Stel je persoonlijke vraag #37

Onze cavia heette Napoleon

9 likes

Ja en s ‘avonds met je gore lijf in bed. Dat is pas vies

7 likes

Heel goed ook voor je huid/klimaat/rekeningen

4 likes

mijn grote argument hiertegen is, je doucht je toch ook niet iedere keer dat je op de bank gaat zitten?!

2 likes

2 ratten die kat en muis heette!

9 likes

Beiden en na sporten ook. In de ochtend t liefst koud als een soort natuurlijke koffie om wakker te worden en in de avond heerlijk warm om relaxed in slaap te vallen. Als ik mijn haar niet was douche ik wel kort. Zou het echt een gemis vinden om niet dagelijks min. tweemaal te douchen, vind het zo fijn om water langs je heen te voelen.

Voel jij je mentaal ook gereinigd/fijner nadat je je lichaam wast?
  • Ja eigenlijk altijd wel
  • Vaak wel maar niet altijd
  • Af en toe maar meestal niet
  • Totaal niet

0 stemmers

Hoe vaak geniet jij van een voetenbadje?
  • Dagelijks
  • Bijna dagelijks
  • Wekelijks
  • Maandelijks
  • Een paar keer per jaar
  • Nooit

0 stemmers

Ben jij korter of minder vaak gaan douchen vanwege de energieprijzen?
  • Ja
  • Nee
  • Deels maar ook vanwege klimaat/huid/andere redenen

0 stemmers

4 likes

Verschilt misschien wel per persoon, maar lekker veel details, ik zweet best wel ‘s nachts dus ik vind wel dat ik ‘s ochtends moet douchen want anders ruik ik niet Ă©cht fris.

Maar misschien slapen andere mensen niet zo heftig als ik, dan snap ik dat je ‘s ochtends niet per se hoeft.

1 like

Kan ook met je haar routine te maken hebben (en ‘s ochtends langer uit willen slapen) dat je liever in de avond doucht

2 likes

Ik douche wel even lang nog, maar ik ga gewoon weigeren om mijn verwarming aan te draaien. Heb liever een lekker warme douche hoor. Ik red me wel onder de kleedjes op de bank.

Vraag : Ik woon voor het eerst nu een half jaar op mezelf en betaal netjes alle rekeningen, loop nergens achter en het gaat gewoon prima. Toch denk ik soms “Omg wat nou als ik toch ergens ongemerkt een gigantische betaalachterstand heb ofzo” hebben jullie dat ook wel eens?

• Ja is een normale gedachten
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Nee maar ik vind op de bank zitten sowieso niet te vergelijken met Ă­n je bed liggen.

2 likes

Ik droom met enige regelmaat dat ik mijn eerste studentenkamer nooit heb opgezegd en daar al jarenlang per ongeluk nog huur voor betaal.
Ik herken de stress over dat soort dingen wel!

13 likes

Of dat je het iets verkeerds heb gedaan met de opzegging en je jaren later een aanmaning krijgt
 Daar denk ik nog weleens aan.

1 like

Ik leef eigenlijk constant in deze angst en bij elke vaag officieel uitziende envelop die binnenkomt krijg ik knikkende knieëen. Slaat nergens op maar ja, ik heb altijd het gevoel dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben als het aankomt op belastingen/administratie e.d. (en dat klopt ook, al betaal ik braaf alle rekeningen die binnenkomen)

5 likes

Ja dit dus, alsof je iets gigantisch over het hoofd ziet! Hele nare angst vind ik het.

2 likes

Wij hadden een vogel genaamd Plumeau. Mijn 1e hamster heette donsje, heb ook een Whisky en een hamster genaamd meisje gehad. Verder was de naam van mijn 1e konijn Tipsy.

2 likes

Haha Nederlanders zijn altijd zoooooo overdreven met dat douchen. Meteen over “goor en vies en gatver” praten als je een keer niet in de avond of ochtend doucht, :joy: alsof je dagelijks in/uit de riolering of stortplaats oid komt.

95 likes

Haha ja ik vind het ook lachwekkend en rol constant met m’n ogen als ik dit allemaal lees. En moet altijd aan m’n co-schap dermatologie denken waarbij ik vijf weken die dermatologen elke dag tegen elke patiĂ«nt hoorde zeggen dat ze om de dag moesten douchen omdat we onze natuurlijke huidbarriere helemaal naar de tering helpen met al dat gewas.

Daarbij stinkt vooral oud zweet ingetrokken in kleding, dus ook al douche je drie keer per dag, het ligt vooral aan je kleding of je stinkt.

84 likes

Ja dit, als ik 's ochtends niet kan douchen voel ik me zo onprettig en heel zelfbewust ofzo. 'S avonds trek je toch je kleren uit ga je nog tandenpoetsen/jezelf wassen voordat je naar bed gaat. En bovendien hoef ik dan niet meer de deur uit.

@Enthusiasm ik vind 's avonds niet douchen niet vies, maar ‘s ochtends dus wel! En ik weet dat het overdreven is. Tis niet dat we nog leven zoals in de middeleeuwen ofzo maar toch :’) maar ik vind dat juist niet typisch Nederlands.

1 like

Mijn hamsters heetten Elvis en Ringo en onze goudvis MĂĄxima.

2 likes

Mijn cavia zn naam was Jeroen. Naar m’n oppas vernoemd.

12 likes