Stel je persoonlijke vraag #37

In de zomer echt altijd! Veel te warm in mijn broeikas van een huissie

2 likes

Hm, niet mijn tiet, niet mijn kind dus you do you? Maar vind het wel een opvallende keuze en nu probeer ik na te gaan waarom ik het raar vind. En wat ik dan een logische grens vind en waarom.

22 likes

Is deze foto in scùne gezet? Waarom zet je jezelf en je kind zo op de foto in een landelijk vrouwen blad. Dit achtervolgt dat kind echt voor de rest van z’n leven.

58 likes

Ja ik vind het priem maar ik hoef het niet te ziennnnnn

En voor dat joch zn pubertijd’s sake de rest van Linda lezend Nederland ook niet

Haha gadver ik lees nu die sidenote linksonderin met ‘zijn techniek wordt minder’ okeeeee Gerda

4 likes

Ik trek er dan wel eens 20 euro af hahaha

3 likes

Krijg er ook zo’n idee van dat dit kind heel (onnatuurlijk) afhankelijk wordt gehouden van z’n moeder maar dat is allicht te veel invulling ?

5 likes

Priem en ook om de reden die zij noemt (als dat echt zo werkt) maar waarom zou je in een blad ermee staan inclusief foto?? Echt kut voor dat kind.

14 likes

Keek net even in PubMed en er zijn na 12 maanden geen gezondheidsvoordelen meer aan het geven van borstvoeding.

In landen met voedsel tekort is het voornamelijk handig om langer door te gaan omdat je kind dan goedkoop kan eten, maar wat deze vrouwen doen is idd totaal niet nodig.

9 likes

Maar met die voedselgevoeligheid. Zou borstvoeding daar nou nog positief aan bijdragen na zoveel jaar? Sommige allergieĂ«n zijn op enig moment gewoon ‘permanent’ zou ik zelf denken. Je groeit niet over alles heen toch, ongeacht de hoeveelheid stoffen uit BV (ik ben een leek maar wel een met enkele allergieĂ«n van kind af aan) Zou daar onderzoek naar zijn gedaan :thinking:?

Ik heb op vind ik niet kunnen gestemd maar ergens boeit ‘te me ook weinig maar vind het wel een ongebruikelijk gezicht. Nog nooit in het echt ergens meegemaakt :woman_shrugging:

Oh nou @anon43983847 beantwoord mijn vraag hierboven al

1 like

En ik vind er overigens ook wel wat van dat dit kind van bijna 8 zo op de foto wordt gezet in een goed gelezen vrouwenblad? Want naam moeder staat er volledig op, dit blijft lekker makkelijk te traceren en zal bij menig moeder van kinderen uit de klas op de koffietafel liggen

8 likes

Ja met als absolute dieptepunt mijn collega die met google lens (?) mijn tassen en portemonnee scant ofzo en dan kan zien wat het gekost heeft. Vond ik echt heel dom

5 likes

Je hebt gelijk dat het niet helemaal klopt, wat @Koda ook zegt, de moeder moet zelf ook eten om goed te geven. Baby’s leven daar niet alleen maar op moedermelk. Iets te kort door de bocht
 sorry. :sweat_smile:

Alleen ben ik het er niet mee eens dat een 7 of 8 jarige toestemming kan geven om borstvoeding te krijgen. Het is aan de ouder om die keuze te maken.

Wat die “natuurlijke” grens is weet ik ook niet, maar luister in elk geval naar wat de medische wetenschap zegt en er is geen bewijs dat borstvoeding geven op latere leeftijd nog voordelen heeft.

1 like

Ik zag toevallig van de week een interview met Jeanette Mccurdy (kindster van Icarly) waarin zij vertelde over de moeizame relatie met haar moeder, haar moeder zette haar tot haar 17e zelf nog onder de douche :sob: en zij heeft hier een trauma aan over gehouden, ook omdat ze nog steeds niet weet te plaatsen waarom het precies gebeurde

Misschien beetje van de originele kwestie af maar moest hier opeens aan denken

6 likes

In het ene topic is de klacht dat er te weinig diversiteit op de cover staat. In het andere topic wordt een vrouw met de grond gelijk gemaakt omdat ze haar kind borstvoeding geeft. Bewijst maar weer hoe ver we in de westerse wereld van de natuur af zijn gaan staan. Je zou bijna denken dat deze moeder haar kind overdag in een bezemkast laat wonen. Wat een overtrokken reacties zeg. Ook dit is diversiteit. Bovendien een prachtige foto.

3 likes

Niet helemaal het beroep wat je noemt (psychiater io, tijd bij kind- en jeugdpsychiatrie gewerkt) maar wat jij hier omschrijft is wel wat het bij mij ook oproept. Als kind maak je bepaalde processen door die maken dat je je zelfstandig ontwikkelt als eigen mens en je langzaam los komt van je ouders. Dat je met vallen en opstaan leert dat de wereld niet vergaat als je op je knie valt en er geen ouder in de buurt is om een kusje erop te geven. Dat je merkt dat je veilig in je eigen bed kunt slapen en er geen monsters onder zitten. Als ouders te beschermend zijn en kinderen te weinig loslaten kan dat echt heel veel invloed hebben op het kind, nu en later. En in die zin vind ik dit echt wel schadelijk. In hoeverre kun je je zelfstandig ontwikkelen, jezelf leren troosten, als je 2x per dag als 7-jarige nog bij je moeder aan de borst zit?

Vraag is natuurlijk ook wie dit nu zo graag wil, het kind of de moeder. Ik denk dat een kind op die leeftijd dat helemaal niet begrijpt of kan overzien maar gewoon meegaat in wat voor hem normaal is (wat zijn moeder hem dus aangeleerd heeft: nog steeds borstvoeding krijgen). Ik denk dat dat kind in zo’n afhankelijke relatie verstrengeld met die moeder dat hij eigenlijk ook geen nee kan zeggen ook al zou hij dat willen. Als je moeder die voor je zorgt blijft zeggen dat iets goed voor je is, en dat het fijn is, ook al zou je het zelf misschien niet willen, dan is het heel lastig nee te zeggen als 7-jarige.

Dus tja, ik vind dit wel schadelijk,maar dat heeft absoluut niets te maken met ‘goor’ oid, echt met de relatie/hechting tussen moeder en kind.

58 likes

Ja en in weer een ander topic discussiëren we over de privacy van kinderen op sociale media

15 likes

Want?

2 likes

Nee. Er worden logisch onderbouwde vragen gesteld. Niet gelijktrekken met daadwerkelijke grote problemen als zwarte mensen, mensen met beperkingen en dikkere en dunnere mensen die geen podium krijgen in de maatschappij. Dat is echt een ander issue.

Edit: nog los van dat ik voornamelijk hier terechte zorgen geuit zie worden voor de jongen op de foto die nog niet in staat is een toekomstgebaseerde beslissing te maken voor zichzelf. Dit gaat om privacy en emotionele veiligheid van een kind en dat wordt hem ontnomen door zijn moeder die zo nodig een punt wil maken.

19 likes

Ach welnee er vliegen keiharde oordelen door dit topic. Gelijktrekken maak je er zelf van.

Jij haalt letterlijk de discussie elders over gebrek aan uiterlijke diversiteit op de cover van Linda erbij en noemt die borstvoedende vrouw onderdeel van de diversiteit dus dat gelijktrekken doe jij toch écht zelf.

14 likes