Stel je persoonlijke vraag #37

Je ontmoet een man die je heel erg leuk vindt, voldoet aan al je eisen maar dan kom je erachter dat hij (een van onderstaande dingen) is, bij welk van deze zou het een breekpunt zijn en zou je ermee kappen ookal vind je hem zo leuk?

• Christen
  • Jehova
  • Moslim
  • Joods
  • Satanist
  • Wicca heks
  • Waarzegger

0 stemmers

Niet dat ik de bovenste 4 wil vergelijken of in hetzelfde hokje stop als de onderste 3 maar ven gewoon benieuwd

Oh wacht vergeten;

• Geen van deze is een breekpunt doe je ding sgat

0 stemmers

5 likes

Ik moet eerlijk toegeven als iemand erg is toegewijd aan zijn religie, ik niet opensta voor een relatie samen want dat verbind simpelweg niet voor mij. Maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee.

@anon3219017 ja mee eens.

12 likes

Vind wel bijzonder dat meer mensen openstaan voor een relatie met een satanist dan met een jehova getuige. Iemand die dat wil toelichten?

3 likes

Ik zou echt nooit een relatie beginnen met iemand die praktiserend gelovig is (? ik ben even vergeten hoe je dat noemt haha). Ik zou gewoon echt niet weten hoe dat zou moeten werken met iemand die niet gelovig is en daar ook totaal niet voor openstaat, aldus ik.

Edit: vriendschappelijke relaties daarentegen prima. Mijn beste vriendin is bijvoorbeeld moslima en dat werkt al 16 jaar prima haha

1 like

Ik heb mijn stem net aangepast nadat ik de wikipediapagina over satanisme nog even bekeken had, vond er toch wel stomme dingen tussen zitten haha (ik heb vooral ook niet zo veel met Nietschze lol). Maar ik heb gewoon heel weinig met dat me op de een of andere manier wordt voorgeschreven hoe ik moet leven of wat ik zou moeten doen en dat maakt dat ik het heel moeilijk zou vinden om samen te leven met een overtuigd religieus persoon. Satanisme heeft dat minder, dus daarom had ik die in eerste instantie niet aangevinkt.

2 likes

Hij kan over haar heen plassen. Golden shower ipv golden ring. :love_you_gesture:t5:

5 likes

Ja en je hebt nog traditioneel satanisme (gekke shit) en modern satanisme (iets minder gekke shit) dus dat had ik ook nog wel moeten specificeren

3 likes

Je kunt ook lid zijn van de Satanic Temple. Die zijn heel goed bezig om de invloed van christelijke fundamentalisme in de Amerikaanse politiek aan te vechten.

Het hangt er voor mij heel sterk vanaf hoe religieus iemand is en voor welke rechten je opkomt. Jehova getuigen zijn behoorlijk streng.

4 likes

ik lijd al mijn hele leven aan nihilisme en ga van existentiële crisis naar existentiële crisis. op zich maak je wel vrienden met gitzwarte humor maar soms had ik wel wat meer troost kunnen gebruiken van bovenaf

3 likes

Love dit!! Zo erg mee eens, lieve kali ga in de politiek haha.

Zou jij je storen als iemand een jesus kruis in z huis heeft hangen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben een kind van een bestwel christen? /roman catholic?)stel en mn vader zei doei tegen de kerk en het hele geloof toen het naar buiten kwam wat al die priesters met jongetjes hadden gedaan etc. Maar Jezus blijft wel voor hem, mn moeder ook gewoon bestaan zegmaar in hun geloof. Zoals bijvoorbeeld in brazilie heb je zoooveel mensen die hun enige kracht nog halen is, god en voor jesus. Bij mn ouders hangt er nog steeds een kruisje aan de muur en dat respecteer ik enorm.

1 like

Geloof jij in jesus?

Ik doe er een plaatje bij!
Uploaden: 1280px-Aerial_view_of_the_Statue_of_Christ_the_Redeemer.jpg…

• Ja
  • Nee
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Het lijkt me wel heel fijn om in een hemel te geloven, of dat je dierbaren na jullie dood nog zal weerzien en zo. Kan me voorstellen dat dat een troost is, waar ik “in niks” geloof.

Maar ik denk dat je je ook ‘gevangen’ kan voelen in een geloof als je gevoel ertegenin gaat maar “dat niet mag” volgens de regels die je hebt geleerd.

6 likes

Ik had op de basisschool een klasgenootje dat uit een super gelovig gezin kwam. Ik was daar al eens thuis geweest en wist dat hun huis van vloer tot plafond vol hing met bijbelse prenten, jezus op een kruis etc… Moeten die mensen lekker zelf weten natuurlijk. Klasgenootje vierde haar verjaardag. Hele middag gezellig tot een vriendin van mij aan mij vroeg hey X heeft toch alleen broers? Ik zo ja hoezo? Waarom hangt er dan overal posters met je zus leeft? Je kon mij echt opvegen :joy::joy::joy::joy::joy: Jezus leeft :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Beetje jammer was wel toen we weg gingen dat we ipv een zakje snoep een zakje met allemaal bijbelse dingen mee kregen :sweat_smile:

14 likes

2022 jaar later weet nog steeds niemand het antwoord maar jeeeezus zeg weer niks hoor pff.

Anyway ik geloof niet en ik zou voor geen 1 miljoen een religieus leven lijden om met die persoon te zijn.

1 like

Haha ja kut he, het was dit, ik probeer nog een keer!

6 likes

Waarom zou ik me aan een kruisje moeten storen?

Ik stoor me meer aan een lif laf lof bord

11 likes

Het is niks voor mij, maar ik kan me wel voorstellen dat er voor veel mensen een soort troost en comfort in zit. De podcast Biblebelt is wat dat betreft wel leuk. Daarin komt heel goed naar voren dat voor refo’s het veilig voelt dat ze zo met hun familie en kerkelijke gemeenschap bezig zijn.

3 likes

Ben ik geweest, vond ik niet prettig.

Grappig dat jij de podcast Biblebelt noemt (leuke podcast vind ik!) @KipTokTok maar ik realiseerde me tijdens het luisteren dat ik mijn achtergrond eigenlijk nooit als een warme, veilige gemeenschap heb ervaren en dat het daarom misschien relatief makkelijk voor mij was om ermee te kappen. Alsnog niet makkelijk hoor, maar ik mis helemaal niks. Alleen al het feit dat ik vandaag mag doen waar ik zin in heb en niet meer 2 keer naar de kerk hoef: zaaaalig! Overigens kijk ik ook niet negatief terug op mn opvoeding of zo en heb ik nog steeds een goede band met mn familie. Maar religie en geloof mis ik echt als kiespijn.

8 likes

stond een keer een Jehova getuige aan mijn deur, en we hadden best een leuk gesprek vanuit interesse. Hij vond het wel raar dat ik niet wilde aansluiten “want wil je dan niet het eeuwige leven?”

nou nee, dat lijkt me dus echt vreselijk, voor altijd leven. nee bedankt

20 likes

In de categorie bizarre random herinneringen die ineens boven komen drijven:

Waren er bij jullie op schoolfeesten ook plekken waar (sommige) meisjes niet langs durfden omdat daar blacklights stonden en die je ondergoed zichtbaar maakten?

• OMG ja inderdaad
  • Niet op schoolfeesten maar wel op andere plekken
  • Nee bij ons niet
  • Ik weet het niet zeker
  • ik ging niet naar schoolfeesten
  • WTF

0 stemmers