Stel je persoonlijke vraag #36

Van dit soort mensen raak ik gedemotiveerd en stel ik niet meer voor om af te spreken, ja het hele leuke en gezellige gaat er voor mij een beetje vanaf als je over zoveel weken een gaatje voor me hebt. Grotere groepen afspreken wil ik op zich wel meer vooruit plannen, maar individueel, nein.

2 likes

Ik heb dat programma nog nooit gezien. Ik heb het gevoel dat de meerderheid nog nooit dat programma heeft gezien of überhaupt van heeft gehoord maar iedereen wel het woord tokkie kent

Heb jij dat progamma ooit gezien?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

2 likes

mijn moeder kan nogal een naturistische inslag hebben, dus stel dat zij op een camping staat en er is wat en ik moet echt langskomen en dat mag alleen met mn kleren uit, oke
en dan neem ik aan dat het geen activiteit betreft op het lokale naakte volleybalveld ofzo

ik heb deze afweging trouwens laatst voor het eerst moeten maken toen we onverwachts een dagje op een camping langs gingen en het best warm was en mn kind met water ging spelen
ze liep eerst in dr luier maar na een tijdje hing die op dr knieen dus toen ook die maar uit gedaan, maar het voelde wel een beetje raar eigenlijk
terwijl het een campingplek was waar verder niemand stond behalve 2 bejaarden 4 plekken verderop

4 likes

Voor iedereen met een huurhuis: zorgt je verhuurder ervoor dat er 1 juli minimaal 1 rookmelder per verdieping in je huis hangt?

• Ja
  • Nee, wordt pas later
  • Nee, nog helemaal niks over gehoord

0 stemmers

Voor iedereen met een koophuis: zorg je er zelf voor dat er 1 juli minimaal 1 rookmelder per verdieping in je huis hangt? (Ja = dus ook als die er allang hangen)

• Ja
  • Waarschijnlijk later pas
  • Ben dit helemaal niet van plan

0 stemmers

Doe ook even koolmonoxide als je toch bezig bent (en een CV ketel of geiser in huis hebt). Wij bleken een CO-lek te hebben bij de CV ketel. Gelukkig tocht het bij ons lekker door verder :+1:

7 likes

Ja vind het echt merkwaardig dat dat niet ook meteen verplicht wordt. Zal vast wel een reden voor zijn, maar toch

3 likes

De monteur is toevallig net weg, dus ja dat hebben ze keurig op tijd gedaan (nu al die andere gebreken nog)

2 likes

Dit zit er al in. Want mijn vader is nogal van de brandveiligheid lol. Ik denk dat we hier nog maar weer ff blijven maar dan hebben de volgende huurders er iig weer wat aan. Maar moet de verhuurder daar voor zorgen? Ook bij particuliere huur? Mjjn vader zei heel trots, kijk ik loop al voor! Want wij keken nogal op toen hij overal brandmelders plaatse. Hij heeft het zelfs per slaapkamer gedaan en wij keken echt :neutral_face:. Gewoon een paar meter van elkaar bijna.

1 like

Heb jij een brandblusser (zo’n bus bedoel ik die je in je hand kan houden) in huis?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Ik wil daar dus echt nooit meer zonder komen te zitten.

1 like

Mag ik je aanraden alvast wat batterijen in huis te halen voor wanneer ze allemaal tegelijk leeg gaan? :sweat_smile:

6 likes

Ik dacht dat het verplicht werd in elk afgesloten deel in de route naar de vluchtweg? Wij hebben praktisch in elke ruimte een rookmelder en een koolstofmonoxideding in de keuken (hebben geen cv).

De rookmeldermonteurs kregen hem er niet goed op en hadden het plafond half gesloopt :sweat_smile: geen idee hoe want er hingen al melders, ze begrepen het zelf ook niet.

1 like

Ja

3 likes

Haha het is nog nooit afgegaan, maar hij mn vader heeft idd heel veel batterijen ook meegegeven. Ben ook blij dat die dingen niet zomaar afgaan. WAT een geluid, niet te doen, oorverdovend hard en het uitzetten is denk ik voor de meeste mensen al helemaal een ramp als het loos alarm is. Moet je weer een stoel gaan vinden en dat ding via het plafond gaan lopen uitzetten. Is dus bij mn ouders huis mij vaak overkomen. Als er daar ooit brand uitbreekt hoort het hele universum het alarm.

1 like

Dat is volgens mij wel het beste inderdaad, maar de verplichting is ā€˜slechts’ voor 1 per verdieping

3 likes

Meerdere zelfs! En een blusdeken!

1 like

Een eerlijke ruil

3 likes

Ja ik wil heel graag nog een blusdeken, ben die bij mijn vorige verhuizing vergeten. Ik moet soms nog denken aan die enorme ramp in die hoge flat in london. En dan zoveel leed wat voorkomen had kunnen worden.

2 likes

Wat bedoel je met hakken, want ik loop best best vaak op schoenen met een hak van zo’n 5 cm maar ik heb geen stiletto’s.

2 likes

Ugh echt he, verhuurders van particuliere appartementen/woningen zijn vaak zelf stinkend rijk.

@Zonderbloem dan ben je wek een enorm vaste slaper? Een brandalarm hoort in principe elk mens te wekken.

1 like