Stel je persoonlijke vraag #36

Als ie er vanavond laat nog staat ga ik wel ff checken of er wat is, of in ieder geval bij de Mac ff vragen of zij weten wat er is. Zo niet, dan zelf checken.

Een paar uurtjes vind ik nog niet zo alarmerend.

2 likes

Omdat ik dan bijv een discussie heb over iets met 2 andere personen, en ik mijn baas van de uiteindelijke beslissing op de hoogte wil brengen. Dus ergens in t gesprek komt die in de cc omdat ik geen actieve input verwacht maar ik wel weet dat t gelezen wordt. Maar is in mijn vakgebied, waar in t dagelijks leven niet extreem veel wordt gemaild, wellicht wat anders. Of ik gebruik de e-mail etikette al jaren verkeerd, kan ook :woman_shrugging:t3:

2 likes

Huh meen je dit nou? Moeten mensen die in de wetenschap/publieke sector dan ook maar geen salaris krijgen omdat ze geen direct commerciële waarde opleveren voor de maatschappij?

3 likes

Ik wacht alleen nog op de ‘Send + archive’ knop bij Outlook.

3 likes

Ik was redelijk okay met mijn stagevergoeding (200 euro per maand) tot mijn begeleider in de evaluatie zei dat stagaires voor dit bedrijf (commercieel onderzoeksbedrijf) gezien worden als besparing en ook zo begroot worden. Sindsdien wil ik met terugwerkende kracht salaris. Vijf jaar verder en nog zuur over (kon er ook niet lekker naast werken en afstuderen dus een kwart van mijn studieschuld is opgebouwd in dat halfjaar).

6 likes

Wacht ff jij ziet de maccie vanuit je raam. Me droom

12 likes

Ik kan echt jaloers zijn op mensen die dit kunnen. Heb zelf vaak het gevoel dat ik iets mis en dat ik snel moet reageren, daarom lees ik alles en ook vrijwel meteen. Kost wel tijd natuurlijk, hoe jij je mail doet is veel efficiënter.

2 likes

Ja en iedereen in sociale en (socio-)culturele sectoren moeten vrijwilligers zijn want dat doe je toch omdat je het leuk en/of belangrijk vindt!1!

2 likes

Ik vind iig dat alles wat de gewone studieduur overstijgt qua uren/werktijd gecompenseerd moet worden, want als je door je verplichte gratis stage geen tijd overhoudt voor je anders broodnodige bijbaantje naast je studie, is dat gewoon kak.

8 likes

Maar ik snap het verschil niet tussen de ene of de andere stage. Waarom moet je in een commercieel bedrijf ‘waar je ook echt gewoon werk doet’ wel betaald krijgen als stagiair dan? Daar voegt een stagiair over het algemeen net zo weinig (zo niet minder) toe.

1 like

3x stage gelopen waarvan ik 2x heel tevreden was met de vergoeding en 1x niet

1 like

Ik heb zelf zowel stage gelopen bij een commercieel bedrijf (250 p.m.) als bij de overheid (600 p.m.).

Onderscheid maken tussen commercieel en publieke sector op basis van ‘winst/geen winst’ snap ik niet. Als je in de publieke sector werkt of stage loopt, genereer je meestal ook gewoon winst. Dat is bij een wetenschappelijke stage niet anders, want je werkt als het goed is mee aan onderzoek wat uiteindelijk een maatschappelijk belang zal dienen. Ik zie het verschil niet tussen winst voor een bedrijf of winst voor bijvoorbeeld een ministerie, de universiteit of de brede maatschappij?

2 likes

Ja sorry ik werk nu met stagiairs, hartstikke leuk maar ik heb er 2x zoveel werk van dan wanneer ik het zelf doe. Heb ze zowat meerdere colleges statistiek gegeven inmiddels. Dit scheelt de uni echt geen tijd hoor.

6 likes

Haha ik heb zelf ook verschillende stagiairs gehad dus begrijp het. Ik doel puur op het verschil dat gemaakt werd tussen commercieel / publieke sector, dat zie ik gewoon niet.

Ben jij ooit van je fiets getrokken?:

• Ja
  • Ja, meerdere keren
  • Nee, nooit

0 stemmers

Heb jij ooit iemand van de fiets getrokken? (Anoniem):

• Ja
  • Ja, meerdere keren
  • Nee, nooit

0 stemmers

Ik ben niet van mn fiets getrokken maar heb 1 keer gehad dat ik 's avond na een concert in de zomer naar huis fietste en dat 2 jongens op een scooter voorbij reden en de ene me bij m’n heup greep. Ik was 15 ofzo en daar wel van onder de indruk, het gebeurde zo snel dat ik me nadien afvroeg of het wel gebeurd was

1 like

Een man heeft me wel een keer met een krant geslagen op de fiets (omdat ik ergens niet mocht fietsen) echt bizar

2 likes

Heb jij ook wel eens dat je de koude kant van koorts wel eens een soort van fijn kan vinden?
Dat je ligt te rillen in een dikke trui onder 2 dekens, maar dat wel een soort van knus voelt?

• Ik vind dit gevoel heerlijk
  • Als ik mag kiezen heb ik geen koorts, maar dit gevoel kan stiekem wel oké zijn
  • Ik vind het allebei kut, maar als ik moet kiezen heb ik liever deze koude kant
  • Ik heb liever de drijvend in het zweet van de hitte kant van koorts
  • Waar slaat dit op? Ik vind beiden echt heel kut en niks prettigs aan
  • Geen/andere mening

0 stemmers

Ik haaat het koud hebben. Maar vind soms wel dat lome gevoel van een griepje en dat je zo op bed ligt te verdrinken in je zelf medelijden wel chill.

1 like

Top dat je gegaan bent!

5 likes