Stel je persoonlijke vraag #37

Ik heb door medicatie zulke intense dromen en soms weet ik echt even niet of het echt is gebeurd of dat het een droom was, ik kende dat helemaal niet. Vermoeiend wel haha.

Ik hoorde laatst een podcast over lucide dromen en dat klinkt echt zo vet. Kan iemand van jullie dat?

2 likes

ja ik heb dit een tijdje geoefend door in het dagelijks leven op allerlei willekeurige momenten naar mn handen te kijken en dan in mijn hoofd de vraag te stellen ‘droom ik dit of droom ik dit niet?’
na een tijdje deed ik dat dan ook in mijn droom en wist ik dat ik droomde. ik dacht dat ik dan gelijk alles zou kunnen maar dat viel tegen haha, ik wilde heel graag vliegen maar dat heb ik toen een tijdlang moeten oefenen. maar wel cool om te kunnen! voelt als inception mastermind trickery

11 likes

Mn mens van 1 gaat gelukkig pas rond 7:30, die kan ik hebben.

2 likes

Heb je wel eens een slaapverlamming gehad?

• Nee, nooit gehad
  • Ja, wel eens gehad
  • Ja, dat heb ik regelmatig

0 stemmers

2 likes

Ohja laatst een keer. Echt freaky, maar ik bedacht me tijdens die verlamming dat ik ooit op t forum had gelezen dat iemand het heel vaak had (weet niet meer wie) en die zei dat je dat gewoon moet accepteren en beseffen dat het maar even is. En toen was t vrij vlot over en kon ik wakker worden.

4 likes

Niet meer, maar ik ben pas iets meer dan 1,5 maand bezig bij een nieuwe baan dus het kan ook komen omdat het nog zo nieuw is haha. Bij m’n vorige baan zag ik er wel enorm tegenop.

4 likes

Ja ik kan dit heel goed. Niet zelf geoefend, het kon gewoon opeens. Heb nu vaak als ik iets naars droom, bijvoorbeeld dat ik wordt achtervolgd of iets en ik moet wegrennen maar die ander is sneller. Dat ik in mijn droom denk: hey dit is gewoon een droom, ik kan het zelf gewoon veranderen. Dus dan spoel ik een stukje terug en ren ik opeens harder. Of als je droomt dat je naakt bent ergens oid, dan denk ik “oh maar dan doe ik toch gewoon kleren aan, ik bepaal mn eigen droom” en dan kleed ik me aan. Zulke dingen. En vaak heb ik ook dat als het naar is dat ik denk in mn droom: je droomt gewoon, wakker worden dan. Haha

7 likes

Er is echt geen beter gevoel in de wereld dan de opluchting dat iets maar een droom is, en dan toch verder dromen in die wetenschap.
Ik kan alleen niet sturen verder. Gaaf en bijzonder dat jij dat zonder oefenen kunt!

3 likes

Ik was net thee aan het zetten en ben benieuwd hoe andere mensen het doen. Doen jullie eerst water in je kopje of eerst het theezakje?

• Eerst theezakje erin, daarna water toevoegen
  • Eerst water erin, dan theezakje erin

0 stemmers

2 likes

ja precies zo kan ik het ook! ook nooit geoefend ofzo, ik kan het ‘gewoon’. vorige week droomde ik dat ik ontslagen werd en dat m’n leidinggevende tegen me aan het schreeuwen was en toen dacht ik ook oke dit is een droom, laat maar gaan. en dan is het ook gelijk klaar en begint er een andere droom ofzo? heel chill

1 like

Ik droomde onlangs dat een klasgenoot overleden was en toen wakker werd kon ik niet uitmaken of het echt was of niet dus begon te huilen (gelukkig was ik bij een date en hij kon me troosten, z’n hondje ook haha) en stuurde een bericht om te zien of diegene okĂ© was. Gelukkig was dat ook zo, maar geen fijne manier om wakker te worden :smiling_face_with_tear:

O nee dat is heel akelig inderdaad! Bizar hĂš dat je dan echt verward bent en niet weet of het echt was of niet

2 likes

Ik zag net dat Tina dag gewoon nog steeds bestaat.

Ben jij wel eens naar Tina dag geweest?

• Ja
  • Nee
  • Wat is dat

0 stemmers

Wat was dat slecht zeg, wij waren ook denk ik te jong want we waren volgens mij hoogstens 10. We kregen allemaal pakketjes mee voor menstruatie enzo en er liepen allemaal hele dronken mannelijke studenten rond.

Ik had dit ook toen ik een SSRI gebruikte, had toen ook best beangstigende dromen die levensecht voelden

3 likes

Als ik eerst het theezakje erin doe dan flikkert dat labeltje er altijd in. Ik zal wel iets te gulzig inschenken.

8 likes

Ja eng he? Ik voel me na zo’n nacht ook echt niet uitgerust

3 likes

Als je aan het lopen en er is geen speciaal looppad, loop je dan:

• Aan de linkerkant van de weg (tegen de richting in)
  • Aan de rechterkant van de weg (met de richting mee)

0 stemmers

3 likes

Ik heb ooit geleerd dat je tegen de richting in moet lopen, zodat je het verkeer aan ziet komen. Maar volgens mij is die regel tegenwoordig veranderd?

7 likes

Nou daarom stelde ik deze vraag ook, want ik heb dat ook altijd geleerd, maar kom dan elke keer mensen tegen die dan met de richting mee lopen en dan volgt er weer zo’n ‘wie gaat er aan de kant situatie’ :sweat_smile:

Oh bij was het dus echt fantastisch juist. Ik ben er van m’n 12e tot 16e elk jaar geweest en toen was het altijd superleuk en goed georganiseerd ook.

3 likes