Ik droom met enige regelmaat dat ik mijn eerste studentenkamer nooit heb opgezegd en daar al jarenlang per ongeluk nog huur voor betaal.
Ik herken de stress over dat soort dingen wel!
Of dat je het iets verkeerds heb gedaan met de opzegging en je jaren later een aanmaning krijgt⦠Daar denk ik nog weleens aan.
Ik leef eigenlijk constant in deze angst en bij elke vaag officieel uitziende envelop die binnenkomt krijg ik knikkende knieƫen. Slaat nergens op maar ja, ik heb altijd het gevoel dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben als het aankomt op belastingen/administratie e.d. (en dat klopt ook, al betaal ik braaf alle rekeningen die binnenkomen)
Ja dit dus, alsof je iets gigantisch over het hoofd ziet! Hele nare angst vind ik het.
Wij hadden een vogel genaamd Plumeau. Mijn 1e hamster heette donsje, heb ook een Whisky en een hamster genaamd meisje gehad. Verder was de naam van mijn 1e konijn Tipsy.
Haha Nederlanders zijn altijd zoooooo overdreven met dat douchen. Meteen over āgoor en vies en gatverā praten als je een keer niet in de avond of ochtend doucht, alsof je dagelijks in/uit de riolering of stortplaats oid komt.
Haha ja ik vind het ook lachwekkend en rol constant met mān ogen als ik dit allemaal lees. En moet altijd aan mān co-schap dermatologie denken waarbij ik vijf weken die dermatologen elke dag tegen elke patiĆ«nt hoorde zeggen dat ze om de dag moesten douchen omdat we onze natuurlijke huidbarriere helemaal naar de tering helpen met al dat gewas.
Daarbij stinkt vooral oud zweet ingetrokken in kleding, dus ook al douche je drie keer per dag, het ligt vooral aan je kleding of je stinkt.
Ja dit, als ik 's ochtends niet kan douchen voel ik me zo onprettig en heel zelfbewust ofzo. 'S avonds trek je toch je kleren uit ga je nog tandenpoetsen/jezelf wassen voordat je naar bed gaat. En bovendien hoef ik dan niet meer de deur uit.
@Enthusiasm ik vind 's avonds niet douchen niet vies, maar ās ochtends dus wel! En ik weet dat het overdreven is. Tis niet dat we nog leven zoals in de middeleeuwen ofzo maar toch :ā) maar ik vind dat juist niet typisch Nederlands.
Mijn hamsters heetten Elvis en Ringo en onze goudvis MƔxima.
Mijn cavia zn naam was Jeroen. Naar mān oppas vernoemd.
2x douchen mi alleen geoorloofd wanneer je met hitte inderdaad mega gezweet overdag hebt of zwaar ongesteld bent (dan wil ik het zelf nog wel eens doen, maar wel echt superkort).
Tenzij je veel water bespaart omdat je weinig je gordijnen wast.
Mensen die ās ochtends muf ruiken, of juist s avonds, geen deo gebruiken want āniet nodigā, te weinig hun kleding wassen, of juist teveel wasmiddel/ parfum gebruiken (ik vind wasparfum echt de uitvinding van de duivel) etc etc. Zoveel manieren om te stinken en ze ruiken het allemaal zelf niet. Verandert toch niks aan deze discussie haha.
Ik douche dus niet elke dag, maar als ik deze discussie zo lees ben ik dus een soort abnormaal vies varken. Ik heb gewoon een hekel aan douchen (het hele proces, niet per se het mezelf wassen)
Wassen en tandenpoetsen doe ik 's ochtends ook gewoon, alleen niet onder de douche.
Ik zit voor mān werk elke 10 minuten zoān beetje met iemand anders in een kleine ruimte en moet er ook nog dicht op staan en aan komen, maar ik vind dus echt ālichamenā zelden stinken, wat ik wel vind stinken: adem (rook, alcohol, onverzorgd gebit, ontstoken keel) en kleding (rook, oud zweet, maar ook de geur van natte kleding te vroeg opgeruimd hebben, of te lang nat hebben laten liggen, soort schimmel-geur). Soms stinken voeten wel.
Ik vind het niet vies om 's avonds niet te douchen, maar ik vind het ergens wel smerig om met de broek waar je in de bus mee hebt gezeten enzo in bed te gaan liggen. Lichtelijk smetvrees hier denk ik.
@Krabsalade Ik had ooit een studiegenote die echt verschrikkelijk naar zweet stonk. Elke dag. Op een studiereis kwam ik erachter waarom. Ze douchte wel gewoon maar trok na het douchen iedere ochtend dezelfde kleren weer aan. Het waren dus inderdaad die kleren die zo stonken.
Ik kleed mij sowieso altijd om als ik een hele dag buiten de deur ben geweest. Eerste wat ik dan doe is mijn chill kleding aan!
Ik ga niet met mijn ātrein kledingā in bed liggen. Op de bank zou ik niet heel erg vinden, maar het is een routine geworden.
Douchen doe ik sowieso altijd sochtends ivm wakker worden, schoner voelen en mijn krullen die er anders niet uit zien. En ik douche vooral in de zomer 2x per dag, dus zowel sochtends als savonds.
Ik reis nu amper nog met ov omdat ik volledig vanuit huis werk maar het zit toch nog in mijn routine. Sochtends trek ik normale kleding aan voor de werkdag en zodra de werkdag er op zit/ ik ook buiten ben geweest voor boodschappen, rondje lopen etc dan doe ik thuis mijn chill kleding aan. Dan zit mijn werkdag er dus echt op.
De zwarte pitjes van een watermeloen:
- Vis ik er uit voor ik ga eten
- Eet ik op een spuug ik uit
- Eet ik op
- Ik eet geen watermeloen
- Anders
0 stemmers
Ooh ja, ik heb ook wel eens gehad dat mijn bh te langzaam was opgedroogd. Die geur