Stel je persoonlijke vraag #37

Sorry, maar houd van alle seizoen en introvert.
Het mooie van het weer hier is juist die afwisseling (nouja, die er kán zijn) van warmte in de zomer en flinke kou in de winter en dan het langzame einde van de zomer in de herfst en het opbouwen ervan in de lente :heart_eyes:

11 likes

Heb jij last van de treinstaking vandaag?

• Jawel maar is/was makkelijk op te lossen (bijv. door thuis te werken of auto te pakken)
  • Nee
  • Ja veel last van (bijv. plannen moeten afzeggen)

0 stemmers

2 likes

Je slaat hemelsbreed linksaf dus daarom zeg ik “we moeten links” maar je neemt natuurlijk gewoon de afslag. Dus eigenlijk zeg ik dat altijd. Maar soms wel “oh kijk we moeten deze afslag en dan gaan we zooooo wijst met vinger in de rondte naar links daar”

1 like

Welke vinden jullie mooier? Ik wil deze bij een bruidspaar thuis laten bezorgen. Maar ik twijfel.

• Bovenste
  • Onderste

0 stemmers

1 like

Heb jij een mooi handschrift?:

• Mwa, het is te doen
  • Ja, ik heb een mooi handschrift
  • Nee, maar het is te lezen
  • Doktershandschrift for the win

0 stemmers

2 likes

Oh haha huh ik kom er nu achter dat ik een groot deel van Transwijk dus altijd ten onrecht als Kanaleneiland heb beschouwd :sweat_smile:

2 likes

Kopen jullie over het algemeen meer voorgesneden groenten of ‘hele’ groenten?

• Voorgesneden
  • Niet voorgesneden

0 stemmers

1 like

Ik haaat voorgesneden groente. Het zijn altijd van die grove stukken. En de dingen die je normaal weg gooit zitten er tussen.

13 likes

Ik vind voorgesneden groenten vaak vies voelen, zo half uitgedroogd en vaak zitten er groenten bij die ik niet eens in het gerecht wil. Voorgesneden wortels zijn het ergst die zijn echt helemaal hard geworden al :weary:

11 likes

Ja die groentemixen hoef ik ook niet, met al die opvulkool en -ui. Maar gewoon een zak bloemkoolroosjes, boontjes of spruitjes ofzo die ik zo in de pan/oven kan gooien vind ik heel chill. Echt zelden zin om dat nog te gaan wassen en snijden enzo. En die komen vaak ook in kleinere porties zodat ik er gewoon 1 of 2x van kan eten ipv weer met een hele berg opgescheept te zitten.

7 likes

Ja ik had laatst zo’n zak met Hollandse groente gekocht en 30% van die zak bestond uit bleekselderij. Nou als er 1 groente is die ik echt SMERIG vind, is het bleekselderij. Kon dus bijna de halve zak weggooien. Nooit meer

5 likes

voorgesneden groente uit de vriezer!! (echt handig om wat op voorraad te hebben altijd) maar normaal altijd vers

niks voorgesneden uit de koeling🤢

4 likes

Echt iets wat ik mis van Nederland: voorgesneden groenten. Hier is niks voorgesneden, zelfs de sla moet je vaak nog wassen. Niet dat ik alles voorgesneden kocht, maar zo handig als je snel wil koken. Koester die voorgeschilde aardappelen! :smile:

5 likes

Oh brrrr aardappelen schillen. Dat deed mijn oma vroeger altijd terwijl ze As the world turns keek.

Ik heb ook echt een haat-liefdeverhouding met appeltaart maken. Ik HAAT het om 2 kg appels te moeten schillen. Maar love for (mijn eigen) appeltaart.

8 likes

Ja ik dacht altijd dat Transwijk dat stuk Park Transwijk en het noorden/noordwesten daarvan was maar het is ook nog al het industriegebied.

Helemaal niet logisch trouwens want Kanaleneiland zou toch logischer zijn als het tussen Amsterdam-Rijnkanaal, Merwedekanaal en Leidsche Rijn lag, als een echt eiland tussen de kanalen.

2 likes

Stoppen jullie weleens boodschappen in een weggeefkast?

• Ja
  • Nee
  • Nee, ik overweeg het door de crisis te doen

0 stemmers

2 likes

Mijn oma ook :smiling_face_with_three_hearts: mis die momenten soms echt naast oma op de bank terwijl ze daar aardappelen zat te schillen met een bak aardappels met een krant onderin en een pan

4 likes

Hier in de buurt staat zo’n kast en daarop staat dat ze naast voedselproducten maandverband goed kunnen gebruiken, dus dat is een tip voor iedereen die nog van plan is boodschappen te doneren

5 likes

Ik heb zo’n kast nog niet gespot bij mij in de buurt, maar anders zou ik er zeker af en toe iets in leggen.

20 likes

We hadden een aantal jaar geleden zo’n kast hier, maar dat werd echt een zooitje met allemaal gebroken glas er omheen en smerigheid en rommel. Erg jammer want vond het wel een mooi concept.

2 likes