Ik werk met jongeren en deze top een no go, maar vooral door de dunnere bandjes en lagere decollete. Ik heb wel blote armen, maar dam valt de top net tot op mijn schouders en heeft een hogere ronde hals, dat kan wel.
Mijn werk heeft ook leuke kledingvoorschriften.
Hier kan iig niemand over klagen dat het te bloot is.
Ik vind een voetbalshirt op het werk ook geen porem.
Voetbalshirt dragen op het werk?:
- Dat kan
- Doe maar niet
0 stemmers
Volgens mij is dat een van de weinige richtlijnen op mijn werkâŠDat een voetbalshirt niet mag
Maar ze zeggen niks over een Formule 1 shirt
Dat is sportkleding en dat vind ik wel de ultieme vrijetijdskleding, naast zwemkleding. Maar als je geen kip ziet op je werk, bijvoorbeeld de hele dag in je eentje in een lab of een archief zit, dan zou het me weer minder boeien, maar als je wel met mensen werkt kan het ook nog discussie/rivaliteit opleveren. Met uitgaan en op feesten/festivals mag je ook vaak geen voetbalshirts aan om gezeik te voorkomen.
Al is het alleen maar om het gezeik te voorkomen over de club waar de betreffende persoon fan van is.
mag wel maar ziet er niet uit
net als een f1 shirt @Schaakmat
niks zo ernstig als de bezwete 40er die in een veel te duur max verstappen soft shell jasje rond loopt te stappen
of nog erger, de red bull polo
beetje dit niveau
Ik trek een ongewassen gordijn om mijn lichaam heen met wat haren van mijn dode cavia erop en ga dan naar werk.
Dat lijkt me voornamelijk heel onverstandig, stel je werkt met een fanatieke ajax fan en je komt aan in een feyenoord shirt. Dan moet je nog zoân 8 uur samen/naast elkaar werken. Het zou mij echt niks kunnen schelen maar ik zie het al escaleren.
Oh ja eigenlijk wat @Krabsalade zegt
Dit gaat echter niet op, want ook in bedrijven met duidelijke voorschriften (die niet voor iedereen precies gelijk zijn) kan je als iemand die die codes niet kent de plank flink mislaan. Hoe je je das draagt, hoe je pakken afgewerkt zijn; welke blouse wel of niet, hoe je een jasje draagt als je een jasje draagt. De beste oplossing voor die probleem is dat we niet bezig zijn met wat iemand draagt.
Ik was ook netjes in een trainingsshirt!! kan iemand de poll aanpassen!!!
Ik had tijdens mân coschappen altijd makkelijk een witte jas over mân eigen kleding aan, dus nooit zorgen over mân kleding. En toen ging ik werken bij een arbodienst, dus ik helemaal zorgen over hoe netjes ik dan moest.
Tot ik de eerste dag een collega met een fleecetrui en een afritsbroek zag. Direct geen zorgen meer over mân eigen kleding, haha.
Ik vind dat dus heel grappig. Op mijn werk is vaak wat over en weer tussen de Ajax en Feyenoord supporters. Ook tijdens overgangsvergaderingen. Dat een leerling wordt besproken met âMooie cijferlijst, jammer dat âie voor Feyenoord is, kan over.â
Ben je zelf wel eens tijdens je werk aangesproken op je kleding?
- Nee
- Ja 1 keer
- Ja meerdere malen
0 stemmers
Een vriendin werkte ooit in een hotel en zij werd aangesproken op haar uitgroei en haar nagellak. Ik snap dat achteraf gezien eigenlijk wel. Al dacht ik toen zelf wtf. Omdat ik haar wekelijks gewoon zag, dus niet in zoân setting.
Niet tijdens werk, maar wel tijdens opleiding nog.
Never forget. We hadden toen oefen-patiĂ«nten om urologisch en gynaecologische onderzoek op te oefenen (ja wtf daar geven mensen zich voor op) en ik had dus bij een man prostaatonderzoek geoefend (met iemand van de opleiding erbij), feedback opleiding was allemaal goed, toen mocht die man zelf nog feedback geven en toen zei die dat ie me adviseerde op mân kleding te letten, want âhij kon er zo inkijkenâ. Ik weet nog precies dat ik toen een wit shirtje met V-hals en van die knoopjes aan had, maar met een aangesloten hemdje er onder, dus ik dacht toen wel: oke bedankt zal er op letten, maar ook: ja als je echt je best doet lukt alles.
Voelde me beetje vies daarna.
Ik (16 jr) droeg een broek met van die gaten op die knie in de tassenzaak waar ik als hulpje werkte. Had niet zoveel nette kleding want weinig geld en broeken vinden was een crime met mijn maat. De baas kwam langs (hij was er nooit) en vond dat ik er niet representatief uit zag. Kan er nog boos om worden. Kreeg er nog geen 3 euro per uur.
Oh toen ik als 17-jarige na mân examens drie weken archiefwerk op een bank ging doen zei er ook iemand dat een spijkerbroek officieel niet mocht, haha ik had niet eens andere broeken op die leeftijd en ik had 0,0 klantcontact.
Oh vreselijk in zoân omgeving zou ik ook echt niet willen werken.
Bedenk me trouwens dat ik vanwege een huidaandoening ook wel regelmatig in trainingsbroek op werk ben verschenen afgelopen jaar, misschien kunnen we daar ook even een polletje over doen!