Stel je persoonlijke vraag #37

Vind het ook raar. Doe het braaf hoor maar inderdaad bizar dat het zo werkt. Geef gewoon een loon waar je van kunt leven.
In New York een keer meegemaakt dat we de rekening kregen en dat de ober er met highlighter van alles had bijgezet over hoe 20% minimaal was met heel veel uitroeptekens. Hij had waarschijnlijk vervelende ervaringen met toeristen ofzo maar vond dat zó ongelofelijk onbeschoft.

3 likes

Echt shock dat jullie soms geen fooi geven

12 likes

Haha ja dat kan toch niet, en ik denk dat het personeel het zelf ook graag anders ziet. In New York wat super toeristisch is lijkt het me voor werknemers al helemaal een ramp.

1 like

Dit had ik ook een keer op reis, we hadden geen fooi gegeven omdat de service belabberd was en het in dat land ook niet ‘verplicht’ was om fooi te geven. Toen kwam de ober terug en tikte zonder iets te zeggen het stukje van de bon aan waar in kleine letters stond dat zoveel procent fooi verplicht was.

Aiii ook lullig…

Maar wij hadden helemaal nog niet betaald, en we waren ook gewoon van plan om fooi te geven. Dus het voelde echt heel vervelend om zo de rekening te krijgen.

2 likes

Ik heb helemaal 0.0 tegen hotels met een zwembad erbij. Boeie lekker doen.

Ben jij ooit in een hotel geweest met een zwembad erbij?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik bedacht me wel, het is 11 jaar geleden dat ik in een hotel ben geweest met een zwembad erbij geloof ik. Mn vader was volgens mij moe van mn moeder en ik en we zaten 12 dagen in een hotel met zwembad alles erbij zodat hij stressvrij kon werken. Duidelijk een actie van een bijna burnout lol . Gelukkig had ik net schoolvakantie. Of nee dat was natuurlijk gepland al, wist ik veel.

Regelmatig, maar heb echt nog nooit dit soort praktijken meegemaakt. Dus denk dat het bepaalde hotels met zwembad zijn.

11 likes

Ik kijk geërgerd naar die ‘bezette’ ligstoelen, maar ik doe er niks aan. Behalve dan erover zeiken tegen mijn reisgenoot

1 like

Boeit me nul, ik kom alleen bij het zwembad om even te zwemmen en in het water te dobberen, eventueel wat te eten aan een tafeltje. Nul behoefte om op zo’n ligbed te gaan liggen bakken, dus ik leg m’n spullen dan gewoon ergens in een hoekje.
Maar kom inderdaad ook niet in het soort hotels waar dit een ding is.

2 likes

Wat voor soort praktijken? Wat zijn “dit soort praktijken”. Want wij zaten gewoon in een superfijn hotel met een prachtig zwembad en ik kan nergens lezen over dergelijke praktijken. Of komt dat in een ander topic naar boven? Ik begreep alleen niet waarom wij zo snel weg moesten maar het was leuk.

1 like

Ja ik ben wel eens in hotels met zwembaden geweest. Maar dan of niet in t hoogseizoen of op niet drukke plekken.
Maar ik wil nooit ergens belanden waar iedereen de hele dag aan t zwembad ligt en je alleen maar duitsers en nederlanders hoort.

1 like

Overal hoor je Nederlanders, er is geen ontkomen aan.

6 likes

Ik eerder ook nooit, is (gelukkig) pas de eerste keer.

@Jumpsuit hier juist alleen maar Britten. Heb denk ik nog liever Nederlanders :joy:

2 likes

Ik ging een x ergens wat drinken, dat was 12 dollar en ik gaf een 20je en ik dacht oké dan krijg ik het wisselgeld en dan laat ik fooi achter
Gaf men gewoon helemaal niets meer terug en nam men aan dat ik het allemaal als fooi had bedoeld :sweat_smile:

Ik heb voor m’n vakantie in september een luxueus ligbed (zo’n dikke matras met hemeltje) gereserveerd. Kost €20 per dag maar hoef ik niet moeilijk te doen en kan ik heerlijk chillen.

11 likes

O, mss haal ik topics door elkaar, maar het ging over van die hotels dat mensen vechten om een bedje bij het zwembad. De handdoekenmaffia.

1 like

Ik ga wel eens naar hotels met zwembad maar kies dan altijd voor de zee

• Zwembad
  • Zee

0 stemmers

2 likes

Ik vroeg me dus ook af wat zo’n hotel is. Ja dat heeft echt niks met all inclusive te maken. Skere poll man

2 likes

Ik lig liever op het strand dan op een ligbedje aan het zwembad, maar zwemmen in de zee vind ik eng dus dat doe ik liever wel in het zwembad.

En ik houd niet specifiek van zo’n vakantie, maar vind het wel fijn om af en toe even één of twee uurtjes op het strand of aan het zwembad te liggen. Dus om die mogelijkheid te hebben vind ik wel fijn! Toevallig dit jaar voor het eerst wel naar ‘zo’n hotel’ geweest en nee, niet per se voor herhaling vatbaar.

Engelsen doen dit ook 100%. Maar goed dan noem je ook een volk.

3 likes