Stel je persoonlijke vraag #36

Deed jij vroeger aan belletje lellen?

• Ja, vond ik leuk en initieerde ik
  • Ja, vond ik eigenlijk niet leuk en deed ik onder druk
  • Gewoon ja
  • Nee nooit gedaan
  • Anders

0 stemmers

1 like

Nee maar ik woon 1 hoog en als je hier weg wilt rennen val je waarschijnlijk head first de betonnen trap af.

4 likes

Bij mij thuis nooit, bij mijn ouders meerdere keren per dag. Ze wonen vlakbij een middelbare school. Die rennen niets eens weg maar slenteren doodleuk door met hun red bull

2 likes

Ik vond belletje lellen zoooo spannend haha, ik was echt een niet zo avontuurlijk kind haha. Kreeg er helemaal hyperventilatie en de slappe lach van door de spanning, voelde me echt een crimineel altijd.

10 likes

Ze deden het zo vaak tot ik een x pissig werd (want had dreumes en baby slapende na helse nachten) Ik heb nu dus de belt forever uitgezet!!

1 like

Ik heb mijn bel standaard uit, alleen aan als ik weet dat er iemand komt
Zou niet weten waarom die aan moet staan ik doe toch niet open als ik niemand verwacht

1 like

Ook nog met video deurbel,:face_with_raised_eyebrow: zorgt wel voor grappige filmpjes

2 likes

Laatst probeerde een jongetje het nog, maar mijn hond sloeg aan. Heb nog nooit een kind zo snel bang zien wegrennen.

2 likes

Kinderen hier in de buurt doen dat met besjes. Op mijn pas gezeemde ramen. :mad:

Ja dat deden wij vroeger ook altijd met van die dikke witte of rode besjes.

Of een lege plakbandrol met een ballon erom heen gespannen en dan erwtjes schieten

3 likes

Wij deden ook telefoon “pranks” en portemonnee aan een touwtje en dan in de bosjes liggen. Good old times :sweat_smile:

4 likes

Weet jij welk insect dit is?

larven-van-lieveheersbeestjes-100-st_155_1

• Ja
  • Nee
  • Geef mij maar een veenmol

0 stemmers

Antwoord: Het is de larve van een lieveheersbeestje.

3 likes

Staat nu wel heel stoer ‘ja’ met mijn icoontje alsof ik een of andere Freek Vonk ben, maar ik heb laatst toevallig zo’n beestje gezien en toen Google Lens gebruikt. :nerd_face: Anders had ik het niet geweten.

4 likes

Ik zie die wel veel de laatste tijd en vroeg me al af wat het was. Die stekeltjes zien er zo maf uit haha

2 likes

Ik wist het niet, wat wel gĂȘnant is, want ik heb afgelopen maand nog 50 lieveheersbeestlarves gekocht.

5 likes

Zijn de natuurlijke vijand van bladluizen! Werkt echt perfect, na 2 weken was 90% van de bladluis weg. Als de larven lieveheersbeestjes worden vliegen ze natuurlijk wel weg, maar ik spot nog steeds opvallend veel lieveheersbeestjes dus een deel is gebleven denk ik?

16 likes

Het is wel handig om dan plekjes ook te creëren zodat ze in je tuin blijven! Dat kan met dode takken en bladeren, lieveheersbeestje huisje en planten die ze lekker vinden. Bijv. brandnetels.

4 likes

Ik ben personeel. Ik mag blij zijn dat ik bij mijn kat in mag wonenđŸ€Ł

3 likes

Een achternaam met een ĂŒâ€Š Bij alle andere mensen in de wachtkamer:mevrouw Jansen, meneer Smit etc. Bij mij: Eh mevrouw eh 
 Voornaam.

1 like

Ik had ze hier gekocht, kwamen gewoon per post haha na een dag of twee?, op verschillende planten uitgezet en ze hebben lekker doorgewerkt dus :+1:t3:

@Marquez ja helaas alleen een postzegel van een tuin dus kon ze niet echt entertainen hier maar goeie tip voor als je de ruimte hebt idd!

4 likes