Stel je persoonlijke vraag #37

Nah achteruitrem komt denk ik niet in Nederland. Zo vlak als de pest. Is denk ik weinig animo voor?

@ZusjevanJoost ik zal eens kijken bij bol! Dat soort dingen haal ik nooit bij de action want ik vertrouw de kwaliteit niet daarmee lol . Zelfde als met opladers enzo betaal liever 40 euro voor een snelle lader van een merk dan 1 van action.

2 likes

Niu dat is in scandinavie verboden lijkt me?

He er zijn toch zoveel fietsen in Nederland met een achteruittraprem?

10 likes

Wat een onzin. Ik heb gewoon een achteruitrem op m’n fiets hoor. Is vrij gebruikelijk ook in Nederland.

4 likes

Dan verdienen die fietsen alsnog niet al die haat. Ze doen hun werk goed :sob:

@Lemongrab ja, maar zijn wel moeilijk te krijgen bij sommige winkels. Mijn vaste fietswinkel had alleen een lelijke fiets met terugtraprem. Schijnt onder sommige verkopers echt een belediging te zijn als je terugtrap wilt

Ja, want je kunt er niet mee noodremmen. Ik ben een keer bijna aangereden door een auto hierdoor

1 like

Ja snap ik, je wil niet dat je telefoon op de grond valt natuurlijk.

3 likes

Euh jawel? Zo vaak gedaan

3 likes

Ik heb hier inderdaad ook een fiets met zowel terugtraprem als een handrem, maar ik vind het niet zo fijn eerlijk gezegd. Ze zijn allebei erg zwak/remmen niet zo goed. Ik ben fan van terugtrapremmen.

1 like

Nou, dan ligt het aan de fiets. Die van mij had toen laffe achteruitremmen

Alle remmen los!

18 likes

Gewoon karren. Anderen stoppen wel voor jou

Er zijn tocht duizenden omafietsen in NL? Die hebben toch allemaal een achteruittraprem…?

29 likes

Als je onder een boete verstaat dat ik tegen een geparkeerde auto aanfietste, op de grond belandde en daar gekneusde ribben aan overhield wel ja :confounded: Fietste niet eens hard.

Nee da’s karma

3 likes

Volgens mij bedoelde @Jumpsuit juist dat er bij ons geen verbod zal komen op de terugtraprem itt andere landen omdat het bij ons zo vlak is en het dus volstaat. Ja heel veel mensen hebben een fiets met een terugtraprem, inclusief @Jumpsuit die er zelf twee heeft dus dat weet ze wel.

Maar je moet niet de Alpen afwillen met een terugtraprem.

7 likes

Dat klinkt logischer :wink:

2 likes

Neeee ik dacht dat er bedoeld werd een achteruitrem, niet een achteruitTRAPrem! Ik snap het niet meer.

Ohhh, ja je hebt gelijk degas, ik dacht dat dit weeer een nieuwe soort rem was jezus. Ja elke standaardomafiets heeft een achteruittraprem. Ik heb nu geen handremmen. Ik dacht dat dan 1 band ofzo al ging remmen van achter weetikhet hahaha.

Ik heb dus maar een simpele achteruittraprem, zonder handrem. Maar ik heb van alles gehad. Nu toevallig 2 van deze.

Heb jij een fiets met een achteruittraprem?

• Ja
  • Nee
  • Zowel handrem als achteruittraprem

0 stemmers

Wat ik niet begrijp, mn vader is altijd pro veiligheid en al helemaal in het verkeer. Alles moet volgens de laatste regels. Maar qua fietsen, als het geen achteruittraprem heeft en geen handrem vind hij dat geen probleem. Ik overigens ook niet. Als mn ketting eraf vliegt kan ik nog met mn schoenen bij de grond om hem te remmen.

2 likes

Wat is een achteruitrem 🥹

5 likes

Ja daarom zeg ik achteruitTRAPrem haha, omdat als je dus remt, je een beetje achteruit trapt en daardoor remt je fiets. Je hebt dus geen handrem nodig. Ik vind die dingen ook irritant maar wel heel vaak op gefietst want ja, het is veiliger.

2 likes