Ja dit is wel waar idd! Wat de een fatsoenlijk vind vind een ander niet kunnen. Als je nieuw bent kan het dan erg zoeken zijn wat is wel goed en wat niet. De enige reden om voor kledingvoorschriften te zijn dan.
Die laatste dingen die ik noemden is ook gewoon op de groep! Maar geen idee of dat echt vaststaande regels zijn, dat denk ik niet eigenlijk. Maar je wordt er wel op gewezen door collegaās (vaak althans) als je bv. een sjaal of koord omhebt.
Ja dit waren wel kantoren waar zo een misselijke macho cultuur hangt, in beide gevallen kon ik het ook niet goed vinden met mijn begeleiders kan me voorstellen dat het op andere kantoren anders is!
U vraagt wij draaien!
Trainingsbroek dragen op het werk?
- Doe maar niet
- Vooral doen
- Alleen als je een huidaandoening hebt, mag je een trainingsbroek op het werk dragen
0 stemmers
Mijn vriend ging de laatste jaren op het kantoor waar hij werkte ook in korte broek. Werd niet door iedereen geaccepteerd, maar hij vond het belachelijk dat de vrouwen wel met blote benen mochten en de mannen niet
een huidaandoening?
moet je dan specifiek een trainingsbroek aan?
of meer van als je geen skinny jeans kan verdragen ofzo?
Alles mag niks moet.
Over uitgroei gesproken, ik denk dan altijd aan geblondeerde haren met donkerbruine/zwarte uitgroei a la monica geuze. Maar natuurlijk kan het ook andersom.
Bij uitgroei van haren denk ik meestal aan:
- Een donkere uitgroei (van donker naar lichter haar)
- Een lichte uitgroei (van lichter haar naar donkerder haar)
0 stemmers
Een vriendin leek bijna kaal toen haar donkere haren aan het uigroeien waren hahaha
Ja een keer dat ik veel te degelijk gekleed was voor een vrouw van mij leeftijd. Het mocht wel spannender en jonger. Ik liep stage waar de regels totaal niet duidelijk waren. Het was informeel maar ook weer niet. Ik snap ook nog steeds niet wat ik dan aan had moeten doen. Was trouwens de eigenaar, man.
En een keer omdat ik blote schouders en oksels had. Ik had een rok aan over de knie met een hoge taille en als top redelijk brede bandjes, blouse stof achtig en een hoge ronde hals. Nog steeds snap ik het probleem van die vrouwelijke collega niet. We zagen niet eens klanten. Maar goed er werd ook gepraat over te korte rokjes etc. Terwijl die vrouw lange benen had en het verhoudingsgewijs dan snel kort lijkt terwijl dat dus onzin is. Verder heel chill werken hoor want iedereen droeg wat die wilde.
Hier joggingbroek en laidl slippers. Love thuiswerken
Over mijn kleding niet heel erg, soms wel eens over sneakers gedoe.
Er is wel tot management niveau gevecht geweest over hoe ik mijn make up doe. Ik was volgens hen te opgemaakt (ik draag oogschaduw en lipstick in neutrale kleur) en of ik dit even wilde gaan aanpassen. Dit is echt hoog opgelopen want ik weiger mij anders te presenteren dan dat ik ben. Mijn make up is echt super netjes, ik kan het erg goed en het waren geen schreeuwerige kleuren ofzo. Daarbij had ik een front office functie, dus vond het zelf ook gewoon netjes om opgemaakt te zijn.
Het boeide de klanten waar ik werkte ook vrij weinig. Het was echt mijn eigen werkgever
Jeetje wat stom van je make-up! Dit doet mij denken aan dat ik afgerekend werd op te weinig make-up. Bij die kledingwinkel moest ik make-up dragen en ik droeg echt het minimale, mascara en een lichte lipgloss. Dat was niet genoeg en moest veel meer en weet ik veel.
Echt zo nutteloos dat je daar commentaar op krijgt wel of geen make-up. Alsof dit uitmaakt voor hoe je je werk doet.
Deze emoji moet je mij even uitleggen, die ken ik niet.
@buffel: maar de stof maakt toch veel meer verschil voor de warmte? Lange jeans is warm maar een lange linnen broek weer niet. Een korte, strakke jeans short daarentegen⦠nah niet echt luchtig.
Verder moeten mensen wat mij betreft helemaal zelf weten wat ze dragen en op mijn werk kan dat gelukkig ook. Maar je luchtig kleden kan ook gewoon stijlvol terwijl veel mensen doen alsof de enige optie om het niet warm te hebben is om als de eerste de beste toerist rond te gaan lopen.
Gaat denk ik ook om wat je erbij draagt, ga je in full on trainingspak of combineer je het dat het gewoon een casual kantoor outfit is met sportbroek
Misschien moet ik dit ook gaan dragen. Word ik productiever
Niks mis mee
In de bediening/horeca mochten we boven 30 graden een broek/rok tot net boven de knie aan, maar ik heb hele witte benen en toen zei de eigenaar daar wat van Het kwam er eigenlijk gewoon op neer dat mijn benen nog te lelijk waren voor blote onderbenen en dat ik eerst maar in de zon moest gaan zitten maar dan ānetjesā verwoord. Achteraf eigenlijk echt niet oke, ik kan er ook niks aan doen dat ik ultrawit ben ja
En een stukje bh zichtbaar op werk?
- Kan, maar alleen bh bandjes
- Kan, maar alleen een stukje van de zij- of achterkant
- Kan gewoon
- Kan niet
0 stemmers
Ik heb een jurk aan die gewoon netjes bedekt is, maar een keyhole achterkant heeft waardoor je een stukje van mn rug ziet. En na de hele ochtend met veters rond mn buik te hebben gezeten tot ik fysiek onpasselijk werd heb ik 'm toch maar weer normaal gedaan, waardoor je een stukje van de sluiting ziet, maar voel me er niet helemaal op mān gemak mee.
Ik vind het met dit soort voorbeelden eigenlijk ook wel meetellen hoe iemand doorgaans gekleed is. Als je bij iemand standaard een stuk van de bh ziet kan ik me voorstellen dat iemand daar wat van vindt. Maar als iemand normaal gesproken altijd bedekt gekleed is en op een warme dag een keer een stukje bh-sluiting laat zien, care.
Ja ik vind dit wel kunnen, maar zou me er zelf wat minder prettig bij voelen. Ik vergeet nooit weer in groep 8, want die juf herinner ik me nog goed. Zij bukte om iets uit te leggen, en ik keek echt vol in haar boezem (goor woord ik weet ff geen andere) en dat kan ik me dus jaren later nog herinneren. Maar die was wel echt dat ik gewoon het helemaal kon zien, voelde me daar als kind heel raar bij. Omdat je weet dat het niet āhoortā ofzo.