Stel je persoonlijke vraag #36

Toen ik dit filmpje zag laatst dacht ik oooh het is toch niet zo infantiel :joy:

Vanaf 6 minuten.

19 likes

Haha zij is zo’n bekende! In vrijwel elk filmpje dat mijn dochter kijkt, spreekt zij wel iets in.
Zij heeft een vrij herkenbaar stemgeluid en is heel goed in babystemmetjes. Ik vind dat zo knap.

3 likes

Jij verstuurt de volgende email: “hoi jaap, ik begreep dat jij dossier X behandelt, wil jij me daar een keer over bijpraten?” En je krijgt de volgende reactie terug: “hoi, ik doe dat niet meer, maar ik heb carlijn en johan ge-cc’d, zij kunnen je er meer over vertellen!” Van wie verwacht je nu het meest dat hij/zij het initiatief neemt om verder te mailen?

• jijzelf
  • johan/carlijn

0 stemmers

Je moet in principe altijd overal zelf achteraan gaan in mijn ervaring dus dat zou ik nu niet anders verwachten :smiling_face_with_tear:

29 likes

Verwachten van Karlijn en Johan maar vind het netter om het zelf te doen

15 likes

In mijn beleving geeft Jaap nu de opdracht aan Johan/Carlijn om contact met jou op te nemen hierover. Als het initiatief bij jou zou moeten liggen dan had ie hen niet hoeven cc’en

17 likes

In mijn wereld zou ik johan nog 6 keer moeten mailen voor een antwoord.

25 likes

Voor mij is cc: lezen, maar niet aan diegene gericht, dus ook niet per se een reactie verwachten.

Al zou ik zelf wel initiatief nemen als de ge ccde in deze situatie denk ik.

14 likes

Maar die cc-etiquette werkt alleen als iedereen op de hoogte is. Al vind ik eigenlijk ook: cc is ter info.

(Een ex-collega van mij hanteerde deze regel ook maar dan drastisch. Hij had een regel in outlook ingesteld dat alle mailtjes waar hij in cc stond in een aparte map belandde omdat hij anders teveel mail kreeg. Achteraf was hij verontwaardigd omdat hij heel veel informatie miste :woman_shrugging:t2:)

8 likes

Als ik sport om 6:15 anders 7:45

Bij de pathe heb ik echt vaak popcorn die al oud smaakt :smiling_face_with_tear: is ook echt 1000x minder lekker nu ze gewoon uit een zak verkopen ipv zelf maken met zo’n popcornmachine

3 likes

Dit had ik laatst ook ja. Was duidelijk de oude popcorn van de avond daarvoor.

2 likes

Ik kwam laatst iemand tegen die had in zijn Outlook handtekening staan:

Mails waarin ik in de cc sta worden NIET gelezen en doe ik dus NIETS MEE

14 likes

Hahaha ik wil dit ook heel graag als handtekening

1 like

Ik ook maar dan gewoon alle mails niet alleen cc

11 likes

Maar waarom. Want je zit niet voor niets in de cc? Mensen vinden het kennelijk nodig om jou bij t gesprek te betrekken, zodat je input kunt geven indien gewenst. Prima als je in de cc zit en nooit wat toevoegt aan de conversatie (dan geef je dus stilzwijgend goedkeuring over t geheel lijkt me), maar direct de prullenbak in vind ik ook echt irritant gedrag?

10 likes

In sommige functies zet iedereen je in de cc, dan heb je een dagtaak aan het lezen van die mails en vaak sta je ten overvloede in de cc. Zomaar aannemen dat iemand al die mails leest en bij geen reply stilzwijgend instemt, vraagt dan al heel wat tijd van diegene. Ik snap het wel, als het toegestaan zou zijn, zou ik het ook zo doen.

1 like

Hmmm ja kan me wel voorstellen dat dat per functie en bedrijf kan verschillen. Ik zet nooit ‘zomaar’ mensen in de cc, alleen als ik wil dat ze een mening hebben (en ook zouden moeten hebben) over hetgeen. Bijv mijn baas ter goedkeuring of iemand die ook betrokken is bij t project.

Zou het ook irritant vinden als ik in cc zit terwijl dat niet nodig is. Maar dan nog vind ik t onbeleefd om die mail dan gewoon maar niet te lezen. Maar snap ook dat t soms geen beginnen aan is idd.

Lastig wel, die e-mail etikette haha

4 likes

Als er al iets van een vraag in de mail stond waar ik als ge-cc’de het antwoord op weet, zou ik bij het lezen zelf al antwoorden, als het echt nog heel vaag is à la “een keer ergens over sparren” ja trek dan zelf maar aan mijn mouw, jij hebt iets van mij nodig, niet andersom?

Maar als ik zelf iemand doorverwijs ‘tag’ ik diegene in m’n email met een concretere vraag.

Edit: tag met een @ dus idd.

3 likes

Als ik een mening van iemand specifiek wil hebben of goedkeuring van iemand, dan zet ik in de mail @ Pietje, hier dan mijn vraag of vraag om goedkeuring etc.

Zij krijgen dan bij deze mail een @, zodat ze weten dat ze getagd zijn. Als ik men in de cc zet, ga ik sowieso geen reactie krijgen haha

3 likes