Stel je persoonlijke vraag #36

Ik doe het niet zo vaak al heb ik wel een creme speciaal voor het gezicht.

Als ik om half 8 ‘s ochtends spf opdoe en daarna make-up, ben ik maar tot half 10 beschermd. Als ik dan een lunchwandeling ga maken heeft dat al geen zin meer, ik ga op mijn werk dan ook niet mijn make-up eraf halen en weer opnieuw smeren.
Blijf het wel een dilemma vinden, zou het liefst wel mijn huid goed beschermen.

1 like

Een zonnebrandspray die over je make-up kan is dan wel een uitkomst. Lancaster sport, bondi Sands spray of douglas eigen merk vind ik fijn en verpest mijn make-up niet.

4 likes

De spray kopen van la roche posay om doorheen de dag met make-up bij te werken of de shiseido stick. Die laatste heb ik nog niet geprobeerd maar zou zeer goed zijn.

4 likes

Ja maar je ‘moet’ ook gewoon een dagcreme smeren met een hoge spf, geen lichaamszonnebrand want dat is inderdaad niet fijn voor op je gezicht.

1 like

Ik gebruik zonnebrand ipv dagcreme, maar ligt heel erg aan je huid of je daar bijv tegen kunt. Goed de tijd geven om in te laten trekken en wellicht een zonnebrand gebruiken die minder vet is. Lancaster heeft zo’n nieuwe fluïde die heel snel intrekt en die blauwe zonnebrand van Shiseido is ook super fijn en heel dun.

En de Chanel Sublimage is ook heel fijn en mooi onder make-up maar wel €100 dus wtf 🫠

4 likes

Is het deze van Lancaster? Want die lijkt mooi te verdwijnen in haar huid.

1 like

Stel, je bent ergens waar mensen van over heel de wereld zijn (een internationaal evenement ergens in Europa bijvoorbeeld) en als je praat met mensen is het normaal om te vragen waar ze vandaan komen/je voor te stellen en te zeggen waar je vandaan komt, inclusief welk land etc.

Iemand die je spreekt zegt: ‘I’m from the Bay Area’ zonder verdere duiding of uitleg.

• ik weet meteen exact waar dit is
  • ik heb een vaag idee waar dit is
  • ik weet niet waar dit is
  • ik vind dit een normale manier om aan te geven waar je woont, meer toelichting is niet nodig
  • ik vind het raar dat er verwacht wordt dat iedereen weet wat/waar the Bay Area is, het zou normaal zijn om wat meer te verduidelijken.
  • ik weet niet wat ik hiervan vindt/anders

0 stemmers

Ik heb dit wel eens gehad en ik vond dit toen best raar, ik wist zelf wel waar het was omdat ik vrienden heb die er wonen (het is het gebied in de Baai van San Francisco). Maar ik vind dit een beetje hetzelfde als zeggen ‘I’m from de randstad’ zonder verdere uitleg dat je uit Nederland komt en dan gewoon verwachten dat mensen uit Amerika snappen wat dat betekent.

edit: ik vindt moest ik vind zijn uiteraard :roll_eyes:

16 likes

Dit doet me denken als je aan mensen vraagt waar ze vandaan komen en dan zeggen ze ‘ik woon in oost’ oid, oost wat??? En dan bedoelen ze altijd Amsterdam

33 likes

Ja! Enige nadeel vind ik dat er na gebruik een beetje product in het pompje achter blijft en dat droogt op, dus iedere morgen heb je een viezig propje wat er als eerste uit komt maarja dat is verwaarloosbaar want dat kun je wel weer uitsmeren

2 likes

Weet jij welk kleurtype je bent?

• Ja, dat weet ik
  • Ik heb het wel eens geprobeerd uit te zoeken, maar lukte niet
  • Nee, geen idee

0 stemmers

En zo ja, welk type ben je dan?

• Herfst
  • Winter
  • Zomer
  • Lente

0 stemmers

2 likes

Trek jij je wat aan van je kleurtype? Kies je je kleding erop uit?

• Ja altijd
  • Ja grotendeels
  • Nou, af en toe als ik twijfel
  • Nee boeiend

0 stemmers

2 likes

https://www.kruidvat.nl/vision-spf30-face-fluid/p/4329893
Ik heb deze sindskort en vind m erg fijn. Vaak in de aanbieding.

5 likes

Lees je wel eens appgesprekken terug?

• Regelmatig
  • Soms
  • In uitzonderlijke gevallen, bv een ruzie of juist iets leuks
  • Nooit

0 stemmers

Waarom doe je dat?

• Herbeleven van het moment
  • Analyseren
  • Uit verveling
  • Kijken of ik iets raars gezegd heb
  • Om te delen met anderen
  • Anders:

0 stemmers

1 like

Nou niet omdat ik denk ‘omg ik moet me aan mijn kleurtype houden’ maar wel omdat ik er in bv grijs uitzie alsof ik nooit buitenkom en elke dag 18uur in de fabriek moet werken terwijl ik ondervoed ben. Dus ik koop gewoon niet zo makkelijk iets in die kleur, omdat ik het mezelf niet leuk vind staan. Ik kies dan liever iets in groen, waar ik me goed in voel

2 likes

Om een adres of datum van een verjaardag terug te vinden😅

16 likes

Ik gebruik een zonnebrand van Paula’s Choice en ik vertrouw er wel op dat die producten goed zijn!

3 likes

Ik heb me laten influencen door tiktok en laatst de tinted sunscreen van Australian Gold gekocht. Dus die draag ik nu ipv make up. Als je voor heel natuurlijk en lichte dekking gaat is ie echt top.
Nav deze tiktok

2 likes

Ik moest afgelopen maanden 2x speechen op bruiloften dus had wat ammunitie nodig.

En idd voor recepten, handige data etc.

6 likes

Je dacht op het festival dat je ‘waar ben je?’ Stuurde. Als je het terugleest blijkt er ‘whehdja’ te staan :rofl::rofl:

16 likes

Ik wil ook nog even mijn 50 cents over zonnebrand geven. Ik gebruik biodermal matte fluid voor het gezicht en ben daar zo tevreden over. Geen glimmende huid, beschermt goed, je doet er lang mee en vaak 1+1 in de bonus. 1 flacon is zo’n 20 euro dus veel geld, maar gezien hoe lang je er mee doet en vaak aanbiedingen valt dat per gebruik heel erg mee.

Nou dit was mijn spreekbeurt. Bij vragen is google je vriend.

9 likes