Stel je persoonlijke vraag #36

Ja dat gevoel heb ik soms ook!

En @Totoro true, het is waarschijnlijk meer zo dat ik lange mensen, omdat ze (vaak) wat sterker zijn en bepaalde dingen moeitelozer doen, in mijn hoofd ook gelijk allerlei andere positieve eigenschappen toedicht.

1 like

ik ben 1.65 en zou mezelf eigenijk niet als klein labelen?

22 likes

Same. Ik voel me zelden echt klein, gewoon gemiddeld. En mijn man is 2 meter, dus het is niet dat ik niet met lange mensen word geconfronteerd ofzo.

1 like

Misschien handig om te weten dat ik als lang mens mij best vaak een lange slungel naast mijn vriendinnen voel. Zo hebben we allemaal onze ongemakken.

7 likes

Dit snap ik niet. Wat heeft een rugzak dragen met je lengte te maken?

Ik ben ook 1.65 en ik ondervind daar zelf helemaal geen hinder van eigenlijk. Nu train ik wel veel want ik vind het wel heel fijn om sterk te zijn. Ik vind het soms wel irritant dat ik nooit zo sterk kan worden als een vent die evenveel traint dat is weer wat anders :joy:

4 likes

Ik gok dat het bij mij ook een beetje in m’n hoofd zit omdat ik als kind altijd de kleinste van de klas was en nog een lagere tafel had terwijl de rest al een hogere tafel had :joy: oja en telefoonboek onder m’n voeten als ik dan toch eindelijk een hogere tafel mocht. Oh dat brengt me bij het volgende: heb je als kind ooit een telefoonboek onder je voeten gehad in de klas omdat je anders je voeten niet goed op de grond kon zetten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja sowieso

Ik zeg altijd ik wil geen kinderen, maar dat is ook omdat geen kind mij als moeder wil denk ik.

Qua eigenschappen maar ook qua genen die ze dan erven van me. Zou me echt schuldig voelen als ik dan een heel lelijk en raar kind krijg door mijn genen ook.

7 likes

Geen telefoonboek, maar wel een kistje wat de conciƫrge speciaal op maat had gemaakt

Aan het eind van het schooljaar paste ik wel aan de tafel, maar dan gingen we naar de volgende klas, kregen we hogere tafels en paste ik niet meer. En dan mocht de conciƫrge weer komen opdraven :joy:

4 likes

Nee, we hadden gewoon stoelen en tafels in verschillende maten?
Als je nog wat kleiner was had je een tafel en stoeltje met groene dopjes op de poten en dan waren er ook met blauwe en rode dopjes voor de gemiddelde en lange kinderen.

Edit: oh en de tafel waar je aan past ging ook gewoon mee naar de volgende groep. Of bedoel je de middelbare school waar je steeds van klas wisselt?

11 likes

Voor backpacks maakt het toch wel uit hoe lang je bent en hoe groot je tas mag zijn? Tenminste dat kan ik me herinneren van toen ik mijn backpack kocht. De hele grote kunnen eigenlijk niet want daar is je rug dan te kort voor.

2 likes

Nog even over het schoolniveau van je kind. Wilskracht of intelligentie heeft relatief weinig invloed op de onderwijsloopbaan van je kind. Wat je ouders doen speelt veel meer mee.

Zelfs van het speciaal onderwijs kun je je afvragen of iedereen daar wel echt thuis hoort. Vroeger werden er bijvoorbeeld ook kinderen met communicatieve problemen opgezet, die misschien wel de intelligentie hadden om te functioneren op het ā€œnormaleā€ onderwijs.

Uit wat voor milieu je komt of wat je ouders doen, bepaalt dus meer voor welk niveau je kind gaat doen later. Doorgroeien naar een andere sociale klasse is eigenlijk heel lastig en helemaal nu er zoveel bezuinigd wordt op het onderwijs.

9 likes

Nee wel de basisschool! Die tafels met die dopjes in verschillende kleuren per grootte hadden wij ook ja, maar die stoelen niet? Daar zaten in ieder geval geen dopjes of kleuren op.

3 likes

Ja focked up

Op mijn basisschool had maar 1 iemand vmbo advies bijvoorbeeld, een handjevol havo en de overgrote meerderheid vwo advies. Ik dacht toen echt heel lang dat hoe het bij ons was het overal was. Dat bijna niemand vmbo deed, terwijl dat aantal juist veruit het hoogste is.

4 likes

Bij ons kreeg iedereen gewoon de juiste stoel voor bij zijn lengte. De zwarte dop was natuurlijk mn einddoel

10 likes

Ik denk wel dat het goed is om je te realiseren dat er voordelen en nadelen zitten aan zowel lang als klein zijn. En als je er echt last van hebt, kun je kijken of je voor jezelf kan proberen uit die denkwijze te komen. Dus proberen om niet te denken ā€œzij kunnen dat want zij zijn langā€ maar ā€œzij kunnen dat, want zij willen dat graagā€ oid.

En realiseer je dat er heel veel dingen zijn die jij waarschijnlijk hartstikke goed kan, maar misschien nog nooit geprobeerd hebt. Ik merk zelf dat ik snel denk ā€œdat kan ik nietā€ terwijl het eigenlijk eerder het geval is van ā€œdat heb ik nog nooit geprobeerd, dus ik heb er geen ervaring meeā€. En dat is wel echt een wereld van verschil natuurlijk

1 like

Lief, dankje :blush: het is maar sporadisch hoor, dat ik me hier überhaupt bewust van ben, maar gisteravond stond ik met een groepje lange mensen dus vandaar die poll.

3 likes

Echt bizar dat dat nog steeds zo’n groot onderscheid maakt, want hierdoor wordt de ongelijkheid in NL alleen maar groter. Snap echt niet dat de overheid hier meer mee bezig is.

En ook bijvoorbeeld in het nieuws. Niet iedereen heeft gisteren z’n examenuitslag gekregen, maar toch is er alleen op de dag dat vwo en havo de uitslag krijgt er aandacht voor. Heel bijzonder.

5 likes

Oke gelukkig maar :smiling_face:

3 likes

Kom je uit een welvarende regio of uit de randstad? Ik kom zelf namelijk uit een krimpregio en ik denk dat maar 4 mensen uit de klas naar de havo gingen en de rest allemaal naar VMBO/BBL.

@ginger pfff zo stom. Juist de praktische route zou meer gevierd moeten worden. Daar liggen de grootste tekorten. We hebben genoeg Jeroenen met een management studie.

7 likes

Nou ja dat is volgens mij wel de trend van de afgelopen jaren, dus op zich…

Maar voor harde uitspraken moeten we volgende week afwachten :wink:

2 likes