Mijn ouders hebben het grootste deel betaald. Zou eigenlijk 50/50 zijn maar uiteindelijk heb ik maar een kwart betaald denk ik.
Ik kreeg mijn rijbewijs met mijn 18e verjaardag, maar wel met als voorwaarde dat ik mijn HBO diploma moest halen. Deed ik dat niet moest ik het terugbetalen. Nou hou je âcadeauâ dan maar
Ik woon in België dus had geen rijlessen nodig voor mijn rijbewijs te halen. Mijn vader heeft mij leren rijden.
Nooit één betaalde rijles gehad, in België mag je gratis leren rijden van één van je ouders.
Edit: wat @Serendipity dus zei
Maar ik geloof wel dat als je na x aantal keer niet slaagt voor je examen je wĂ©l verplicht wordt om betaalde rijlessen te volgen. Was toch âin mijn tijdâ zo.
Het lijkt me echt eng als er niemand naast je zit die ook pedalen kan bedienen, zeker als je net begint en daar nog helemaal niet goed mee overweg kan. Ik zou 7 kleuren schijten denk ik. En het zou de familiebanden ook geen goeddoen denk ik.
Maarja als het me die 4000 euro had bespaard had ik het er misschien wel voor over gehad
Ik denk dat de meesten eerst gaan oefenen op een verlaten parking? Als het vertrekken en remmen daar goed lukt, gaan ze âpasâ de grote baan op. Maar ik begrijp dat het eng klinkt
Edit: 4000 euro??!!
Uh oh!
Mijn vriend en ik zouden op vakantie gaan, maar toen hadden we toch geen zin dus zijn we thuisgebleven. Waren hele ontspannen weken.
Ik ben beginnen rijden op een verlaten parking, denk dat zowat elke Belg het op die manier doet
Maar het is inderdaad best wel eng als je erover nadenkt maar hier is rijles niet zo gebruikelijk.
En wat betreft de familiebanden, mijn vader is de meest rustige persoon die ik ken, met mijn moeder had ik dat nooit kunnen doen. Dat is ook 1 van de redenen dat sommige in België het wel met lessen doen omdat ouders het niet zien zitten.
Maar financieel is het natuurlijk een stuk beter, mijn rijbewijs heeft mij 30 euro gekost.
Ik werk altijd in de zomer, fuck reizen in het hoogseizoen. En als de vakantie voorbij is ga ik met gierende banden weg for a penny.
Met een golden retriever ben je altijd geliefd. Serieus, ik was de eerste maand een emotioneel wrak, omdat ik overladen werd met kusjes en knuffels.
Ja daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in!
@Evenveel @iloveblush @tessel en @monkeyslut waarom is jullie zomer geweldig? Love positieve verhalen
Ik denk dat de maatschappij tussen onze ouders en ons meer is veranderd. Maar dat hoe kinderen/tieners zich gedragen tussen ons en nu het meest is veranderd.
Ohh dit was mijn eerste keer kotsen van de drank. Jaar 16, oud en nieuw met familie thuis . Ja dat waren andere tijden inderdaad.
Hahaha zelfs alleen maar afrijden was om Nederland in mijn tijd iets van 180 euro.
Ik vind dit echt zo raar, kan me gewoon niet voorstellen dat het veilig is om te leren autorijden van iemand die het zelf ook weer gewoon van iemand anders heeft geleerd. Het verkeer kan zĂł gevaarlijk zijn, hoe kan je iemand in een moordmachine de weg op laten zonder instructeur met kwalificaties die zo nodig kan ingrijpen
Ik had een groot succes op werk en dit is de eerste zomer in ons nieuwe huis, die we vooral gekocht hebben voor de grote tuin. De vorige bewoners hadden allemaal zomerfruit gepland dus dat is genieten en verder is het ook heerlijk, chillen in de tuin met de kippen.
Ik ben eigenlijk al de hele zomer in wisselende mate ziek en heb daardoor veel dingen waar ik me op verheugd had moeten cancellen en ik ben echt boos erover. Plus mân klachten werden weer erger met de hitte dus hoop echt dat die niet meer terugkomt.
Ah dat klinkt echt goed! Waar ben je op vakantie geweest?
ja klopt, ik heb zelf een paar lessen als start gehad, dan met mijn vader een tijd gereden en stelselmatig meer lessen gaan nemen omdat ik mijn examen vijf keer moest doen
als je twee keer niet slaagt moet je verplicht 6 uur volgen bij de rijschool
wat ik nog het meest vage vond is dat als je 20uur les hebt gehad en de rijschool document ondertekent je gewoon alleen op de weg mag met een L