Volgens mij wel! Ik was vooral blij dat ik nog wel een beetje kon slapen en chillen ipv zoveel uren te hyper focussen op het geluid.
Ik geloof mijn vader teveel. Haha nee is wel een hele intelligente man hoor. Maargoed daar moet je dan dus wezen stel je gaat crashen? weten we dat ook weer! Ik dacht vroeger altijd, dan ga ik toch gewoon met een luchtballon weer naar beneden? Ja toch? Nooouuuu, neh…
Een keer gehad, op een vlucht van LA naar New York. En tijdens de vlucht kregen we slecht weer en luchtzakken. Op zich heb ik dat wel vaker gehad maar de crew was nog bezig met het serveren van de maaltijd toen de piloot opeens schreeuwde ‘cabin crew take position, NOW!’. En toen ging het me een potje tekeer, werden echt alle kanten opgeslingerd. Mensen gillen enzo. Was echt doodeng. Duurde gelukkig niet zo heel lang, twintig minuten ofzo, maar toen dacht ik ook van ‘ok dit was het dan’
20 min mensen die doodsbang zijn en gillen …
Si.
Haha ja was ook wel lang, maar nog geen vier uur zoals iemand anders hier schreef
pero por que?
Ja ik vond dat gillen van mensen zo naar. Ik begrijp dat iedereen superbang is/of kan zijn. Maar idd remain calm. Ik was echt doodstil maar dat ging meer automatisch. Omdat wij allemaal in zo’n houding moesten zitten als in zo’n brace for impact. Dus dan heeft gillen echt geen nut. Je moet gewoon doen wat je verteld wordt, klaar. Maar ik heb vaker gehoord dat ik heel praktisch reageer in die situaties en misschien is dat ook niet goed.
Dit is dus het enige angstaanjagende aan vliegen voor mij: dat je het risico loopt dat je zo lang niet naar de wc mag. Haha, ik moet al poepen als ik eraan denk
Ja zodra dat vliegtuig ook maar een beetje trilt ben ik mijn leven al aan het overpeinzen. Ik vind het idee dat als er iets gebeurt ik er zelf niets aan kan doen (omdat ik het vliegtuig niet bestuur) ZO kut. Deze zomer heb ik gevlogen en dat was voor mij weer genoeg voor de komende 10 jaar.
Jammer alleen dat mijn vriend naar Londen wilt en ik die Eurotunnel ook een dikke nachtmerrie vind. Dus dat wordt een tripje Calais voor mij.
Die tunnel leek me prima, tot er deze week een trein stil kwam te staan en de passagiers een heel stuk moesten lopen
Ja maar ik kijk wel altijd of de trein een (goede) optie is. Maar als dat niet zo is vlieg ik alsnog dus ik ben absoluut geen klimaatheilige.
Omg ja zo erg. Toen Ryan air net nieuw was in Nederland zijn mijn vriend en ik in 1 jaar in onze studententijd na elke tentamenweek naar Londen gevlogen (dus 4 keer in 1 jaar!!!) Omdat dat toen 15 euro per persoon was en we vonden dat ‘grappig’ want het koste niets. Zo ongelooflijk gestoord
Ja ik weet nog die acties van Ryanair voor 15 euro(of zelfs 8 euro!)! En dan voor 30 euro vliegen, terwijl de trein naar Eindhoven Airport meer koste
Ja nu denk ik steeds dat jouw pf die Teletubbiebaby is
Mijn broer kwam in het begin van Ryanair wel eens voor 1€ van Italië naar hier
Ik overdenk mijn leven al als dat vliegtuig de lucht in moet want ik ben altijd bang dat ie niet snel genoeg stijgt en we dan met de achterkant over de grond gaan slepen. Echt leuk vliegen met mij. Gelukkig heeft mijn vriend de alcohol tactiek ook al door, alleen dan zorgt hij dat ik in de terminal al een wijntje krijg
Misschien helpt dit voor de volgende keer maar luchtzakken zijn gewoon hetzelfde als turbulentie en dat is wel vervelend maar niet gevaarlijk
Hier een goede metafoor die turbulentie beschrijft en waarom je niet bang hoeft te zijn dat het vliegtuig uit de lucht valt: Fear of flying tip ✈️❤️
Ben jij wel eens op een cruiseship geweest?
- Ja
- Nee
0 stemmers