: mn partner, mn ouders, vrienden die verderop in de stad wonen en de hondenuitlaatservice.

2 likes

Maar nou is de vraag:
ga jij zelf wel eens op een bankje zitten die op een openbare plek staat maar wel persoonlijk bezit is van diegene die het zelf voor het huis heeft gezet?

• Nee maar ik ga nu echt veel op die bankjes zitten
  • Nee
  • Ja

0 stemmers

Ik vind dit dus wel je “plicht” als vriendin! Natuurlijk kan je dit zo hard of zacht brengen als je wil. Ik snap in het geval van geweld dat je de vriendin niet nog verder wil afdrijven.

2 likes

Nou ja, mn ouders zitten ook wel 130km verderop, maar de vrienden en uitlaatservice zijn wel fijn inderdaad!

1 like

Ik zou echt mensen uit de straat vragen hoor, een ouder echtpaar wat vaak overdag thuis is ofzo. Ik zou dat zelf echt geen probleem vinden, al ben ik weinig thuis dus ben ik niet echt een handige sleutelhouder.

5 likes

En keek je wel eens Hey Arnold!

• Nee
  • Ja
  • Nee maar ik ken het wel

0 stemmers

1 like

https://www.google.com/search?q=stoep+met+bankje&client=ms-android-google&source=android-browser&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiNmPGioZP4AhUBMuwKHVGJC5MQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=393&bih=697&dpr=2.75#imgrc=W9QAJB3YJaFiiM

Meestal is het zoiets
 dus je kunt er gewoon langs. Ik snap het wel als je geen tuin hebt of de zon daar maar een deel van de dag staat, kun je lekker voor t huis zitten mensen kijken met een wijntje.

4 likes

Ja idd iemand uit de buurt, ik wist als kind dat ik dan bij bepaalde buren moest zijn, want die vrouw was nagenoeg altijd thuis. Anders had ik als tiener al vaak het huis niet in kunnen gaan. Ik vond het dan wel gĂȘnant om te vragen en dat ik mn sleutel kwijt was maar liever dat dan een sleutel 180 km verderop.

1 like

Ja, ik heb ook echt een probleem dan, want niemand heeft mijn sleutel dus. :grimacing: Maar ik kreeg gisteren de sleutel van mijn fwb (‘voor het geval dat’) en toen dacht ik: Ja, misschien is het handig dat hij mijn sleutel ook heeft, ook al woont hij een stuk verderop. Oorspronkelijk had mijn moeder ze wel, maar ja, die overleed vlak na mijn verhuizing. En verder woont er niet echt iemand in de buurt die ik goed ken.

2 likes

Ja mijn mening over bankjes is ook wel veranderd sinds de poll haha. Hoezo ga je het ook niet oke vinden als jijzelf een persoonlijk bezit op een OPENBARE plek zet, waarbij het ook nog eens bedoelt is om te zitten. En het is maar een bankje, het is niet dat je ermee wegfietst, of die ff in je auto pleurt.

2 likes

Ik vind dat er soieso te weinig bankjes zijn. Mn moeder heeft copd en als we dan ergens heen gaan wilt ze een paar keer zitten om even bij te komen. En op sommige plekken moeten we dan echt even zoeken. En je wilt dan ook niet steeds ergens wat gaan drinken.

19 likes