Ik begrijp dus echt niet waarom blote schouders zo’n ding zijn. Oké niet in teenslippers en een bikini coverup naar werk komen, begrijpelijk. Maar wat is er mis met schouders?
Haha ja eens.
Ik had dus de top hierboven gekocht en zei tegen m’n man (& m’n vriendin was er toevallig ook), “oh chill, als ik dan geen zin heb om moeilijk te doen met kleding, doe ik zo’n broek en top en klaaarrrr!”
En zij waren allebei van: neeee dat kan niet! Daar moet dan een jasje ofzo bij .
Nou, ik had dat zelf nooit bedacht. Maar toen ik er op ging letten zag ik wel dat er weinig tot eh geen collega’s met blote schouders lopen haha (onderwijs).
Die outfit is toch gewoon netjes? Ik zie echt het probleem niet, zou dat gewoon dragen hoor.
Maar ik ben dan ook van mening dat bijvoorbeeld mannen gewoon korte broeken aan moeten kunnen naar werk. Sowieso vind ik het onzin dat je wel/niet representatief over kan komen d.m.v. je kledingkeuze.
Iemand in een korte broek met hemdje kan net zo goed/professioneel zijn als iemand in een drie-delig pak (of professioneler).
Ik vind altijd schouders bedekt op werk. Knieën ook maar een rok tot net op of net boven knie kan op zich wel.
Ik kan gewoon echt geen enkele reden bedenken waarom je schouders zou moeten bedekken. Ik vind dat echt zoiets 1950.
Ik heb voor de horeca op kan niet gestemd omdat dat best gevaarlijk kan zijn. Stel je loopt met een blad koffie/thee en je krijgt hem over je heen kan je er nare brandwonden aan overhouden. Daarom moesten wij altijd lange mouwen dragen en dat vind ik best begrijpelijk (alleen met 30 graden plus mocht je korte mouwen).
Wij hebben gisteren op kantoor deze discussie gehad. Of we mer korte broek mogen komen of niet. Een algemene ongeschreven regel ia dat het niet mag. Maar het staat nergens.
De mannen zeiden dat vrouwen wel een een jurkje mogen komen. Maar daarbij ia de vraag of dat onder of boven de knie is.
Ik ben benjeuwd wat de regels zijn en wat er gebeurt als je gewoon in een korte broek komt.
Ik heb gesuggereerd dat de mannen in kilt kunnen komen.
Huh? Het is toch gevaarlijker om kokend heet water over je heen te krijgen en dan nog met vastgeplakte kleding te zitten? (Geen idee he, maar dit klinkt voor mij erg onlogisch)
Hopelijk werk je niet bij een bedrijf waarbij je veel moet bukken
Ik vind blote schouders naar werk gewoon niet heel professioneel, maar het is eigenlijk vooral de oksels waar ik me dan aan stoor. Blote oksels naar werk vind ik echt not done, word er in de horeca ook echt onpasselijk van.
Geen verschil bij mannen of vrouwen daarbij.
Blote tenen ook een nee.
Korte broeken voor heren net boven de knie en jurkjes net boven/op de knie vind ik dan weer echt geen probleem.
Misschien js een ongekeerd kap mouwtje een idee. Blote schouders maar bedekte oksels.
Ik ben boos dat dit nog niet is uitgevonden.
Van hete thee gaan je kleren niet vastplakken (dat blad met thee is me wel eens overkomen haha) en toen was ik wel heel blij met dat extra laagje over mijn huid. Heb er ook niets aan overgehouden gelukkig.
Haha maar je hebt ook niet echt wat nettere tanktops voor mannen toch? Zoals op het plaatje in de poll. Zie nu echt zo’n zijden tanktop voor mannen voor me
Thank God dat ik een de creatieve sector werk, alles kan bij ons. Groetjes van mij en m’n korte panterrok vandaag
Gelukkig niet. Ze hadden er wel over of er dan een controle komt of je er wat onderaan hebt. En dat ze misschien wel een zweetlapje op de stoelen moesten leggen.
Dit gesprek ging nergens meer over.
Schouders en knieën boeien me echt niks, iedereen let bij ons zelf wel op bedekte decolletés en billen, omdat je idd vaak boven/over mensen hangt en veel moet hurken/buigen in de zorg.
Ik gooi deze er maar weer eens in:
Kan het?
- Ja
- Nee
- Ik twijfel
0 stemmers
Wat ik nooit snap in deze discussie is dat als het maar een beetje richting de 30 graden gaat we denken dat mouwen en lange broeken heeeeel warm zijn. Eh nee? Je zweet echt niet ineens meer als er een stofje om je bovenarmen of je benen zit, mits het een luchtige stof is. Bovendien is er op veel kantoren airco. En hoe bloter je je kleedt hoe meer zonnebrand je moet gaan smeren als je een rondje buiten wilt lopen.
Ook zonder vastgeplakte kleding denk ik eerlijk gezegd niet dat het zo werkt omdat je dan met natte hete kleding over je lijf zit. Maar goed, echt interessant is het niet.