Ik had het hier enkele dagen geleden nog over met een date.
Af en toe als ik met Franse jongens op date ben (waar ik Engels mee spreek) dan vragen ze wat ik wil en bestellen ze voor mij, ik weet niet of het zo is omdat ze denken dat ik niet in het Frans kan bestellen (want dat kan ik wel hahah) of dat ze gewoon standaard ook voor de ander bestellen
Lief gestemd omdat ik dat deze week nog had. Waren in een restaurant waarvan het eten echt namen had waarvan ik dacht: tja, hoe gaan we dit dan weer uitspreken?? Maar toen gaf mijn vriend gewoon alles in 1x door en dacht ik: oh mooi, dit bespaart me echt zes keer over mijn eigen woorden struikelen! Maar als het echt aan mij apart gevraagd werd en partner antwoord zou ik dat wel gek vinden.
Dat vindt ik dus ook.
Ik werk in een restaurant, en dit gebeurt nogal regelmatig. Daardoor vroeg ik me af hoe anderen mensen dit zien.
Ik was vroeger echt obsessed door deze ballerina en de muziek:
Zo mooi
Jaaa! Bestaat gewoon geen iconischere groep. Zo jammer dat je toen geen stage cams of dance practice had, want zou dit optreden zo graag in zn geheel willen zien
Als we gewoon overlegd hebben en mijn vriend weet wat ik wil en we bestellen alles in één keer dan prima. Als iemand gewoon zou bestellen voor mij zonder dat ik een keuze heb zo van âvoor haar een saladeâ dan zou ik weggaan
Als ik op vakantie ben komt mam in de ochtend en laat in de middag (en dan dus wel een voerautomaat voor avond en nacht). Dan krijgt Dolly ook aandacht, wordt er met haar gespeeld en kan ze op het balkon. Als dit niet zou kunnen door iemand die ik ken zou ik een oppas Ăn huis nemen denk ik. 1x per dag is echt weinig als je een huisdier hebt dat ook enige aandacht behoeft . Hoewel als ze brokjes eten maakt dat qua eten niet superveel uit als ze genoeg brokjes hebben gehad.
Het ligt denk ik ook aan hoe sociaal je huisdieren zijn? Mijn katten hebben al best lang een vaste oppas maar als zij langskomt verstoppen ze zich (dit doen ze bij iedereen trouwens). Ik denk niet dat zij het fijn zouden vinden als er een oppas constant in huis is.
Ik vraag altijd aan mijn vriend of hij voor me kan bestellen
Nu ben ik wel benieuwd, waarom?
Vind dat soort situaties altijd ongemakkelijk, ik ben enorm besluiteloos dus kan tot op het laatste moment nog wisselen van gerecht, dan ga ik aan de serveerster vragen âwat raad jij aanâ en nog uren twijfelen omdat ik het lekkerste wil uitkiezen. Beter voor iedereen als ik dat aan iemand anders overlaat. Ik zeg ook vaak tegen hem âik twijfel tussen die en die en die, welke zal ik doen, kies jij maar eenâ.
Ik bestel ook wel eens voor een ander vooral omdat het gewoon tijd scheelt om alles in 1 keer op te noemen ipv dat iedereen wacht tot ie aan de beurt is en dan wordt het extra voorgerecht weer vergeten en dan gaan er al mensen praten terwijl ze de gerechten nog op moeten zoeken in die bestelmobiel. Ik weet ook dat niet iedereeen het leuk vind, dus ik probeer er wel op te letten.
Als hij het voor me doet dan komt het uit een goede hoek, dus niet om dominant te zijn ofzo. En ik âgeefâ hem ook wel vaak de leiding in sociale situaties, ik vermaak me prima op de achtergrond.
Hoezo tijd scheelt? Het duurt toch hooguit 2 minuten langer als iedereen zelf besteld en je zit in een restaurant dus wat maakt het uit
Ik bestel op vakantie wel vaak voor mân vriend omdat ik veel makkelijker durf te praten in talen die ik niet (goed) spreek. Maar dat is dan wel altijd na overleg en hij wil dan juist graag dat ik voor hem bestel
Het is hier vooral erin geslopen sinds ons kind een eigen gerechtje eet. Als mn vriend dan al voor hemzelf en kind besteld heeft, komt dat van mij er vaak vanzelf achteraan. Prima.
Ik wil alleen reageren als het nog relevant is (dit is ook niet relevant meer denk ik) en ik iets toe te voegen heb, en bij de topics die ik lees, is dit vaak niet het geval.
Ik vind het ook gewoon handiger vaak. Vooral als er 2 mensen hetzelfde nemen, dan zeg je gewoon 1 keer voorgerecht X, 1 keer voorgerecht Y en 2 maal hoofdgerecht Z.
Sowieso is het in zoân bestelding gecategoriseerd en dus veel fijner om eerst alle voorgerechten in te kunnen voeren en dan de hoofdgerechten zonder dat je steeds heen en weer moet scrollen.
Overigens zou ik het wel heel hinderlijk en dominant vinden als iemand anders voor mij wil bepalen wĂĄt ik ga eten en dat dan voor mij gaat bestellen.
Ja maar dit proef je ook