Stel je persoonlijke vraag #36

:heart_eyes::heart_eyes:

Op hun gekleurde Mags schoenen

17 likes

Oooh deze vond ik echt fantastisch haha gelijk ff luisteren

In de jaren โ€˜90 was er nog een meiden groep ze hadden 1 hitje; teddybear. Ik kom er alleen echt niet op hoe die groep heet.
In de clip hadden ze tuinbroeken waarvan ze de top omlaag lieten hangen met volgens mij witte topjes.

Jaaa ik weet wie je bedoelt, van die geruite (cars) tuinbroeken. Zij waren ook Nederlands volgens mij. Werd bij ons geplaybackt met kamp groep 8 :sweat_smile:

Je had ook nog Cleopatra

Cleopatra - Cleopatra's Theme (Official Video) - YouTube vond ik ook zo leuk

@Foefjeisthuis gevonden!

10 likes

Jaa klopt! Ik, nou ja mijn moeder, heeft toen overal voor zo een tuinbroek voor mij gezocht en ook zo een wit topje voor er bij :joy: Ja ik dacht inderdaad Nederlands ook!

Ooooh ja cleopatra haha echt flashback naar de โ€˜90โ€™s :smiling_face_with_three_hearts:

Edit: jaaaa thank you :partying_face::partying_face::partying_face::partying_face: hahah gelijk ff luisteren en opslaan :grin: haha het waren geen tuinbroeken :joy: maar ik had wel zo een geruite tuinbroek die ik met de flap omlaag droeg en een witte blouse er op geknoopt

4 likes

Nee zo te zien hadden zij geen tuinbroeken idd, maar volgens mij hadden mijn klasgenoten dat ook wel met de playbackshow. Volgens mij was destijds een geruite tuinbroek ook makkelijker te krijgen dan een gewone geruite broek :joy:

1 like

Ja er was sowieso een groep of artiest die het zo droeg want ik had het niet zelf als kleding stijl bedacht :grin:

Wat een heerlijk slecht nummer is het toch :joy:

1 like

Juist, cleopatraa comin atchaaaa

8 likes

Oh echt dat is pas 15x gezegd

7 likes

Het Aziatische prestatiegen is helaas erg aanwezig, dus ben bang dat ik het idd toch jammer zou vinden. Alleen zou ik niks laten merken (vooral omdat ik geen kinderen wil haha).

2 likes

Speciaal onderwijs zou me teleur kunnen stellen omdat dat dat voor de buitenwereld gezien wordt alsof je kind dom is ofzo, lijkt me voor het kind moeilijk om die stempel te krijgen en met dat soort vooroordelen te moeten omgaan. Heb zelf ook vmbo gedaan dus zou het mega hypocriet vinden als ik dat dan teleurstellend zou vinden, dat boeit me ook werkelijk niks.

12 likes

Bij speciaal onderwijs denk ik dan vooral dat het kind daar zelf niet zoveel aan kan doen dus waarom zou ik daar dan teleurgesteld over zijn.

Bij VMBO zou ik teleurgestelder zijn. Zou het dan jammer vinden dat mijn vriend en ik als ouders niet alles mee zouden kunnen geven wat we willen, omdat je maar tot op zekere hoogte kan levelen.

Maar ik wil helemaal geen kinderen dus dit is allemaal hypothetisch gelukkig.

3 likes

Maar bij vmbo kan het kind er zelf toch ook niks aan doen dat hij/zij niet slim genoeg is voor havo of hoger?

36 likes

Nee weet ik. Het is ook een domme en egocentrische gedachtengang. En puur gebaseerd op gevoel.

4 likes

Speciaal onderwijs zegt nog niet iets over het niveau. Dat kan ook vwo zijn. Vallen bijvoorbeeld ook het onderwijs aan dove of blinde leerlingen onder. Maar het heeft wel een bepaald stigma helaas.

Ik zou zelf juist een streberige gymnasiast lastig vinden. Snap daar helemaal niks van. Maar gelukkig is dat ook totaal hypothetisch.

7 likes

Als ik zie hoeveel voordeel ik heb van mijn hbo opleiding tov mijn gezin die mbo hebben gedaan dan gun ik dat mijn kind ook heel erg! Toevallig heeft mijn zusje vorig jaar haar voorlopend advies gehad en dat was kader en dit jaar haar definitieve advies en dat is havo geworden. Echt heel stom, maar ik ben zo blij voor haar!

4 likes

Ik zou het wel echt erg vinden als ik een paardenmeisje (m/v/x) gebaard zou hebben

36 likes

Ik zou het speciaal onderwijs teleurstellend vinden omdat ik zelf een tijdje rondgelopen heb op verschillende speciaal onderwijsscholen (wel een jaar of 10 geleden maar toch) en mijn indruk nou niet echt was dat kinderen daar heel veel beter vandaan komen. Vond de sfeer onder de docenten ook wel vrij sterk van โ€œtja nou ja we doen wel ons best maar weet niet helemaal waar we het nog voor doenโ€. Maar dat waren ook specifiek techniekdocenten en zij zagen het werk wat hun leerlingen veelal doen steeds meer gedaan worden door robots dus kan me ook wel voorstellen dat je je dan af begint te vragen wat voor arbeidstoekomst er nog is voor je leerlingen.

vmbo zou ik geen problemen mee hebben want vanuit het vmbo zijn er zoooooveel mbo-opleidingen die je kunt doen en dan kun je verder groeien in je werk (als je dat wilt) of door naar een hbo-opleiding (als je dat wilt). Dat je op je 12e niet toe bent aan de havo wil echt niet zeggen dat je niet alsnog op je 20ste op het hbo kunt zitten (als je dat wilt).

12 likes

Zeg toch ook dat een domme op gevoel gebaseerde uitspraak is? En dat ik dat zou voelen bij een hypothetisch kind. Niet bij iedereen die ik tegenkom die VMBO heeft gedaan.

2 likes

ugh weer deze discussie /unsubscribe

28 likes

Mag hoor.

3 likes