2x douchen mi alleen geoorloofd wanneer je met hitte inderdaad mega gezweet overdag hebt of zwaar ongesteld bent (dan wil ik het zelf nog wel eens doen, maar wel echt superkort).
Tenzij je veel water bespaart omdat je weinig je gordijnen wast.
Mensen die âs ochtends muf ruiken, of juist s avonds, geen deo gebruiken want âniet nodigâ, te weinig hun kleding wassen, of juist teveel wasmiddel/ parfum gebruiken (ik vind wasparfum echt de uitvinding van de duivel) etc etc. Zoveel manieren om te stinken en ze ruiken het allemaal zelf niet. Verandert toch niks aan deze discussie haha.
Ik douche dus niet elke dag, maar als ik deze discussie zo lees ben ik dus een soort abnormaal vies varken. Ik heb gewoon een hekel aan douchen (het hele proces, niet per se het mezelf wassen)
Wassen en tandenpoetsen doe ik 's ochtends ook gewoon, alleen niet onder de douche.
Ik zit voor mân werk elke 10 minuten zoân beetje met iemand anders in een kleine ruimte en moet er ook nog dicht op staan en aan komen, maar ik vind dus echt âlichamenâ zelden stinken, wat ik wel vind stinken: adem (rook, alcohol, onverzorgd gebit, ontstoken keel) en kleding (rook, oud zweet, maar ook de geur van natte kleding te vroeg opgeruimd hebben, of te lang nat hebben laten liggen, soort schimmel-geur). Soms stinken voeten wel.
Ik vind het niet vies om 's avonds niet te douchen, maar ik vind het ergens wel smerig om met de broek waar je in de bus mee hebt gezeten enzo in bed te gaan liggen. Lichtelijk smetvrees hier denk ik.
@Krabsalade Ik had ooit een studiegenote die echt verschrikkelijk naar zweet stonk. Elke dag. Op een studiereis kwam ik erachter waarom. Ze douchte wel gewoon maar trok na het douchen iedere ochtend dezelfde kleren weer aan. Het waren dus inderdaad die kleren die zo stonken.
Ik kleed mij sowieso altijd om als ik een hele dag buiten de deur ben geweest. Eerste wat ik dan doe is mijn chill kleding aan!
Ik ga niet met mijn âtrein kledingâ in bed liggen. Op de bank zou ik niet heel erg vinden, maar het is een routine geworden.
Douchen doe ik sowieso altijd sochtends ivm wakker worden, schoner voelen en mijn krullen die er anders niet uit zien. En ik douche vooral in de zomer 2x per dag, dus zowel sochtends als savonds.
Ik reis nu amper nog met ov omdat ik volledig vanuit huis werk maar het zit toch nog in mijn routine. Sochtends trek ik normale kleding aan voor de werkdag en zodra de werkdag er op zit/ ik ook buiten ben geweest voor boodschappen, rondje lopen etc dan doe ik thuis mijn chill kleding aan. Dan zit mijn werkdag er dus echt op.
De zwarte pitjes van een watermeloen:
- Vis ik er uit voor ik ga eten
- Eet ik op een spuug ik uit
- Eet ik op
- Ik eet geen watermeloen
- Anders
0 stemmers
Ooh ja, ik heb ook wel eens gehad dat mijn bh te langzaam was opgedroogd. Die geur
Ja doen best veel mensen toch? Als ik thuis kom, schoenen uit en mijn âthuiskledingâ aan voor ik op de bank ga zitten. En ik ga ook niet met het OV.
Dus een ruime meerderheid zou het zelf wel willen horen, maar tweederde zou het niet zeggen.
Das toch frappant.
Naar mijn idee doen veel mensen dit! Maar wel eens vaker hier op het forum gelezen dat mensen het niet deden of bijzonder vonden als anderen thuis kleding aan deden.
Schoenen uit gebeurd hier ook standaard. Visite mag die wel aanhouden als ze dat willen maar daarna ga ik ff een extra rondje stofzuigen en dweilen.
- Ik douche iedere dag en gebruik (soms/regelmatig/altijd) een washand
- Ik douche iedere dag en gebruik (vrijwel) nooit een washand
- Ik douche niet iedere dag en gebruik (soms/regelmatig/altijd) een washand
- Ik douche niet iedere dag en gebruik (vrijwel) nooit een washand
0 stemmers
Benieuwd of er een correlatie is met de discussie van laatst. Mijn hypothese: Mensen die niet-dagelijks douchen vies vinden, zijn ook anti-washand.
Ik douche bijna dagelijks, maar dat is omdat ik het een fijne manier vind om de dag te starten en niet per se omdat ik minder vaak douchen vies zou vinden.
Ik wil t niet horen. Wss komt het omdat ik of in alle haast mn deo ben vergeten of vet hard aan t werk ben. Als iemand t zegt en ik kan er niks aan doen voel ik me de hele dag kut. ( wat deo opspuiten van iemand anders werkt niet)
Ik heb nee gestemd met een collega in mân achterhoofd. Zij is tevens directrice en hartstikke aardig verder maar ik durf het haar niet te vertellen. Maar ik zit ook niet met haar in een kantoorruimte. Kan alleen wel vaak ruiken dat ze in de keuken is geweest bijv. Ik kan het ook niet rijmen want ze is verder heel erg verzorgd dus ik kan me bijna niet voorstellen dat ze het zelf niet door heeft. Misschien kan ze er niet veel aan doen ofzo? Idk
Ik las laatst ergens dat iemand alleen iets zegt over dingen die binnen 5 (of was het 10) minuten te verhelpen of aan te passen zijn, en dat vond ik wel een goede
Nouja in dit geval van Soy toch juist niet?
Ik zou het ook alleen zeggen als het vaker is, eenmalig niet nee.