Stel je persoonlijke vraag #37

ik drink dat nog wel eens met ijs haha. no shame, vind het nog steeds lekker

1 like

Ja coebergh idd!
Never forget dat mijn klasgenoten in de brugklas zeiden dat dat lekker was. Mijn oma dronk dat altijd, dus we hadden het altijd wel in huis.

Ik op een vrijdagavond tegen mn ouders dat ik coebergh wilde drinken, want was lekker volgens klasgenoten.
Dus ik kreeg een glaasje puur :rofl: niet te drinken natuurlijk.

Maandag op school vertellen dat ik het goor vond. Zeiden die klasgenoten dat ze gemixt met 7up bedoelden. Ja hallo zeg dat eerder :sob:

Later dronk ik het alsnog puur toen ik uit ging. Een glaasje coebergh kostte 1 muntje haha goeie ouwe tijd

9 likes

Als ik merk hoeveel pubers er nu al flink aan de harddrugs zitten, hoeveel issues er bijkomen door alle social media en de lat die ze elkaar opleggen denk ik wel dat het voor de jeugd nu wel anders is.

Maar ik was puber in een wat kleinere stad, waar uiteindelijk zelfs alle bioscopen gesloten waren en zie nu jarenlang alleen maar de jeugd in Amsterdam opgroeien.

Heb het idee dat juist mijn generatie ten opzichte van die van mijn ouders een stuk passiever is. Minder rellen, minder protesten, minder lang leve alles. Van hippies naar hipsters met middelmatige luxe. Dus dan haalt misschien de huidige generatie weer een flinke inhaalslag.

6 likes

Oh jezus snap nu wel dat de moeder van een vriendinnetje niet zo blij was toen m’n vader haar en mij breezer gaf op 12jarige leeftijd :joy:

2 likes

In welke jaren was jij het liefst opgegroeid?

• ‘70
  • ‘80
  • ‘90
  • ‘00
  • ‘10

0 stemmers

Mijn moeder kocht Breezers voor ons toen we echt jong waren. Wtf… als ik daar nu aan denk dat je een kind alcohol geeft. Nee kan echt niet :pensive:

2 likes

Never forget hoe wij samen uitgingen toen we die leeftijd hadden. :rofl::rofl::rofl: nouja iets ouder dan maar toen kon het allemaal nog.

3 likes

Eerste Communie aan de wijn :wine_glass:
Vond er niks aan, dus ik mocht het ruilen voor limonade

1 like

Omgg coeberg! Daar heb ik zoveel van weg geklokt. Echt zin in nu.

1 like

Ik denk dat jij tegenwoordig na 1 blue curacao al lam bent :joy:

1 like

Ik bedoel ‘jeugd’ in dit geval dus ook als ‘een periode in iemands leven’, niet jeugd als in een groep jongeren, en daarmee bedoel ik dus inderdaad ook de omgeving. Ik denk dat een jongere inderdaad een jongere blijft, dat wat je allemaal meemaakt als je jong bent in verschillende tijden wel anders is.

edit: en wat voor mij denk ik een heel groot verschil maakt, is dat je nu via internet (bv op youtube of fora) veel sneller mensen ziet/vindt die op jou lijken of die op een andere manier leven en misschien een andere mening hebben dan je ouders/klasgenoten/mensen die bij je in de buurt wonen.

5 likes

Maar kennen jullie dan ook de voorloper van Breezer, Woodys. Want vokgens mij kwam Breezer echt daarna. Of was het nog niet doorgedrongen in de Achterhoek in de jaren 90.
Woody’s

En een muntje was hoeveel gulden?

Ik berekende van het weekend op een festival dat ik 12,5 gulden betaalde voor een flesje water :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

4 likes

Wauw ja ik herinner me ook een slaapfeestje toen ik in de brugklas zat dus ik zal waarschijnlijk 13 jaar geweest zijn en de pa van de vriendin waar we sliepen had breezers voor ons meegenomen uit de supermarkt. Dat was mijn eerste ervaring met alcohol volgens mij haha.

2 likes

Ja ik moet eerst weer een paar maandjes wachten tot ik coebergh mag drinken :nerd_face::nerd_face:

Daarna gaan we samen weer @Annie

1 like

Ik dacht dat het samenviel/elkaar snel op volgde, maar misschien heb ik het ook wel niet goed onthouden hoor.

6 likes

Pfff vroeger kon je gewoon de hele dag flesjes vullen

2 likes

Dit vind ik nog steeds lekker, hmm Coebergh met cola. Maarja ik drink sowieso nog als een 16-jarige, hoe zoeter hoe beter en o wee als ik de alcohol proef

4 likes

Ja dat spreekt voor zich natuurlijk

1 like

Dat doe ik nog steeds hoor. Ga echt niet meerdere keren zo belachelijk veel voor water betalen :sob:

@Sax muntje kostte 2,50 gulden. Kon voor 25 gulden een avondje uit, want voor 22.00u was het gratis entree :money_mouth_face:

Ik heb afgelopen weekend 4,50 euro voor een wijntje betaald, dus zit je ook op 10 gulden ofzo haha maar terugrekenen naar de gulden doe ik echt nooit

2 likes