Je kan de nieuwe huurders dan wel lekker een paar honderd euro meer laten betalen
Er zijn alarmen voor doven, met licht of trilling.
Ik heb daar laatst over gemaild en toen kreeg ik als antwoord dat ze het niet redden om dat voor 1 juli bij alle huizen te plaatsen maar ik krijg er geen boete voor hoorrrrrrr. Dus heb nu zelf maar een set gekocht bij de Action, denk namelijk ook dat een verzekering niet uitkeert bij brand als er geen rookmelder aanwezig was?
Voor de mensen die graag spontaan op korte termijn afspreken met vrienden: hoe pak je dit aan?
A) 1 persoon appen en wachten op antwoord met als risico dat diegene laat of helemaal niet reageert die dag waardoor jij op de bank zit te wachten ipv met je kont op het strand ligt.
B) meerdere personen appen en dan maar zien wie er reageert en hoe je dat vervolgens doet.
- A
- B
0 stemmers
Voor degenen die meerdere personen tegelijk appen:
Als er meer mensen reageren dat ze kunnen, dan:
A) wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ik zeg tegen de anderen dat ik al met X op pad ga. De individuele vrienden kennen elkaar WEL.
B) hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik ga met een groep op pad. De individuele vrienden kennen elkaar WEL.
C) wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ik zeg tegen de anderen dat ik al met X op pad ga. De individuele vrienden kennen elkaar NIET.
D) hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik ga met een groep op pad. De individuele vrienden kennen elkaar NIET.
- A
- B
- C
- D
0 stemmers
Zoals je aan de polls ziet, vind ik het maar complex. Ik heb allemaal vrienden die elkaar niet kennen. Dus strand nog wel eens bij de ene persoon die niet snel terugappt.
Heb een huurhuis maar er ook zelf voor gezorgd toen ik in het huis ging wonen haha
Um gewoon even bellen? Wat ingewikkeld dit
Het is ook pas vanaf a.s. 1 juli dat het de taak is van de verhuurder, daarvoor was het je eigen verantwoordelijkheid
Ja, héél ingewikkeld haha! Bellen kan idd handiger zijn dan.
Ja dit of gewoon aankondigen? @Amarens meeste van mijn vrienden die elkaar niet kennen kennen elkaar wel bij naam etc., dan zou ik best kunnen zeggen “ga je mee naar het strand morgen? had Jantje ook geappt dus die is er misschien ook bij” ofzo
Ik app meestal 1 persoon, maar dit komt er allemaal niet achteraan. Dan ga ik 1. of gewoon al naar het strand of 2. ik bel inderdaad ff of allebei.
Moet zoiets eigenlijk ook echt op het plafond? In ben echt te klein voor onze hoge plafonds zelfs met zo’n klus trapje dus dan moet ik de ladder uit de tuin gaan vissen zou zoiets ook aan de muur kunnen als je het esthetisch niet erg vind? Niet specifiek naar jou deze vraag maar vraag het me ineens af
Ik hou echt van spontaan afspreken, vind al dat geplan maar kut. Weet ik veel waar ik zin in heb op de derde dinsdag van oktober, ik weet alleen dat ik NU zin heb in wijn. Het liefst fiets ik toevallig langs iemands huis en bedenk ik dat en bel ik aan. Het is in de Nederlandse maatschappij helaas heel moeilijk om zo te zijn omdat iedereen zijn saaie schoonfamilieweekenden tot in 2025 al vooruit heeft gepland
Nee op de muur is niet goed omdat de brandmelder dan minder snel afgaat (heb ik me laten vertellen in een winkel waar ze die dingen verkochten, maar verder geen onderzoek naar gedaan haha).
Dat laatste is een slimme idd! Maar al die vrienden die elkaar niet kennen, zitten niet samen in een groepschat. Anders zou ik dit ook doen!
Gewoon lekker die vrienden aan elkaar voorstellen zo blij dat ik m’n besties aan elkaar heb voorgesteld. Nu zijn we met z’n 3en besties en hoef ik nooit meer te kiezen met wie ik liever zou afspreken of verhalen steeds dubbel te vertellen om vervolgens te vergeten wie ik nou over wat al wel of niet had ingelicht
Ah jammer, ook wel logisch ergens gezien hij altijd op het plafond afgebeeld wordt
Ik heb dit ook al zoo vaak tegen mensen gezegd. “Je hoeft me niet te vragen voor een specifieke datum over 3 maanden, stuur me gewoon ff een appje/bel me ff als je zin hebt om die dag iets te doen”.
@Amarens Ik vind het ook prima om dingen alleen te doen dus meestal app ik “Ik ga om xx uur daar en daar naartoe, zin om mee te gaan?” En als ik niks hoor voer ik mn plan in mn eentje uit.
In een klas de 6/7 jarige. Prive 0/1/2 jarige
Gelijk na verhuizing al gedaan: rookmelder op elke verdieping, hittemelder in de keuken, blusdeken op zolder en op de verdieping met slaapkamers en in de keuken een brandblusser. En een CO melder bij de CV ketel.
Toevallig ga ik deze zomer voor het eerst naaktcamperen met een vriendin! Ben echt heel benieuwd hoe het gaat zijn.