Stel je persoonlijke vraag #36

Ja, dit doe ik heel vaak! Ga ik bijvoorbeeld kijken of london of Lissabon meer westelijk ligt, of wel dorp hier ookal weer tussen twee steden ligt enz. Of dan lekker inzoomen op steden waar je op vakantie ben geweest. Echt genoeg om je bezig te houden op werk haha

6 likes

Ja ik vind dit echt heel chill! Ook als werkontwijkend gedrag haha.

Ik heb op mn werk best regelmatig internationale contacten en als ik dan weer eens een plaatsnaam voorbij zie komen die ik niet ken ga ik met streetview een beetje rondkijken hoe die stad eruit ziet, het centrum en de woonwijken enzo.

Of ik ga naar een random land/werelddeel en ik zoom een beetje in tot ik een stad of gebied tegenkom waar ik nog nooit van gehoord heb en ga daar dan met streetview rondkijken. Ik hou niet per se heel erg van reizen maar dit vind ik dan wel weer leuk haha :sweat_smile:

7 likes

Ik ga het toevallig komende week maken, dus ik ben benieuwd. Ik denk dat het goed als steak kan worden gemaakt is omdat je bij een watermeloen net als blij vlees de maillard reactie krijgt. Dat is een chemisch proces die zorgt voor de bruine kleur tijdens het bakken en dat heeft oa te maken met de suiker in het product. Dus doordat je dat mooie bruiningsproces krijgt heeft het wat meer weg van vlees.

5 likes

Ik heb het nog nooit gegeten maar zag gisteren dit langskomen: Login • Instagram

En nu wil ik dit ook. Ziet er echt heel lekker uit!

3 likes

Ik heb ‘Ja vaak’ gestemd en zie dat ik in de minderheid ben haha. Ik doe dit minstens wekelijks en sta er door jouw post voor het eerst bewust bij stil dat ik dit doe. Als ik me overweldigd voel op werk, dan open ik Maps op mijn andere beeldscherm en mag ik per taak / mail die ik afrond en paar minuten mapsen haha. Ik gebruik het dus als een soort beloningssysteem. Ik vind het echt heerlijk ontspannend, alles valt even weg.

Ik zoek vooral mooie plekken op waar ik ooit gewoond heb (in het buitenland), maar wat ook favoriet is zijn van die rijkere wijken in de warmere staten van de VS waar echt ieder huis een zwembad heeft (lekker specifiek). En verder inderdaad bijzondere plekken, heel afgezonderde eilanden of natuurgebieden.

Door de jaren heen heb ik wel echt veel topografie kennis opgepikt door dit te doen, ik denk dat ik de meeste landen inmiddels wel correct kan plaatsen.

12 likes

Ik vond het gewoon smaken naar warme watermeloen met een totaal misplaatste zoute marinade. Was in een restaurant en ik heb het laten staan. Het was slijmerig en warm en gewoon echt niet lekker.

3 likes

Ik vond het totaal niet naar vlees smaken, ook niet qua textuur (gelukkig maar, want daar had ik geen zin in haha). Maar ik vond het wel lekker! Had geen zoute marinade zoals @anon86562306 haha, dat lijkt me niet lekker nee. Maar het is nou ook niet zo dat ik denk wow ik wil dit elke week. Was leuk en lekker, zou het waarschijnlijk nog wel een keer bestellen als ik het ergens tegenkom, maar dat is het dan ook.

Ik heb een vriendin waar ik de laatste tijd best veel mee afspreek, bijna elke zaterdag. Nou had ik afgelopen week wat gepland met andere vrienden en familie waardoor we elkaar twee weken niet hadden gezien. Nu wilde ze op een zondag afspreken omdat ik op de zaterdag niet kon vanwege een andere afspraak en ik dacht prima leuk. Toen zei ze kan je ook vrijdag afspreken, maar ik zei ik wil liever een vrije avond want ik heb elke avond wat gedaan en ben moe. En een paar dagen later stuurde ze weer een vraag met ik weet dat je moe bent maar kan je toch uit eten vrijdag. Ik heb toen gezegd nee ik ben moe en wil echt even een avondje voor mijzelf. Vervolgens hebben we zondag afgesproken en zei ze ik vind het wel moeilijk dat ik je zo lang niet heb gezien, ik dacht het is maar twee weken. Ik voel mij een beetje benauwd door haar, is het lief bedoeld van haar en reageer ik overdreven of vinden jullie haar gedrag raar?

• Haar reactie is lief, je moet je vriendin meer waarderen
  • Haar gedrag is raar, geef je grenzen aan
  • Andere mening

0 stemmers

5 likes

Yiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikes

Twee weken? Per se twee dagen eerder? ‘Moeilijk’? Ik zou echt rennen lol, maar ik kan ook echt niet tegen claimende ‘vrienden’. Het is overigens vast heel lief bedoelt hoor maar ik snap dat je het heel benauwend vindt.

40 likes

Klinkt alsof ze moeite heeft met alleen zijn. Misschien kan je daar een keer het gesprek over aangaan?

4 likes

Ik denk het ook, ze is heel eenzaam en ze heeft een lastige periode gehad waarbij ik haar zo veel mogelijk mee heb proberen te helpen door er voor haar te zijn. Maar nu lijk ik opeens haar ‘‘beste vriendin’’ te worden en dat wil ik niet. Niet omdat ik haar niet aardig vind maar geen beste vriendin. Ik houd van mijn vrienden maar ook van mijn ruimte.

3 likes

Heb je wel eens een goede vriendschap gehad waarbij sprake was van een groot leeftijdsverschil? (Meer dan 10 jaar)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, heeft deze vriendschap stand gehouden?

• Ja
  • Nee, dat kwam door het leeftijdsverschil
  • Nee, maar dat kwam niet door het leeftijdsverschil

0 stemmers

3 likes

Ik heb vrienden die mijn eigen leeftijd zijn (tussen 28 en 32 jaar) maar ook een vriendin van 51 jaar en ik vind dat echt heel leuk, want dan heb je echt andere gesprekken en ze kan me ook weer anders advies geven dan mijn vrienden van eigen leeftijd. Heb ook nog een vriend en een vriendin van 41 en 44 jaar en dat vind ik ook leuk want zij hebben bijv. al wat grotere kinderen en dat is ook leuk om mee te maken vind ik. Ik vind leeftijd bij vriendschap echt niet uit maken. Mijn beste vriend is bevriend met een bejaarde vrouw en ze zijn echt beste maten! :slight_smile:

22 likes

Hoe eet jij je havermout? Geïnspireerd door de suggesties op de verpakking.

• Met melk
  • Met yoghurt
  • Met kwark
  • Met water
  • All of the above
  • Ik eet geen havermout

0 stemmers

Ik heb een collegavriendin waarbij ik een keer in de zoveel tijd mee afspreek en die veel ouder is dan ik ben. Superleuk, lijkt gewoon op een hele gezellige tante waar ik heel leuk een drankje mee kan doen en die mij altijd supergoed advies geeft

12 likes

Met havermelk😂

6 likes

Door m’n banaanpannekoek.

6 likes

Beetje dubbelop maar met opgeschuimde havermelk

Ik ben ook bevriend met een collega die mijn moeder had kunnen zijn qua leeftijd, maar zij is super jong van geest, kan ook goed wijn met haar drinken bijvoorbeeld, echt een heel lief, ruimdenkend en bijzonder mens :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik heb veel vriendinnen van sporten (hardlopen) die een stuk ouder zijn. Grootste verschil is 31-50, merk ik helemaal niets van.

2 likes