Ligt er aan waar die supermarkt staat.
Ik heb in een kledingwinkel gewerkt die ook op zondag open was en dat was altijd een megadrukke dag, we bleven soms ook tot 19u open ipv 18u maar dat veranderde niet heel veel qua drukte, meestal zwakt dat sowieso af na 17u
Hoe je het ook wendt of keert: het laatste uur in een winkel is voor sukkels doe last-minute wat nodig hebben. Maakt niet uit hoe laat je sluite.
Grappig, dan waren we in dezelfde winkel denk ik (Utrecht neem ik aan gezien je poll over Kanaleneiland). En ja, dat heb ik ook, altijd laat klaar met eten dus dan heb je niks aan 20:00 uur.
Voor het personeelstekort lijkt het mij zelf ook logischer om de winkel 1 hele avond te sluiten ofzo.
Haha klopt, toevallig!
Ja ik denk zeker wel! De ah naast mij is altijd tot 22u open, zovaak dat ik nog snel ff er naartoe loop om ijs te halen of andere onzin. Wat @Spaarlamp zegt. Als het tot 20u ofzo zou zijn zou ik dat niet doen want dan heb ik vaak nog niet eens avondeten gehad.
Ja, ik vind dit dus een achterhaalde visie. Zoals eerder gezegd kopen mensen die troep willen kopen dat toch wel online bij Ali.
Ik vind het heerlijk dat supermarkten zondag open zijn. En winkels langer open betekent ook meer leven, meer tijd om samen ergens af te spreken. Het normaler maken om doordeweeks ook uit eten te gaan, etc.
En hoezo gaat het gelijk om troepjes kopen? Ik vind het misschien ook een vrij snobistische visie.
Tot hoelaat is jouw dichtstbijzijnde supermarkt open?
Ik heb echt geen idee of sommige supermarkte al om 17u sluiten maargoed
- 17u
- 18u
- 19u
- 20u
- 21u
- 22u
- 23u
- 24u
- Dit verschilt per dag
0 stemmers
Ik woonde ooit vlakbij een supermarkt die altijd pas om 9u open ging, ik vond dat zo laat.
Ik zou het vooral gewoon weer gezellig vinden als we collectief afspreken dat we op zondag lekker de economie laten voor wat het is en onze opties beperken tot lekker de natuur in gaan, bij elkaar op de koffie, rondje fietsen, naar een pannenkoekenhuis etc. Dat is hoe ik me de zondagen van vroeger herinner en kan daar echt nostalgisch van worden.
Ik word echt verdrietig bij de gedachte alleen al. Ik vind door van die dode steden op zondag lopen ook helemaal niks. En je kunt alsnog die dingen op zondag doen toch? Ik vraag me trouwens af hoelang al in nederland de supermarkten op zondag open zijn? Al best een hele tijd volgens mij
Ik vind je post echt pretentieus overkomen. De CoolCat heeft trouwens niet eens fysieke winkels meer .
Mijn persoonlijke ervaring: ik heb ook een tijd in een land gewoond waar alles op zondag dicht was (ook de supermarkt op 1 na). Ik kende daar in het begin niemand en zat op zondag dus echt op m’n kamertje te verpieteren. Het had voor mij zoveel verschil gemaakt als ik dan de stad in had gekund om een beetje onder de mensen te zijn. Nou begrijp ik dat je voor 1 eenzame student niet de hele stad kan open gooien, maar het is echt niet zo dat koopzondagen alleen maar nadelen hebben. Ik hou zelf sowieso van een levendige stad vol met mensen en bedrijvigheid.
Ja de coolcat ook echt haha. Het gaat hier over supermarkten, en nu moeten we op zaterdag maar naar de coolcat.
Dat kan toch nog steeds? Als iemand die vaak op zondagen moest werken (horeca) was het heel fijn om voor of na werktijd gewoon langs de supermarkt te kunnen gaan. Zelfde geldt ongetwijfeld voor mensen in de zorg en andere werkplekken die geen weekend kennen.
Maar dit kun je toch gewoon zelf implementeren? Ik snap niet hoe een open winkel je daarin kan belemmeren. Of moet het hele land precies hetzelfde doen op die dagen?
Edit: oeps ik zag niet de posts boven mij die hetzelfde zeggen, pardon.
Ik vind het ook echt niet meer van deze tijd
Vroeger werd zondag als rustdag gezien, waarin je je zondagse kleding aandeed. Niet ging schoonmaken, naar de kerk etc. Maar tijden veranderen gelukkig en als alles dicht gaat op zondag voelt dat voor mij terug in de tijd gaan
Wat niet per se negatief hoeft te zijn maar ik zie geen voordelen ervan in.
Ik zeg toch ook niet dat ik dat niet doe? Ik heb het over het collectief, dus dat het voor iedereen normaal is om dat te doen omdat er geen andere opties zijn. Dat je het bos in loopt op zondag en het daar superdruk is ipv in de stad.
Zie ook wel het gemak in van de winkels open op zondag, maar word gewoon nostalgisch als ik denk aan de tijd waarin dat nog niet zo was. Ouderwets gezellig ofzo. Horeca was geloof ik wél open op zo dagen, vandaar het pannenkoekenhuis idee.
Maar het bos is toch ook druk op zondag? Tenminste hier in noord holland en dat vind ik juist ook weer afbreek doen aan de rust die je daar zoek.
Iets anders:
Gaan jullie wel eens op visite?
Ik ken dit namelijk alleen van mijn ouders van vroeger, maar dat doe ik nu echt nooit?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja horeca is altijd op zondag open geweest. Ik denk dat dit echt al eeuwen zo is?
Naja, ik ga wel eens bij vrienden langs. Maar bij visite denk ik echt aan zo’n geplande afspraak, op zondag om 2 uur momen piet en ik langs voor koffie! En dat ze dan allemaal koeken enzo in huis halen.