Wtf is een tokkie hond
Hahaha ik wilde precies hetzelfde vragen!
Ik moest ook googlen
https://showmag.nl/entertainment/tokkies-hebben-altijd-1-van-deze-7-hondenrassen-als-huisdier-jij-ook/
Chihuahua staat er ook tussen?
Ik zou denken dat een eventueel onopgevoede hond die maar blijft trekken op zich meer asociaal is dan een bepaald ras?
Nee, ik houd van hem en we hebben het heel leuk samen, maar ik ben heel blij dat ik ook andere mensen in mijn leven heb. Merk het ook gelijk aan mijn humeur als ik een langere periode geen vriendinnen gezien heb. Heb ooit een lezing gezien van iemand die zei dat de oude grieken voor elk soort liefde een ander persoon in hun leven hadden en dat het eigenlijk van de zotte was dat wij tegenwoordig al die eigenschappen in een persoon zoeken. Nu weet ik niet of dat helemaal klopt hoor, maar ik kan me er wel in vinden.
wisten jullie dat de familie tokkie het helemaal niet leuk vindt dat hun naam nu synoniem is voor aso?
zelfs onze lord and saviour rutte is het daarmee eens:
https://www.ad.nl/nieuws/rutte-belooft-aso-geen-tokkie-meer-te-noemen~a40ad6b7/
Oh ik moet zeggen toen ik een beeld probeerde te vormen bij tokkiehond dacht ik aan een pitbull en een chihuahua. Komt misschien door de tijd dat paris hilton haar hond in elk glittertasje stopte.
Rare vermelding dat het geen tokkie hond is Het is iig dan wel een slecht door jou opgevoede hond. Ik heb in het verleden ook meerdere grote, sterke honden gehad en door juiste opvoeding nooit een probleem van trekken mee gehad. Laat staan dat ik moest gaan nadenken over welke schoenen ik aan heb en of dat wel niet veilig is ermee.
Wat voor soort liefdes hebben we het dan over, weet je dat nog?
Ik hoef in mān eigen partner ook niet ALLES te vinden (zoals En samen passie voor eten En sporten En films En werkinteresses) maar hij is wel degene die gewoon nooit echt plannen heeft en altijd zin heeft om dingen te ondernemen dus in dat opzicht zijn we wel echt best buddies geworden
Een man hier in de wijk heeft 2 van dat soort honden uit dit rijtje. Ik weet niet precies welke maar vgm rottweilers (ik heb er geen verstand van en weiger dicht in de buurt te lopen) en die honden trekken ontzettend en die man loopt elke keer helemaal schuin omdat hij het niet aankan. Terwijl die man er wel uitziet alsof hij erg sterk is. Ik vind het dus echt doodeng en probeer dan aan de andere kant van de weg te lopen maar soms komt hij juist dan richting mij. Echt ga weg. Je ziet toch dat ik je elke keer probeer te ontwijken.
Maargoed ik vind honden sowieso wel eng en vooral als het baasje dan lekker in gesprek is met iemand en niet oplet wat zān hond doet die ondertussen half bij mij op schoot zit. Let gewoon op je hond. Niet iedereen vindt dat leuk.
Edit: ik heb per ongeluk deze post geedit ipv een nieuwe te plaatsen en weet nu niet meer wat er stond. iig dat ik mijn posts (tegen mān principe in) heb verwijderd want jullie hebben gelijk dat ik niet verheven over hondenrassen hoef te doen maar ik ben er ook klaar mee als dit soort dingen uit mijn posts worden gehaald. En dat elke hond wel eens ergens naartoe wil als hij aangelijnd is maar dat dat bij een grote sterke hond meer opvalt dan bij een kleine. Zoiets. Einde reconstructie.
Dit heb ik dus ook wel een beetje, ik hoef niet per se een leven waarin ik mān partner 3 keer per week zie maar mān vrienden zijn de laatste maanden allemaal heel druk of wonen ver weg en mān vriend kan ongeveer altijd wel dus ik eindig toch vaak met hem :")
Volgens mij was dit hem! Diegene die de lezing gaf het voorbeeld dat diegene met wie je de allerheetste seks heb niet per se diegene is waarmee het verstandigst is om een hypotheek af te sluiten. Maar voor mij (als verstokte vrijgezel op dat moment) was het wel even een realisatiemomentje dat je niet alles in een partner hoeft te vinden, omdat je daar andere mensen voor hebt.
Ja een hond wil wel eens ergens naartoe, maar als ie goed opgevoed is blijft ie gewoon aan je zijde lopen als ie geen toestemming krijgt daarvoor van zān baasje. Honden zijn ook mega loyale dieren en doen indien goed opgevoed alles om hun baasje te āpleasenā. En juist bij grote honden extra belangrijk ze dit goed aan te leren, gezien ze vaak sterker zijn dan jijzelf. Mijn honden waren ook zwaarder en veel sterker dan ikzelf, maar heb daar dus desondanks nooit problemen mee gehad door ze juist te trainen.
Nogal kinderachtig iig om meteen je post te verwijderen omdat ik iets zeg wat je niet wil horen.
@kleinmeisje Heel begrijpelijk dat als je al angstig bent voor honden dit extra intimiderend op je overkomt! Ik heb toen ik jong was ook 2 rottweilers gehad, ik kon ze als kind ook prima alleen uitlaten. Als je ze niet goed opvoedt gaan ze ook trekken hoe sterk je ook bent, dus het is niet alsof ze ZELFS trekken bij iemand die āerg sterkā is. Maar helemaal als hij zān honden dus niet goed onder controle heeft en ziet dat iemand je (mede daardoor) probeert te ontwijken is het wel wat aso om dan juist richting jou te lopen.
Nee Die mannen fietsen gewoon rond tijdens corona! Ik ga liever naar frans bauwer.
Je hebt gelijk, ik heb daar altijd zoān hekel aan bij anderen en heb er nu ook alweer spijt van want boeiend. Had het gewoon moeten laten staan maar had echt zo geen zin in meerdere opmerkingen over mijn niet opgevoede hond terwijl dat gewoon echt niet waar is.
Ik denk dat dit onderwerp iets te gevoelig ligt bij mij ofzo omdat ik al zo vaak te maken heb met vooroordelen want herder. Ik doe ook niet mee aan de wedstrijd wiens hond is het beste opgevoed want weet dat er achter de ogenschijnlijk beste opvoeding veel leed kan zitten. Ken genoeg honden die altijd keurig aan de lijn lopen maar nooit ergens mogen snuffelen of die er vandoor gaan als ze los mogen. Ik zeg niet dat dat bij jou zo is want zo blijven we bezig met vooroordelen
Ik zei alleen dat ik trekmomenten voorkom, niet dat ze er steeds zijn. Omdat hij groot en sterk is ben ik uit voorzorg altijd alert en idd vind ik hakken daar niet bij passen omdat je dan minder stabiel bent.
Pff ik doe al een uur over dit bericht omdat er 2 jengelende kinderen bij me zitten.
Ik ga weer even opvoeden
Hahaha ik moest net hieraan denken. Want ik zag net een klasje lopen en al die kinderen hadden allemaal oranje VVD mutsjes op volgens mij kregen ze een rondleiding op 't Stadhuis
Omg als mijn kind zoān muts op kreeg, meteen in de prullenbak bij thuiskomst.
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met indoctrineren
Was bij mij indd zeker niet het geval. Dat is net zo goed geen goede opvoeding, als een hond nooit mag snuffelen of er vandoor gaat bij loslaten. Sowieso liepen ze heel veel los en hoefden ze niet non-stop aan mān zijde te lopen ofzo. Maar ik snap deze āargumentenā van hoe het bij anderen kan zijn ook niet goed, behalve dat je jezelf wilt verdedigen. Wat prima is, maar mijn punt was dus vooral dat grote/sterke honden niet gelijk staan aan trekken, zo bracht je het nl. Dat dat een kwestie is van de juiste opvoeding/training.
Mgoed trek indd vooral geen hakken aan als dat zoals je zegt betekent dat je zo op de grond ligt, lijkt me voor iedereen beter dan En alert zijn op je hond is sowieso nooit overbodig. Fijn iig dat je aangeeft dat je je bericht niet had moeten verwijderen.