Stel je persoonlijke vraag #37

Ik trek een ongewassen gordijn om mijn lichaam heen met wat haren van mijn dode cavia erop en ga dan naar werk.

16 likes

Dat lijkt me voornamelijk heel onverstandig, stel je werkt met een fanatieke ajax fan en je komt aan in een feyenoord shirt. Dan moet je nog zo’n 8 uur samen/naast elkaar werken. Het zou mij echt niks kunnen schelen maar ik zie het al escaleren.

Oh ja eigenlijk wat @Krabsalade zegt

1 like

Dit gaat echter niet op, want ook in bedrijven met duidelijke voorschriften (die niet voor iedereen precies gelijk zijn) kan je als iemand die die codes niet kent de plank flink mislaan. Hoe je je das draagt, hoe je pakken afgewerkt zijn; welke blouse wel of niet, hoe je een jasje draagt als je een jasje draagt. De beste oplossing voor die probleem is dat we niet bezig zijn met wat iemand draagt.

4 likes

Ik was ook netjes in een trainingsshirt!! kan iemand de poll aanpassen!!!

1 like

Ik had tijdens m’n coschappen altijd makkelijk een witte jas over m’n eigen kleding aan, dus nooit zorgen over m’n kleding. En toen ging ik werken bij een arbodienst, dus ik helemaal zorgen over hoe netjes ik dan moest.

Tot ik de eerste dag een collega met een fleecetrui en een afritsbroek zag. Direct geen zorgen meer over m’n eigen kleding, haha.

13 likes

Ik vind dat dus heel grappig. Op mijn werk is vaak wat over en weer tussen de Ajax en Feyenoord supporters. Ook tijdens overgangsvergaderingen. Dat een leerling wordt besproken met ‘Mooie cijferlijst, jammer dat ‘ie voor Feyenoord is, kan over.’

5 likes

Ben je zelf wel eens tijdens je werk aangesproken op je kleding?

• Nee
  • Ja 1 keer
  • Ja meerdere malen

0 stemmers

Een vriendin werkte ooit in een hotel en zij werd aangesproken op haar uitgroei en haar nagellak. Ik snap dat achteraf gezien eigenlijk wel. Al dacht ik toen zelf wtf. Omdat ik haar wekelijks gewoon zag, dus niet in zo’n setting.

2 likes

Niet tijdens werk, maar wel tijdens opleiding nog.

Never forget. We hadden toen oefen-patiĂ«nten om urologisch en gynaecologische onderzoek op te oefenen (ja wtf daar geven mensen zich voor op) en ik had dus bij een man prostaatonderzoek geoefend (met iemand van de opleiding erbij), feedback opleiding was allemaal goed, toen mocht die man zelf nog feedback geven en toen zei die dat ie me adviseerde op m’n kleding te letten, want “hij kon er zo inkijken”. Ik weet nog precies dat ik toen een wit shirtje met V-hals en van die knoopjes aan had, maar met een aangesloten hemdje er onder, dus ik dacht toen wel: oke bedankt zal er op letten, maar ook: ja als je echt je best doet lukt alles.

Voelde me beetje vies daarna.

5 likes

Ik (16 jr) droeg een broek met van die gaten op die knie in de tassenzaak waar ik als hulpje werkte. Had niet zoveel nette kleding want weinig geld en broeken vinden was een crime met mijn maat. De baas kwam langs (hij was er nooit) en vond dat ik er niet representatief uit zag. Kan er nog boos om worden. Kreeg er nog geen 3 euro per uur.

4 likes

Oh toen ik als 17-jarige na m’n examens drie weken archiefwerk op een bank ging doen zei er ook iemand dat een spijkerbroek officieel niet mocht, haha ik had niet eens andere broeken op die leeftijd en ik had 0,0 klantcontact. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Oh vreselijk in zo’n omgeving zou ik ook echt niet willen werken.

1 like

Bedenk me trouwens dat ik vanwege een huidaandoening ook wel regelmatig in trainingsbroek op werk ben verschenen afgelopen jaar, misschien kunnen we daar ook even een polletje over doen!

2 likes

Sorry maar je kunt wel begrijpen dat alleen vieze mannetjes op zo’n onderzoek afkomen toch? :joy:

Maar bah, dat is geen fijne feedback om te krijgen!

1 like

Dresscodes in de (forensische) psychiatrie/gevangeniswezen voor het personeel.

• Ja logisch! Duidelijke kaders voor maken.
  • Niet logisch, snap wel dat je niet alles aan kunt trekken maar dat moet naar eigen inschatting kunnen
  • Trek gewoon aan wat je wil! Moet kunnen

0 stemmers

2 likes

Ik heb ervaring in deze tak van sport.
Naar mijn mening moet je echt zo ‘lelijk’ mogelijk op werk komen. Ook omdat je altijd in actie moet komen.
Mannen vinden altijd wel iets maar ik vind dat je niet moet uitdragen wat ze missen doordat ze in detentie zitten.

5 likes

Ja er zijn op plekken waar ik gewerkt heb ook echt mensen om naar huis gestuurd, ga jij je maar omkleden.

1 like

Nee ik heb daar geen specifieke richtlijnen voor maar ik vind persoonlijke sieraden wel af te raden. Of zichtbare tatoeages met namen.

1 like

Werkte op een accountantskantoor en werd aangesproken op het feit dat ik een zwarte skinny jeans aanhad op ‘casual friday’ want dat was te casual :upside_down_face:

En tijdens mijn stage op een ander accountantskantoor had ik mijn enkel verstuikt en werd ik aangesproken dat ik (gewoon nette tata) sneakers aanhad

obvious dat ik niet meer in de accountancy werk

5 likes

Weet niet of ze echt staan opgeschreven ergens, maar daar heb ik wel dingen over gehoord ja. Bij separeerverzorgingen bijvoorbeeld alle sieraden af. (En sowieso zijn bv. lange oorbellen niet handig). Nergens je koord met sleutels om je nek dragen, altijd in je zak. Geen sjaaltjes om, etc.
Oh en kleding waar je makkelijk in kunt bewegen, dus geen lange jurken ofzo.

3 likes

Ligt ook aan het kantoor dan, want mijn man gaat regelmatig in spijkerbroek, T-shirt (vandaag 1 van Nike met een hamburger erop :joy:) en sneakers naar kantoor. Vaak ook de klant. De tijd van strak in pak met stropdassen is wel voorbij, was meer de eerste jaren.

5 likes