In mijn dorp is al een mega azc, merk er verder weinig van behalve dan dat we er een Arabisch schap in de supermarkt en een toffe toko bijgekregen hebben. Maargoed heb zelf ook jaren op hetzelfde azc gewerkt dus mijn beeld is sowieso heel anders denk ik.
In het dorp waar ik vandaan kom zit al meer dan 30 jaar een azc. Ik heb net even opgezocht hoeveel mensen er wonen maar dat is zoān 500, dus dat zal denk ik een wat kleinere locatie zijn? Geen idee eigenlijk. Maar het gaat al die tijd goed, en ik las net dat de gemeente de overeenkomst met het COA onlangs voor 25 jaar verlengd heeft. Vriendin van mijn zus werkte er (lang geleden wel, in de jaren 90) en de verhalen die zij hoorde waren echt schrijnend. Niemand vertrekt voor de lol met zān hele hebben en houden in een plastic tas naar de andere kant van de wereld.
Ik zou zelf geen enkel probleem hebben met een AZC naast de deur, zolang het niet zoān massale locatie voor >1000 man is. Zoals jij zegt gaat het om kwetsbare en getraumatiseerde mensen en die moeten gewoon überhaupt niet op die manier opgevangen worden.
Een collega van mij woont in ter apel, en zij heeft weinig last ervan. Zegt dat de media juist de mensen erop uitzoekt (die erg negatief en racisistisch zijn) en de meeste inwoners weinig problemen of last ervaren.
Hier is nu een noodopvang voor 200 mensen en ondertussen wordt er een azc gebouwd. Hoor er weinig over eerlijk gezegd, ook geen geklaag in de lokale Facebookgroep ofzo.
Ik denk ook dat veruit de meeste mensen het niet eens zouden merken als je het niet zou vertellen.
trolling around, eerlijk zou ik kiezen voor optie 2
Ja 500 is denk ik gemiddeld. Er zijn kleinere, in mijn dorp kunnen er rond de 900 mensen verblijven en er is ook een extra locatie voor probleemgevallen waar nog eens 50 plekken zijn.
En precies dat. Niemand wil hier zijn, iedereen wil zān oude leven terug. Je vlucht niet voor de lol maar omdat blijven niet langer een keuze is door welke reden dan ook.
Koop jij sneller een kledingstuk als het model qua maten/figuur op jou lijkt/je erin herkent?
- Ja
- Nee
- Boeit me niet/weet niet
0 stemmers
Je kunt een azc toch niet vergelijken met een treinstation. Juist door de verscheidenheid aan mensen/achtergronden/culturen ontstaat er een bepaalde dynamiek waardoor alles gewoon in een snelkookpan zit en ook onderlinge spanningen sneller ontstaan. Denk aan lhbtiāers die geconfronteerd worden met juist de mensen die ze ontvluchten, dat soort situaties. Er moet gewoon maatwerk geleverd worden en dat maakt het mi wel degelijk anders dan de situaties waar jij nu naar verwijst
Ik weet het niet want modellen hebben nooit mijn figuur. Ik ben klein (<1m60), volslank maar niet plussize, en heb een grote cupmaat.
Ik ben wel geneigd om sneller een jurk of broek te kopen als het model ook petite is, omdat ik dan kan inschatten hoe lang het ongeveer zal vallen met mijn lengte. Maar qua figuur weet ik dat de kleren altijd anders zullen vallen bij mij.
Ik vind het soms echt lastig om me voor te stellen hoe iets mij zou staan als het model een heel andere maat heeft. Bij sommige websites hebben ze per maat dan ook een ander model die de desbetreffende maat aanheeft en dat vind ik echt super handig!
Sterker nog, hij heeft nu toch allerlei voedselintoleranties? I wonder why.
Voorts heb ik wel eens gelezen dat er vrouwen zijn die langer dan nodig borstvoeding geven omdat ze dan snel afvallen. Maar hier komt het over als een gevalletje niet los kunnen laten (zij hem niet vooral).
Als ik ongesteld ben weet ik nooit of ik buikpijn heb van de ongesteldheid of omdat ik moet poepen
- Dat heb ik ook
- Dat onderscheid kan ik prima maken
0 stemmers
- Pasta bolognese
- Pasta carbonara
- Pasta pesto
- Pasta frutti di mare
0 stemmers
Toen ik ontdekte dat je carbonara ook makkelijk veg kon maken is mijn leven exponentieel verbeterd, carbonara is mān lievelings allertijden*
Hoeeee dan? Met vega spekjes?
Behoor jij tot āde eliteā? Als in de opmerkingen: een woning kopen wordt alleen voor de elite, studeren wordt alleen voor de elite. Anoniem:
- Ja
- Nee
0 stemmers
Arrabbiata vind ik sinds een jaar of 2 mn favoriet. Maar van die opties denk ik pesto.
Hoevaak eet jij ongeveer pasta?
- Nooit
- Maandelijks
- Wekelijks
- Een paar keer per jaar
0 stemmers
@Whistle wow dat is echt heel vaak haha. Love pasta ook maar meer dan 2 keer per week vind ik teveel.