Nou ja, het forum schreeuwt erom:
- P.a.t.a.t
- Friet
0 stemmers
Nou ja, het forum schreeuwt erom:
0 stemmers
Maar over deze twee generaties: wanneer ben je nou millennial? Is dat tot 1995 of tot 2000? Want overal staat iets anders en ik twijfel altijd wat ik nou ben (geboren in 1998 dus)
Heeft niks met deze poll te maken, maar vraag het me elke keer af.
Anders: het boeit me echt geen reet en deze eindeloze discussies geven me alleen maar trek
Er zijn geen wetmatige generatiebepalers dus bijna elke generatie heeft wel dat er een paar geboortejaren soms wel en soms niet bij gerekend worden, ligt er gewoon aan welke definitie je gebruikt want dĂ© definitie is er niet. Ik ken zelf millennials over het algemeen als 1980-2000, maar als je in zoân twijfelgebied zit zou ik lekker zelf kiezen waar je bij wil horen
Google zegt millennials 1981-1996, maar is nergens officieel vastgelegd volgens mij
Je moet gewoon maar denken dat wij maar 1 van de zillion zijn in dit universum. Dat is iig al een feit. En ons bewustzijn is daarop aangepast. Ons bewustzijn rijkt vaak niet hoger dan dat. Natuurlijk kijken zillion âietsâ met ons mee. Aarde is niks.
Jij bent geen millenial
Ik ben een Xennial, die zijn geboren tussen 77-83. De crossover tussen Generatie X en Millenials
Vlak na het overlijden van mijn pap heb ik een aantal dingen meegemaakt die bevestigden dat hij bij mij was. Op een gegeven moment voelde/wist ik ook dat hij niet meer bij mij was. Sindsdien vraag ik me regelmatig af of hij nog meekijkt en hoop ik het ook.
Wat me op dat moment het beste uitkomt
Of ook de pragmaten. Mijn hemel er is gewoon geen duidelijkheid.
Ik houd het dan toch liever bij de patatgeneratie
Als je van 1997 bent, welke generatie ben je dan?
0 stemmers
Best raar dat ik dat eigenlijk vind, want bij Gen Z denk ik aan middelbare scholieren en niet aan mensen die nog in de jaren 90 geboren zijn. Mijn broer uit 98 vind ik bijvoorbeeld geen Gen Zâer ook al is hij dat wel
Ja zo voel ik dat ook hoor. Ze hebben nog de tussengeneratie aka Zillennial en die is nog het meest herkenbaar. Van zowel Gen Z als Millennial is het allebei net niet.
Ik denk dat die overlap ook deels komt doordat het vaak vanuit het Amerikaanse wereldbeeld âbepaaldâ wordt. Weet nog dat ik als kleine tiener op Facebook(edit; dit was waarschijnlijk nog Hyves bedenk ik me nu ) van die lijstje langs zag komen met wat een 90âs kid kenmerkt en dan dacht ik ja nou dat is ook mijn jeugd toen en nu, maar dan was ik te laat ervoor geboren want in de 90âs en dan zou ik het niet bewust genoeg meegemaakt hebben ofzo. Maar vroeger kwamen veel dingen uit Amerika pas een paar jaar later overgewaaid. Was toen iemand die heel fel zei dat je alles voor 9/11 bewust meegemaakt moest hebben om een 90âs kind te zijn want dat had zoân impact dat de manier van leven daarna niet meer hetzelfde was. Maar dat is in mijn optiek zoân usa gecentraliseerde gedachte. Denk dat het enige voor iedereen merkbare verschilvoor Nederland het vliegveld beleid is geweest
Ik zat dus vorige week met mijn vriend op de camping en ik zat even mensen te kijken. Maar toen viel het me op dat al die mannen (minimaal 70+ allemaal) in hun campingstoel apartisch zaten te wezen en die vrouwen allemaal aan het afwassen, kleren ophangen, waterding vervangen etc. Mijn vriend was de enige man die aan het koken was terwijl ik apatisch zat te wezen in zoân stoeltje. En toen vroeg ik me dus af of dat nog een rol speelde bij dat vrouwen gemiddeld ouder worden. Want ze zeggen altijd: ja blijf bezig, blijf dingen doen, anders ga je sneller dood als je oud bent. En nou is dat natuurlijk een beetje generaliserend gezegd over één zoân campingveldje, maar ik zie het bij mijn opa en oma ook terug. Mijn opa zit de hele dag in zijn stoel een beetje te wachten tot mijn oma hem komt bedienen (bij de andere opa en oma overigens niet, maar die zijn ook allebei even fit nog).
En ik ben dan ook wel benieuwd of het verschil nu steeds minder groot gaat worden (wat vast ook ligt aan dat vrouwen ook meer werken, autorijden etc, dus eigenlijk is het bijna niet te onderzoeken omdat er zoveel meespeelt).
Ik hoop echt dat dit zo is. Hoef ik minder uit te leggen als ik ze weer zie, want dan weten ze alles al
Klinkt eigenlijk ook wel als de gezelligste generatie, patatgeneratie
Ik ben blijkbaar ook Xennial ('82), had die term nog nooit gehoord.
Gen Z vind ik overigens echt amazing, voor mijn gevoel zijn zij veel meer bezig met wat er in de wereld speelt en hebben ze veel meer saamhorigheidsgevoel en strijdlust voor gelijkheid e.d. dan wij destijds. Maar ben persoonlijk toch ook wel blij dat ik nu niet 15-20 jaar jonger ben, ben blij dat ik al die onzekerheden uit mijn tiener en twintiger jaren ruim achter me heb.
Ik hoop wel dat dat verschil steeds minder groot gaat worden! Ook voor de zorg. Als de vrouw van die âapathische man op een campingstoelâ komt te overlijden, kunnen ze vaak weinig zelf (koken, wassen, etc) waardoor er eerder zorg (mantelzorg of biv dagbesteding) nodig is. Weet niet of daar percentages van zijn, maar zie het regelmatig.