In veel ah’s en ook jumbo kan je wel een pinautomaat tegenwoordig vinden.
Nee je kan in nederland gerust jarenlang zonder contant geld te hebben overleven.
Het enige waar ik voor pin is of rommelmarktjes of als ik naar belgie of duitsland ga haha.
Ja maar daar moet je regelmatig bij betalen omdat het dan niet een geldmaat is. Nou ik vind 1,50 betalen omdat ik ga pinnen echt belachelijk.
@morale ja dat klopt wel maar ik vind het zelf handig om contant geld te hebben en daarmee te betalen. (en een slechte zaak dat alles langzaam maar zeker naar alleen digitaal lijkt te gaan)
Waarom vind je het een zeer slechte zaak?
Ja ik heb inderdaad weer gebeld al was de verleiding wel groot om het vanmiddag op een terras uit te geven. Het irritante is dat dit een aantal jaar geleden ook al is gebeurd en toen heb ik het ook netjes gemeld. Het irriteert me gewoon mateloos dat mijn ex te laks is om dit op te lossen. Ik ben zo blij dat ik van die *** verlost ben maar om de zoveel tijd duikt hij weer op dan wel omdat hij dit niet regelt of omdat ie mijn social media bekijkt of langs mijn huis rijd etc.
Ja zeker waar maar nu voldoen ze niet aan de afstand regels dus zou je verwachten dat ze er wat aan moeten doen. Al zal dat dan wel de regels aanpassen worden
Goed uitgelegd. Je moet in de politiek gaan, dit meen ik trouwens haha. Jij kan vaak dingen heel goed verwoorden waar iemand anders niet eens de moeite voor zou nemen.
Ik had ook bij de nagelsalon dat ik bij een bedrag van 30 euro ofzo 25 cent moest betalen om te pinnen. Voelde echt prehistorisch.
Maar nu is de grote vraag heb jij contant geld in je portemonnee?
- Nooit
- Altijd
- Af en toe
0 stemmers
Bijna altijd
Ja want ik pin overal, dus zeul al een hele tijd hetzelfde contante bedrag met me mee hahaha
Er zit altijd 50 euro in mijn portemonnee voor noodgevallen. Van dat bedrag kan ik thuiskomen, boodschappen doen, eten, of wat dan ook in noodgevallen.
Mijn pinpas ben ik al een paar keer kwijtgeraakt (ik weet echt niet hoe, ik ben verder redelijk gestructureerd geloof ik). Als je dan bij de kassa staat kan je in ieder geval afrekenen.
Oh en kleingeld voor collecte, parkeren in Duitsland of het opsteken van een kaarsje.
Vanaf 1 juli moet elke handelaar één elektronisch betaalmiddel hebben: een bakje, payconiq, … Gedaan met alleen cash.
Als ik iets retour breng in een winkel en krijg het contant terug dan heb ik weer kleingeld bij me. Of als ik het bijvoorbeeld met mijn verjaardag krijg. Dan kan het goed maaanden in mijn portemonnee blijven zitten want ik betaal nooit cash.
Omg opsteken van een kaarsje in de kerk, ik weet dat je een jong dochtertje hebt en ik vond dat altijd zo geweldig om te doen (maar ik was sowieso een heel enthousiast kind).
Verder wil ik jouw brein kopen voor 50 euro om ook zo gestructureerd te worden.
Heb jij wel eens een kaarsje opgestoken in een kerk?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Het is meer door schade en schande wijs worden hoor. Vroeger had ik een kat die weleens mijn pinpas van de tafel af gooide en hem vervolgens onder de kast schoof, op zo’n manier dat je de pinpas niet meer zag. Kwam ik na een verhuizing achter.
Het voelde zo beschamend voor mij om dan boodschappen terug te leggen bij de kassa omdat ik geen contanten had. Dan liever dat contante geld op zak, wat ook in een apart vakje zit met rits zodat ik het niet per ongeluk kan gebruiken.
Mijn dochter vindt kaarsjes aansteken ook leuk inderdaad, eigenlijk doen we dat altijd wel na de mis als die gelegenheid er is.
In sommige kerken kan je tegenwoordig pinnen voor je kaarsjes! Zeer vooruitstrevend