Stel je persoonlijke vraag #37

ja vooral schoenen omg. Ik moet op m’n werk sowieso al een lange broek (of rok) aan en dichte schoenen vanwege veiligheid in het lab, dus ben daarom ook wel sneller geneigd om toch iets mouwloos aan te trekken, anders is het echt niet uit te houden. Al heeft het lab waar ik nu werk gelukkig redelijke klimaatbeheersing.

3 likes

Niet een los slot oid maar de oven moet je wel ontgrendelen, net zoals de kookplaat.

Oh, ja ik dacht gisteren echt, is dit een ding? Ben bij mn ouders en ik wilde de oven gisteravond gebruiken, blijkbaar had ik iets aangeraakt op de oven en er stond ineens SAFE. Toen hebben mn vriend en ik lopen kloten om het eraf te krijgen joh. Ik dacht echt wat is dit weer voor overdreven gedoe! :exploding_head: ik bedoel als de oven niet aan is kan er toch niks gebeuren. En als de oven wel aan is en je bang bent dat je kind zn hoofd erin steekt dan hou je die maar lekker uit de buurt.

Volgens mij bestaat zweet sowieso voor 99% uit water ofzo, dus het is ook maar weer iets wat “we” bedacht hebben dat we vies/onhygiënisch vinden.

7 likes

Wat is de informele mores? Ik heb je zin nu echt al 4x gelezen, maar begrijp niet wat je ermee wil zeggen.

Wat mij betreft is het niet zo dat je enkel blote schouders (of andere alternatieve kledingkeuzes) kan hebben als je je werk perfect doet of alles perfect beheerst. Maar misschien begrijp ik je bericht niet.

1 like

Ik wist het enkel omdat we net nadat onze keuken is geplaatst xe leverancier hebben gebeld dat de oven niet werkte. Bleek dus op kinderslot te staan en dat stond ook totaal niet duidelijk aangegeven. Snap het ook niet echt want een hele oven aanzetten per ongeluk lijkt me nog best lastig, dat die oven heet wordt is gevaarlijker en dat los je niet op met zo’n slot.

1 like

Klopt, vind het echt zo’n nutteloze functie! Dat je op keukenkastjes waar schoonmaakmiddelen etc. Staat een kinderslot hebt ok, maar een oven? :neutral_face: maar kreeg je wel een melding oid. Op de oven dat het op een kinderslot stond? Of dat er bijvoorbeeld een teken in beeld kwam?

1 like

Een NOS journaal presentatrice met blote schouders?

• Ja kan prima
  • Nee kan niet

0 stemmers

Vind het wel grappig, in brazilie presenteren vrouwen bijvoorbeeld het weerbericht in korte strakke jurkjes.

3 likes

Dat er toch altijd wel ongeschreven regels zijn over wat wel of niet kan. Ik ben bijv. wel eens aangesproken door een collega op een voetbalshirt op werk, terwijl die outfit wel aan onze formele regels (benen bedekt en dichte schoenen) voldeed (edit: moet hier toch echt nog even wat irritatie over kwijt hoor, dit was dus door een mannelijke leidinggevende, niet mijn eigen leidinggevende, die zelf altijd in net te kleine verwassen cartoon t-shirts liep??? misogyne bal gehakt echt gadverdamme). En iemand die zich anders kleedt dan de rest van de groep/sector heeft daar denk ik toch ook nadeel van door vooroordelen, ondanks dat er geen geschreven regel is dat dat niet mag.

6 likes

Ah zo, ja ik geloof inderdaad wel dat dat zo is. Maar dat vind ik dus jammer. Juist mooi als iemand een eigen stijl heeft en zich authentiek kleedt.

Ga je nu echt heel kinderachtig lopen te doen door @Rozevarken een duimpje te geven op haar long covid post waarin ze schrijft dat ze niet eens meer fatsoenlijk kan werken omdat zij een duimpje op deze onschuldige post geeft? Wow, matige actie.

6 likes

Er is zo’n serie op videoland, ik weet ff niet uit mn hoofd hoe het heet en log nooit in op mn mobiel maar dat gaat over de spoedeisende hulp in een ziekenhuis in engeland. Er is daar o.a. een verpleegster met echt KNALROZE haar, vol kleurrijke tattoos, stretches in haar oren. En ik vind het mooi dat zij gewoon zo haar werk mag/kan doen. Vraag me af of dat in Nederland kan/mag.

6 likes

Ik werk met jongeren en deze top een no go, maar vooral door de dunnere bandjes en lagere decollete. Ik heb wel blote armen, maar dam valt de top net tot op mijn schouders en heeft een hogere ronde hals, dat kan wel.

2 likes

Mijn werk heeft ook leuke kledingvoorschriften.
Hier kan iig niemand over klagen dat het te bloot is. :sweat_smile:

40 likes

Ik vind een voetbalshirt op het werk ook geen porem.

Voetbalshirt dragen op het werk?:

• Dat kan
  • Doe maar niet

0 stemmers

1 like

Volgens mij is dat een van de weinige richtlijnen op mijn werk…Dat een voetbalshirt niet mag

2 likes

Maar ze zeggen niks over een Formule 1 shirt :thumbsup:

4 likes

Dat is sportkleding en dat vind ik wel de ultieme vrijetijdskleding, naast zwemkleding. Maar als je geen kip ziet op je werk, bijvoorbeeld de hele dag in je eentje in een lab of een archief zit, dan zou het me weer minder boeien, maar als je wel met mensen werkt kan het ook nog discussie/rivaliteit opleveren. Met uitgaan en op feesten/festivals mag je ook vaak geen voetbalshirts aan om gezeik te voorkomen.

7 likes

Al is het alleen maar om het gezeik te voorkomen over de club waar de betreffende persoon fan van is.

4 likes

mag wel maar ziet er niet uit

net als een f1 shirt @Schaakmat
niks zo ernstig als de bezwete 40er die in een veel te duur max verstappen soft shell jasje rond loopt te stappen
of nog erger, de red bull polo

beetje dit niveau

7 likes