Stel je persoonlijke vraag #37

Ik vind blote schouders naar werk gewoon niet heel professioneel, maar het is eigenlijk vooral de oksels waar ik me dan aan stoor. Blote oksels naar werk vind ik echt not done, word er in de horeca ook echt onpasselijk van.
Geen verschil bij mannen of vrouwen daarbij.
Blote tenen ook een nee.
Korte broeken voor heren net boven de knie en jurkjes net boven/op de knie vind ik dan weer echt geen probleem.

8 likes

Misschien js een ongekeerd kap mouwtje een idee. Blote schouders maar bedekte oksels.

8 likes

Ik ben boos dat dit nog niet is uitgevonden.

4 likes

Van hete thee gaan je kleren niet vastplakken (dat blad met thee is me wel eens overkomen haha) en toen was ik wel heel blij met dat extra laagje over mijn huid. Heb er ook niets aan overgehouden gelukkig.

2 likes

Haha maar je hebt ook niet echt wat nettere tanktops voor mannen toch? Zoals op het plaatje in de poll. Zie nu echt zo’n zijden tanktop voor mannen voor me :sweat_smile:

2 likes

Thank God dat ik een de creatieve sector werk, alles kan bij ons. Groetjes van mij en m’n korte panterrok vandaag :sparkles:

29 likes

Gelukkig niet. Ze hadden er wel over of er dan een controle komt of je er wat onderaan hebt. En dat ze misschien wel een zweetlapje op de stoelen moesten leggen.

Dit gesprek ging nergens meer over.

1 like

Schouders en knieƫn boeien me echt niks, iedereen let bij ons zelf wel op bedekte decolletƩs en billen, omdat je idd vaak boven/over mensen hangt en veel moet hurken/buigen in de zorg.

Ik gooi deze er maar weer eens in:

Kan het?

• Ja
  • Nee
  • Ik twijfel

0 stemmers

1 like

Wat ik nooit snap in deze discussie is dat als het maar een beetje richting de 30 graden gaat we denken dat mouwen en lange broeken heeeeel warm zijn. Eh nee? Je zweet echt niet ineens meer als er een stofje om je bovenarmen of je benen zit, mits het een luchtige stof is. Bovendien is er op veel kantoren airco. En hoe bloter je je kleedt hoe meer zonnebrand je moet gaan smeren als je een rondje buiten wilt lopen.

13 likes

:o_o: :o_o:

38 likes

Ook zonder vastgeplakte kleding denk ik eerlijk gezegd niet dat het zo werkt omdat je dan met natte hete kleding over je lijf zit. Maar goed, echt interessant is het niet.

2 likes

Ik heb geen weirde afkeer, ik vind het gewoon niet hygiƫnisch. Er zit haar of zweet en dat vind ik gewoon netjes als dat afgedekt is als je met andermans voedsel werkt.
Een simpel tshirtje is voldoende dan he, ik zeg niet dat ze in de horeca in pak moeten werken.
Ik verzin het overigens ook niet zelf, om deze reden is het in elke horecazaak waar ik heb gewerkt (camping, strandtent, broodjeszaak, koffiezaak, pizzeria en kroeg) een regel geweest. Misschien dat het allemaal heel toevallig aan die stad ligt, maar niet aan mijn weirde afkeer. Overigens privƩ ook geen moeite met oksels of schouders, vind het alleen niet professioneel of hygiƫnisch in werksituaties.

4 likes

Het zal me persoonlijk echt aan m’n reet roesten wat een ander aan heeft. Ik heb wel een uitgesproken hekel aan collega’s die openlijk anderen gaan zitten becommentariĆ«ren. Zeker bij vrouwen is het vaak vooral een verkapte manier om iemands lichaam te bekritiseren.

18 likes

Als je ooit in Limburg medische hulp nodig hebt ons niet bellen op een hete dag. :sweat_smile: Oksels in overvloed.

Als je zoveel okselzweet of -haar hebt dat dat hygiënisch handelen zou beïnvloeden dan helpt een mouwtje niet denk ik.

19 likes

Ik ben echt zo petty dat ik hier een klacht over zou indienen

7 likes

Heb jij een kinderslot op je oven?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Vind dan eig dat je ook moet eisen dat mensen hun voorhoofd inpakken. Of eig elk lichaamsdeel waar bij inspanning zweetdruppels op komen te staan

4 likes

Haha ja same. Moet echt verboden worden mannen die meningen hebben over wat vrouwen aan ā€œmogenā€

5 likes

Zijn hele behaarde en fors zwetende mensen dan sowieso niet geschikt voor de horeca…? :thinking:

3 likes

Zolang het geen booty shorts zijn, vind ik het prima

2 likes