Stel je persoonlijke vraag #36

Zouden jou kinderen teleurgesteld zijn in jou.

• Ja

0 stemmers

Ik had een hoge Cito-score en ben alsnog een teleurstelling voor mijn ouders. Er is altijd wel wat.

9 likes

De hoogste van de stad toch?

3 likes

Moet je nagaan, al werd ik tot slimste van de wereld gekozen. Dan nog zat wss mijn haar niet goed

7 likes

Oh wauw ik vind dit echt best wel leip dat veel mensen het erg zouden vinden. En dan nog afvragen waarom er zo veel ongelijkheid is haha. Saddddd

8 likes

Ik snap dat het wel. De verschillen zelf zijn best minimaal, maar het verschil in de manier waarop een leerling benaderd wordt is echt extreem. Dat is zo achterhaald, maar nog altijd de realiteit.
Ik vind het ook zo stom dat de examenuitslag voor basis en kader pas volgende week is. Aandacht gaat elke keer automatisch uit naar de ā€˜hogere’ theoretische niveaus.

3 likes

Eens. Deze is houding is achterhaald (of is het aan het worden) want er is een heel groot tekort aan vakmensen en die worden juist in het mbo opgeleid. Dat hele pushen heeft in dat opzicht een negatief effect gehad.

11 likes

Volgens mij heeft Nederland genoeg advocaten en te weinig loodgieters.

Loodgieter lijkt mij nog best een lastig beroep. Je moet technisch kunnen nadenken en goed met je handen zijn. Ik heb geen van beide dus mij niet bellen.

8 likes

En de huisadvocaten mogen ook wel in het zonnetje worden gezet. In sommige regio’s komen die vaker op school dan de ouders om cijfers, schorsingen en overgangen aan te vechten.

Veel te weinig :smiling_face_with_tear:

1 like
Ben jij opgegroeid met een huisdier?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Zou je zonder een huisdier kunnen
  • Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Heb je nu je uit huis bent ook een eigen huisdier?
  • Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Welke huisdier(en) heb jij?
  • Hond
  • Kat
  • Hamster
  • Konijn
  • Cavia
  • Goudvis
  • Vogeltje
  • Anders

0 stemmers

Denk jij dat een huisdier goed is voor kinderen?
  • Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Is jouw huisdier een gezinslid of gewoon een dier
  • Gezinslid
  • Dier
  • Anders

0 stemmers

1 like

Mijn katten zijn m’n babys

10 likes

Ik vind het oprecht een beetje vreemd als mensen geen dier hebben of zouden willen

17 likes

Ja omdat ik zelf niet zonder dieren heb geleefd ooit, dus kan me er niks bij voorstellen dat mensen daar geen behoefte aan hebben.

3 likes

Zou ik wel wellen maar vind ik zielig

2 likes

ja dat vind ik niet vreemd; bedoel echt mensen die het ook niet zouden willen.

1 like

Ik zou niet teleurgesteld zijn in mijn kind(eren) als ze naar speciaal onderwijs gaan/moeten. Maar wel verdrietig omdat deze kinderen het vaak wel zwaarder hebben in onze maatschappij. En dit vaak kinderen zijn waar andere dingen ook niet vanzelfsprekend bij zijn (vriendjes, sportclubs, even een avond oppas, op jezelf wonen, een baan etc.)
Dat geldt natuurlijk niet voor al het speciaal onderwijs. Maar toch wel een groot deel.

11 likes

Ik denk dat ik eerder teleurgesteld in mezelf zou zijn als mijn kind naar het speciaal onderwijs zou moeten, omdat het dan toch mijn schuld is.
Vmbo vind ik dan niet erg, want dat zijn de toekomstige miljonairs en ik mag wel verwachten dat mijn kind me dan trakteert :joy:

2 likes

Maar dat bedoel je dan als in: ik heb een kind met een beperking (blind/doof/autisme/verstandelijke beperking whatever) ā€œgemaaktā€ in 9mnd zwangerschap dus op die manier is het mijn schuld? Ofzo?

2 likes

Ja

2 likes