Alle remmen los!
Gewoon karren. Anderen stoppen wel voor jou
Er zijn tocht duizenden omafietsen in NL? Die hebben toch allemaal een achteruittraprem…?
Als je onder een boete verstaat dat ik tegen een geparkeerde auto aanfietste, op de grond belandde en daar gekneusde ribben aan overhield wel ja Fietste niet eens hard.
Nee da’s karma
Volgens mij bedoelde @Jumpsuit juist dat er bij ons geen verbod zal komen op de terugtraprem itt andere landen omdat het bij ons zo vlak is en het dus volstaat. Ja heel veel mensen hebben een fiets met een terugtraprem, inclusief @Jumpsuit die er zelf twee heeft dus dat weet ze wel.
Maar je moet niet de Alpen afwillen met een terugtraprem.
Dat klinkt logischer
Neeee ik dacht dat er bedoeld werd een achteruitrem, niet een achteruitTRAPrem! Ik snap het niet meer.
Ohhh, ja je hebt gelijk degas, ik dacht dat dit weeer een nieuwe soort rem was jezus. Ja elke standaardomafiets heeft een achteruittraprem. Ik heb nu geen handremmen. Ik dacht dat dan 1 band ofzo al ging remmen van achter weetikhet hahaha.
Ik heb dus maar een simpele achteruittraprem, zonder handrem. Maar ik heb van alles gehad. Nu toevallig 2 van deze.
Heb jij een fiets met een achteruittraprem?
- Ja
- Nee
- Zowel handrem als achteruittraprem
0 stemmers
Wat ik niet begrijp, mn vader is altijd pro veiligheid en al helemaal in het verkeer. Alles moet volgens de laatste regels. Maar qua fietsen, als het geen achteruittraprem heeft en geen handrem vind hij dat geen probleem. Ik overigens ook niet. Als mn ketting eraf vliegt kan ik nog met mn schoenen bij de grond om hem te remmen.
Wat is een achteruitrem 🥹
Ja daarom zeg ik achteruitTRAPrem haha, omdat als je dus remt, je een beetje achteruit trapt en daardoor remt je fiets. Je hebt dus geen handrem nodig. Ik vind die dingen ook irritant maar wel heel vaak op gefietst want ja, het is veiliger.
Oke, voor de mensen die een fiets gebruiken,
Heb jij een handrem op je fiets?
- Ja
- Nee
0 stemmers
En dat type lichte basic omafiets, zonder handrem, zonder voorrek etc. Is mn old time favorite. Fietst heel snel en licht. Hoe meer erop zit hoe zwaarder die fiets gaat. Ik haat zo’n rek, maar ik vond het zielig om dat tegen mn vader te zeggen. Maar het fietst zoveel kutter. Daarna heeft hij nog een 2e hands gekocht en ik heb bijna het gevoel dat ik erop vlieg. Zo’n lichte fiets, heel blij mee haha. Blijer dan met een compleet nieuwe die ik mezelf 2 keer had aangeschaft.
ik ken zo een achteruittraprem enkel van kinderfietsen vroeger
Haha ja maar hier zeg je dat het twee verschillende dingen zijn? Ik snap t ook niet meer nu
Als het nu na 3 polls nog niet duidelijk is wat voorn rem mijn fiets heeft weet ik het ook niet meer hoor.
Ja ik dacht weer ze zullen wel weer iets nieuws kuts bedacht hebben voor ijzige koude landen, dat je dan ineens een rem daarvoor hebt , naja weetikveel! Daar fietsen ze waars uberhaupt weinig haha. Ik moest mn eigen vriend eerst ook uitleggen dat wij het hele jaar door fietsen en niet alleen in de zomer om te trainen. Of om als "leuke activiteit " te doen. Dat wij gewoon fietsen naar dingen, plaatsen, alles.
@Broodrooster jij woont in Denemarken toch? Fietsen ze daar ook zoveel of wel minder?
Alle mannen die ik mijn nieuwe fiets laat zien gaan helemaal los omdat die een belt drive heeft. Dit is blijkbaar superieur aan een ketting aandrijving.
Heeft jouw fiets een belt drive?
- Ja
- Nee
- Fietsen zijn kut
0 stemmers
Een wattedewatwat?
Een fiets! Dat is zo’n ding op twee wielen met een achteruitraprem of een handrem.
Ik snap dit nooit, je kunt toch even Googlen wat het betekent
Niet alleen jij maar zie dit echt vaak