Maar mensen vinden dit erg omdat er ongelijkheid is. Die ongelijkheid komt niet voort uit dat mensen dit erg vinden
Voel me niet inferieur. Maar vind het wel vaak super irritant. Mijn vriend kan met een doos onder zijn armen fietsen, mijn korte armpjes redden dat niet. Als ik met 3 mensen van 180+ ben voel ik me een klein duimpje, wordt er net zo boven je hoofd gepraat. En praktisch ook irritant: zitstuk van een stoel is vaak te lang dus rugpijn, armleuningen te hoog dus schouders de lucht in, broeken zijn veel te lang, lelijk veel shirt/trui in de lengte. Dan ben ik ook nog eens best breed gebouwd, maar een maat groter betekent nog langere broekspijpen en nog meer stof.
Soms zou ik echt graag een gemiddeld lichaam willen hebben waarop alles is gemaakt.
Verder op de kinderen en opleidingsniveau pol: Vind je dat we van de termen hoog- en laagopgeleid afmoeten?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Nog een vrij serieuze vraag die problematisch is voor de samenleving.
Hebben jouw ouders/verzorgers vroeger tegen jou gezegd dat niet thuis mocht komen met iemand van een andere etnische afkomst?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Nee, maar die waren er ook niet in mijn klas of überhaupt school… ik denk dat ze anders wel een voorkeur hadden gehad voor “liever niet”
Nee als ze maar geen tatoeages hadden
Jawel, en uiteindelijk kwam ik alleen maar daarmee thuis. Was in het begin ook gewoon eng om te zeggen, echt super kut.
Dit is ook wel een aanrader voor iedereen die wil zien hoe de kansen die je zelf hebt gehad zich verhouden tot die van anderen in Nederland.
Nee wel liever geen ajaxied maar dat is mislukt
Mja dat weten we toch helemaal niet? Zal vast een deel van de verklaring zijn, maar betekent niet dat het verband niet ook deels de andere kant op loopt
30% kans, had ik zelf ook wel zo ingeschat.
Mwa, ik durf er wel wat over te zeggen en tuurlijk loopt dat verband meerdere kanten op. Maar dat je het jammer vindt als je kind op het vmbo eindigt hoeft op zichzelf niks te betekenen voor gelijke of ongelijke kansen en is in mijn ogen een logisch gevolg van de verschillen tussen lager- en hogeropgeleiden. De vraag is wat je daarmee doet én vooral wat je daar binnen het onderwijs in een bepaald land mee kan doen.
Ik had juist havo advies, maar toen zeiden mijn ouders van doe maar TL/havo brugklas. Alleen daar ben ik naast dat ik lui werd ook heel veel gepest geweest. Twee jaar best wel alleen in de klas gevoeld. Ik denk toch dat je een kind beter iets hoger kunt plaatsen.
ik heb dit ook heel erg, dan zie ik fotos terug en denk ik huh zijn zij zoveel langer? echt een soort grootheidcomplex.
Maar willen jullie dan niet gewoon gemiddeld zijn, ipv lang zijn? Want als je lang bent heb je precies dezelfde problemen, maar omgekeerd.
Ik zou echt heel graag 10 cm er bij hebben. Ben nu 164 cm. Merk vooral op m’n werk dat ik bij samenwerken rondom een patiënt in bed de kleinste ben en echt op m’n tenen moet staan.
Dat is de reden dat mijn ouders pleitten voor havo advies bij mijn docent (die ook zei dat hij met mijn ouders eens was). Maar ik had vmbo/havo advies, dus in mijn geval was het een miniem verschil.
Ik vind het sowieso gek dat er zo jong wordt bepaald welke kant je (eventueel) opgaat qua studie en loopbaan.
Hier ook. Ik kreeg een havo advies vanwege concentratieproblemen, maar m’n moeder had gelukkig door dat die er alleen waren omdat ik me stierlijk verveelde en ontzettend gepest werd en heeft me op vwo gezet, en dat ging goed.
Ja dat is maar net boven het gemiddelde voor nederland! Als je echt lang bent heb je namelijk weer dat alles te laag voor je is.
Er is altijd wel wat
Ben wel benieuwd waarom mensen hier op ‘nee’ hebben gestemd? Iemand die dat wil uitleggen?