Stel je persoonlijke vraag #36

Nee weet ik. Het is ook een domme en egocentrische gedachtengang. En puur gebaseerd op gevoel.

4 likes

Speciaal onderwijs zegt nog niet iets over het niveau. Dat kan ook vwo zijn. Vallen bijvoorbeeld ook het onderwijs aan dove of blinde leerlingen onder. Maar het heeft wel een bepaald stigma helaas.

Ik zou zelf juist een streberige gymnasiast lastig vinden. Snap daar helemaal niks van. Maar gelukkig is dat ook totaal hypothetisch.

7 likes

Als ik zie hoeveel voordeel ik heb van mijn hbo opleiding tov mijn gezin die mbo hebben gedaan dan gun ik dat mijn kind ook heel erg! Toevallig heeft mijn zusje vorig jaar haar voorlopend advies gehad en dat was kader en dit jaar haar definitieve advies en dat is havo geworden. Echt heel stom, maar ik ben zo blij voor haar!

4 likes

Ik zou het wel echt erg vinden als ik een paardenmeisje (m/v/x) gebaard zou hebben

36 likes

Ik zou het speciaal onderwijs teleurstellend vinden omdat ik zelf een tijdje rondgelopen heb op verschillende speciaal onderwijsscholen (wel een jaar of 10 geleden maar toch) en mijn indruk nou niet echt was dat kinderen daar heel veel beter vandaan komen. Vond de sfeer onder de docenten ook wel vrij sterk van ā€œtja nou ja we doen wel ons best maar weet niet helemaal waar we het nog voor doenā€. Maar dat waren ook specifiek techniekdocenten en zij zagen het werk wat hun leerlingen veelal doen steeds meer gedaan worden door robots dus kan me ook wel voorstellen dat je je dan af begint te vragen wat voor arbeidstoekomst er nog is voor je leerlingen.

vmbo zou ik geen problemen mee hebben want vanuit het vmbo zijn er zoooooveel mbo-opleidingen die je kunt doen en dan kun je verder groeien in je werk (als je dat wilt) of door naar een hbo-opleiding (als je dat wilt). Dat je op je 12e niet toe bent aan de havo wil echt niet zeggen dat je niet alsnog op je 20ste op het hbo kunt zitten (als je dat wilt).

12 likes

Zeg toch ook dat een domme op gevoel gebaseerde uitspraak is? En dat ik dat zou voelen bij een hypothetisch kind. Niet bij iedereen die ik tegenkom die VMBO heeft gedaan.

2 likes

ugh weer deze discussie /unsubscribe

28 likes

Mag hoor.

3 likes

Zouden jou kinderen teleurgesteld zijn in jou.

• Ja

0 stemmers

Ik had een hoge Cito-score en ben alsnog een teleurstelling voor mijn ouders. Er is altijd wel wat.

9 likes

De hoogste van de stad toch?

3 likes

Moet je nagaan, al werd ik tot slimste van de wereld gekozen. Dan nog zat wss mijn haar niet goed

7 likes

Oh wauw ik vind dit echt best wel leip dat veel mensen het erg zouden vinden. En dan nog afvragen waarom er zo veel ongelijkheid is haha. Saddddd

8 likes

Ik snap dat het wel. De verschillen zelf zijn best minimaal, maar het verschil in de manier waarop een leerling benaderd wordt is echt extreem. Dat is zo achterhaald, maar nog altijd de realiteit.
Ik vind het ook zo stom dat de examenuitslag voor basis en kader pas volgende week is. Aandacht gaat elke keer automatisch uit naar de ā€˜hogere’ theoretische niveaus.

3 likes

Eens. Deze is houding is achterhaald (of is het aan het worden) want er is een heel groot tekort aan vakmensen en die worden juist in het mbo opgeleid. Dat hele pushen heeft in dat opzicht een negatief effect gehad.

11 likes

Volgens mij heeft Nederland genoeg advocaten en te weinig loodgieters.

Loodgieter lijkt mij nog best een lastig beroep. Je moet technisch kunnen nadenken en goed met je handen zijn. Ik heb geen van beide dus mij niet bellen.

8 likes

En de huisadvocaten mogen ook wel in het zonnetje worden gezet. In sommige regio’s komen die vaker op school dan de ouders om cijfers, schorsingen en overgangen aan te vechten.

Veel te weinig :smiling_face_with_tear:

1 like
Ben jij opgegroeid met een huisdier?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Zou je zonder een huisdier kunnen
  • Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Heb je nu je uit huis bent ook een eigen huisdier?
  • Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Welke huisdier(en) heb jij?
  • Hond
  • Kat
  • Hamster
  • Konijn
  • Cavia
  • Goudvis
  • Vogeltje
  • Anders

0 stemmers

Denk jij dat een huisdier goed is voor kinderen?
  • Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Is jouw huisdier een gezinslid of gewoon een dier
  • Gezinslid
  • Dier
  • Anders

0 stemmers

1 like

Mijn katten zijn m’n babys

10 likes