Stel je persoonlijke vraag #36

Nee haha. Ze moeten wel allemaal vandaag op sommige zijn beschimmeld. Maar ik ga dr toch sap van maken.

4 likes

Moet geld rollen?

• Ja
  • Nee, zoveel mogelijk sparen
  • Alleen als ik al een buffertje op m’n spaarrekening heb

0 stemmers

3 likes

Ik zit nu in de situatie dat ik mijn overpriced huurwoning prima kan betalen, een goed salaris heb en ook wel een beetje spaargeld. Probeer niet te gek te doen met mijn geld zodat ik een beetje kan sparen voor een koophuis ooit, en het afbetalen van mn studieschuld.

Maar een paar weken geleden kreeg ik weer zo’n realisatie dat een koopwoning de komende tijd echt volledig volkomen onmogelijk is (alleenstaand, heb alleen mn eigen spaargeld dus geen schenkingen oid, veel te dure regio etc etc) en sindsdien zit ik even in een fuck you all situatie en heb ik een veel te dure vakantie geboekt, nieuwe ereader, kleding, wil een nieuwe telefoon…woop woop :smiling_face_with_tear:

26 likes

Nou dit hoor. Want je kunt wel sparen maar je spaart toch niet tegen die prijzen (en inflatie op andere producten/diensten) op.
En ook: dadelijk ben je dood of niet meer goed in staat je geld lekker te besteden; zonde van dat spaargeld.
Ik ga dit weekend nog een nieuwe zonnebril bestellen :v:t4:

8 likes

Ik heb sinds m’n derde geen contact meer met m’n vader. Er zijn natuurlijk veel meer mensen die zoiets hebben, maar bij standaard denk ik aan opgroeien met 2 ouders die ervoor kozen jou als kind te nemen (dan bedoel ik niet een gewenste/ongewenste zwangerschap, maar ik bedoel dat kan net zo goed een adoptie zijn, 2 mannen, 2 vrouwen, 1 of 2 mensen die zich niet als man of vrouw identificeren etc. Dus niet perse alleen biologisch)

2 likes

Ik denk dat je het echt niet meer standaard kan krijgen dan mijn gezin.

M’n vader is twee jaar ouder dan mijn moeder, ze hebben twee kinderen (jongen en meisje) en die schelen ook twee jaar. Een kat. Rijtjeshuis.

Echt epitome van burgerlijkheid

38 likes

Moeder was tiener moeder en heeft ons voornamelijk alleen opgevoed. Er is weinig contact meer met de vader en ik heb 2 broertjes met de zelfde vader, een zusje met dezelfde moeder en nog een zusje met dezelfde moeder en vader. :sweat_smile:

5 likes

Gezin met 5 kinderen (gepland ook) Maar vroeger was dat heel normaal en er zijn wel meer die dat hebben natuurlijk. Maar het verbaasd toch wel de meeste mensen die ik het vertel

4 likes

Ik heb ja geantwoord, maar het is een beetje ertussenin denk ik. Mijn ouders (heterostel) waren getrouwd toen ze mij kregen, en ik was gepland en gewenst. Maar ze zijn wel toen ik nog erg jong was uit elkaar gegaan (wat eigenlijk ook niet per se meer buiten de standaard valt tegenwoordig), en na de scheiding bleef ik in eerste instantie bij mijn vader, ondanks co-ouderschap (niet zo standaard). Op een gegeven moment ben ik dan bij mijn moeder gaan wonen, die mijn stiefvader leerde kennen, en in mijn puberteit heb ik nog een broertje gekregen uit dat huwelijk.

2 likes

Ibiza :sunny:

• Ben ik 1x geweest.
  • Ben ik meerdere keren geweest.
  • Ben ik nog niet geweest, maar lijkt me heel leuk.
  • Ben ik nog niet geweest, maar lijkt me opzich wel oke.
  • Ben ik nog niet geweest, heb ik ook geen behoefte aan.
  • Mijn droombestemming!

0 stemmers

1 like

Zolang het niet iemand is waarvan ik denk dat het verkeerd over gaat komen doe ik het wel, maar wel altijd met het toneelstukje erbij dat ik het niet helemaal begrijp. En ook niet perse bij alles. Of ik speel dom en zeg o ik wist niet dat je het zo uitspreekt dacht dat het … was. En dan hopen dat er iemand in het gezelschap is die mijn uitspraak bevestigd en anders hoort die persoon dat woord wellicht ineens continu (heb ik zelf altijd als ik een nieuw woord leer of een verkeerde uitspraak bleek te hebben, hoor ik dat woord ineens continu omdat het zo recent is en dan ineens opvalt)

2 likes

Als ik zelf iets verkeerd uitspreek heb ik graag dat iemand me verbetert, zodat ik het daarna goed doe. Net zoals ik graag heb dat iemand me erop wijst als ik spinazie tussen mijn tanden heb.
Ik vind dat niet onbeleefd, al hangt het er natuurlijk vanaf hoe en wanneer het gezegd wordt.

9 likes

Ben op zoek na tips, ben vandaag heel erg verbrand en nu zie je compleet mijn topje zitten. Baal hier zo van al helemaal omdat ik over 3 weken ga trouwen. Hoe kan ik het kleurverschil zo minimaal krijgen?

Denk zelf aan een zonnebank of spraytan maar beide geen ervaring mee

3 likes

Drie weken niet meer in de zon zitten? :sweat_smile:

4 likes

Ik was gisteren in de Ici Paris en dat werd een cadeautje gekocht. Er werd nadrukkelijk gevraagd ‘voor een heer of voor een dame?’

Vind jij dit gek in deze tijd waar we steeds meer besef van gender, non-binair etc vinden?

• Ja, ik vind dit niet kunnen
  • Is een gewoonte, dat gaat met de tijd veranderen denk ik
  • Is een gewoonte en kan prima zo blijven
  • Nee, dat is toch logisch?

0 stemmers

2 likes

Ken jij iemand, persoonlijk dus niet op social media, die zich niet identificeert als man of vrouw?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dit wordt toch gewoon gevraagd om de testertjes die je erbij krijgt? Ik zou hier iig niet een probleem van maken.

Ik ben wel benieuwd wat iemand bij de Ici Paris koopt dat dit gevraagd wordt. Als de vraag gesteld wordt bij een product dat normaal gezien vrij gendernormatief opgevat/gepromoot wordt (en in mijn beleving is alles dat zo’n beetje daar), vind ik het eigenlijk wel positief namelijk. Denk trouwens dat het misschien ook vanwege Vaderdag is.

1 like

Ik heb gestemd op ik vind dit niet kunnen, omdat ik zou willen dat dit nu al anders was, maar ik begrijp wel dat dit gewoon nog tijd nodig heeft.

6 likes

Bij cadeaukaarten wordt het gevraagd. Ik vraag altijd of ze een roze, groene of zwarte kaart willen en wat er qua proefje bij mag, maar soms zijn mensen echt geïrriteerd want “een roze kaart is toch voor een vrouw”. Vind het sowieso beter om überhaupt te vragen wat iemand qua proefje wil ipv gewoon iets in het tasje te gooien.

13 likes