Nee ik denk dat dit ook wel het probleem is eigenlijk. Ik denk zelfs dat we als maatschappij steeds meer gewend zijn aan controleren en/of efficiënt zijn dat we daarin soms vergeten kritisch te zijn en te onthouden dat je overal maar beperkte invloed op hebt.
Dit doet me allemaal echt denken aan de Arkangel aflevering van Black Mirror. Daar werd iets in het hoofd van het kind geïmplanteerd zodat d’r moeder 24/7 kon zien waar ze is, wat het kind ziet en hoort, hoe het medisch met haar gaat en volgens mij was er ook iets van dat wat ze hoorde dan ook nog opgenomen werd zodat die moeder dat later terug kon luisteren als ze toen niet live meekeek
Hoe neem je het liefst contact op met de klantenservice?
- Bellen
- Mailen
- Social media (publiekelijk)
- Social media (privébericht)
0 stemmers
Ik heb chat er even niet tussen gezet omdat veel bedrijven die optie niet hebben
Maar zou je dan onder iedere post met een mening moeten zetten ‘uitzonderingen uitgezonderd’?
Want dat benoemen van en aandacht vragen voor uitzonderingen, niet alleen richting de schrijver maar voor het algemene publiek, vaak met een heel maatschappijkritisch betoog…dat vind ík een forumkwaal par excellence.
Waarom? Ten eerste leest het vervelend en ten tweede acht ik het schadelijk voor de goede zaak omdat het mensen onnodig ‘woke-moe’ maakt.
Reageer jij weleens heel laat, of helemaal niet op berichtjes van dierbaren omdat dat je om wat voor reden dan ook niet lukt? (qua tijd / stress / mentale staat, vergeetachtigheid o.i.d.)
- Nee dat gebeurt mij nooit
- Sporadisch, maar in principe reageer ik altijd
- Regelmatig
- Heel vaak
0 stemmers
Wat vind jij ervan als mensen dat bij jou doen?
- Ik doe dat zelf dus kan er moeilijk iets van vinden
- Het maakt me boos maar ik stap er overheen
- Het maakt me boos en ik wil deze mensen niet in mijn leven
- Niet zo handig maar ik heb er geen sterke mening over
- Maakt me niets uit
- Ik kan er begrip voor opbrengen
- Ik snap echt niet hoe je zo kunt zijn
0 stemmers
Nee natuurlijk niet en 99% van de tijd zijn het ook irritante posts omdat het extreem specifieke situaties zijn of dingen die al honderd keer benoemd zijn. Dus mee eens. Dit is in mijn ogen anders omdat er een vraag wordt gesteld en dan is het toch interessant om te lezen hoe iedereen er tegen aan kijkt? Dit was gewoon bedoeld als een reactie daarop en niet als het benoemen van uitzonderingen. Alleen omdat mijn visie vroeger hetzelfde als @kali en ik er nu anders over ben gaan denken omdat ik de andere kant van het verhaal heb meegemaakt reageerde ik op haar. Later besefte me alleen dat ik beter een algemene reactie op de poll had kunnen geven in plaats van te reageren op de post van kali dus dat benoemde ik. En dat noemde zij een forumkwaal. Tja, ik zie het gewoon als een reactie/mening. Maar whatever, ook helemaal niet boeiend verder om hier op door te gaan.
Vind jij eten interessant/belangrijk?
- Lekker eten vind ik leuk, koken vind ik niet leuk
- Koken vind ik leuk, eten is een moetje
- Ik vind koken en lekker eten leuk
- Mwa, ik kook en eet omdat het moet
- Thuisbezorgd for the win
0 stemmers
Kan jij goed koken?
- Ik kan goed koken
- Ik kan redelijk koken
- Ik kan niet koken en krijg het voor elkaar om pasta te verbranden
- Thuisbezorgd for the win
- Ik kook niet, ik maak dingen klaar
0 stemmers
Ik vind koken op een rustige zondagmiddag wel aanzienlijk leuker dan op een dinsdag waarop je na een werkdag en een hutjemutje treinreis met een uur vertraging om 19 uur uitgehongerd en afgepeigerd binnen komt strompelen
Zelf deel ik alleen mijn locatie in specifieke praktische gevallen (een paar keer per jaar). Zo zou ik dat ook met kinderen doen. Sporadisch en met een goede reden. Ik denk namelijk dat die apps inderdaad verslavend kunnen werken, en dat zorgt alleen maar voor maar meer angst en controledwang.
Indien mijn kind door een speciale reden niet makkelijk zelfstandig op pad zou kunnen zou ik trouwens wel open staan voor het gebruik van tracking. Een kennis van mij heeft een kind met een verstandelijke beperking en voor hem is die app echt een redding. Dat kind heeft daardoor meer vrijheid om dingen te ondernemen. Ook bij demente ouderen kan zo’n app denk ik handig zijn.
Hier een moeder die mijn post nalas op het forum 17 jaar geleden (jeetje mina ik bedenk me nu dat ik fucking bijna 20 jaar op ellegirlfora zit :’)).
In een post was ik boos op mijn moeder, geen idee meer waarom, maar ik zie iets van stom wijf ofzo. Dat had ze gelezen. Dag erna zouden we met de familie een uitje gaan doen. Toen mocht ik niet meer mee en moest ik thuisblijven :’).
Met fora had ze dus nul respect, maar over brievenbuspost waren mijn ouders heel stellig dat je niet de post van je kinderen opent. Uiteindelijk schaad je veel meer de privacy met forumposts nalezen dan met een briefafschrift waarop je kunt zien dat er €136,56 op mijn bankrekening stond.
Hahaha echt petty als je je kind straft omdat ze even boos op je is
Daarmee creëer je ook een vicieuze cirkel, want als je je kind straft zal die ook wel weer boos op je worden ![]()
Het ging gisteren ergens op tv ook over die tracker-horloges. Er werd een moeder met dochter gefilmd, dochter had zo’n horloge om en ging spelen op een bepaald pleintje. Ze vertelde ook doodleuk dat ze eigenlijk niet van dat pleintje af mocht maar als ze dat toch deed, bond ze haar horloge om een bankje op dat pleintje.
En er werd inderdaad ook gezegd dat iemand die kwaad in de zin heeft vast als eerste dat horloge af doet, dus hoeveel zin heeft het dan
Ik ben zo blij dat mijn ouders uber chill waren/zijn en ze zeiden echt nooit ‘wees thuis tegen dan/stuur me een berichtje dan en dan/let op x1000’ of dingen in die trant omdat ze het wel vertrouwden. Ze waren echt een beetje ‘joe zoek het zelf maar uit’, we horen het wel als er wat is, ook toen ik op m’n 18e alleen op vakantie ging enzo.
Ik weet dat sommigen hier een hekel aan hebben maar ik twijfel zo en sta nu in de Bijenkorf. Welke jurk voor een bruiloft met thema vintage?
Weg de jurk is gekozen, bedankt!
- De blauwe
- De nude
0 stemmers
Dit zijn juist mijn lievelingspolls! Keep them comingggg ![]()
Zou het bruidspaar dan niet eigenlijk bedoelen dat ze het leuk vinden als ieder iets tweedehands (vintage) draagt?
Zo grappig hoe je ook even op onzichtbare hakken gaat staan voor de volledigheid.
Die blauwe is echt heel tof! Vintage vibe en tegelijkertijd modern. Staat je goed. De andere ook trouwens maar ik vind de blauwe beter passen bij de gelegenheid.
Dank jullie allemaal! Ben lekker eigenwijs voor de nude gegaan, daar voelde ik me het meest in op m’n gemak.
@Nescio haha ja dat doe ik altijd, staat het net ff wat leuker ![]()