Ja horeca is altijd op zondag open geweest. Ik denk dat dit echt al eeuwen zo is?
Naja, ik ga wel eens bij vrienden langs. Maar bij visite denk ik echt aan zoān geplande afspraak, op zondag om 2 uur momen piet en ik langs voor koffie! En dat ze dan allemaal koeken enzo in huis halen.
Wat zie je als op visite gaan?
Als je daarmee bedoelt bij vrienden thuis afspreken, dan ja.
Ik noem bij mijn oma of moeder langs gaan wel op visite gaan. Maar bij vrienden ga ik āetenā of āborrelenā of gewoon ālangsā. Mijn ouders planden vroeger idd ook met vrienden die ze niet zo vaak zagen om bij elkaar op visite te gaan, dan werd aan het einde van die avond de kalender erbij gepakt om een afspraak voor over een half jaar te maken.
Mijn moeder was in charge, dus dan vroeg mijn vader naar de plannen voor het weekend en dan begon hij weer te mopperen over geen zin als het antwoord was " Truus en Henk komen op visite"
Ja daar denk ik ook aan!
Ik ga ook langs, maar altijd met een doel. Dus bij mijn moeder vaak om iets op te halen/weg te brengen. Bij mijn zusje om te eten of met de hond te wandelen. Bij mijn oom en tante vaak voor spellen avond. Bij mijn opa en oma ook vaak om te eten of iets weg te brengen. Enz.
Terwijl als kind moesten we dan altijd mee naar een verre oma waar we dan een uurtje zaten in een huis met weinig speelgoed
Ik denk wel dat je hierbij vergeet dat veel mensen juist op zondag willen werken omdat ze dan 150/200% toeslag krijgen en met de lonen in de retail is dat relatief veel. En in de huidige markt, waarbij personeel vinden echt heel lastig is, valt er bij veel bedrijven ook wel te onderhandelen over werken in het weekend, weekendhulpen vinden is makkelijker dan mensen voor doordeweeks dus als je echt graag in de retail wil werken maar niet op zondag, dan is er vandaag de dag best wat mogelijk.
Het verschilt per dag maar doordeweeks tot 18.30, op zaterdag tot 17.00 en op zondag tot 13.00 uur. Het is ook maar een buurtsupermarkt.
Weet jij wie Gorbatsjov was?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Weet jij wat glasnost en perestrojka betekent?
- Ja
- Nee
- Ongeveer
0 stemmers
Dacht jij ook dat hij allang overleden was?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Was zelf behoorlijk verrast dat hij nog leefde tbh. Blijkbaar werd hij uitgekotst in Rusland en leefde hij in ballingschap.
Weekenden alles open, en Ɣls er zo nodig een dag alles gesloten moet worden, doe dan lekker de maandag ofzo. Fijne dag nog.
Ga jij wel eens 's avonds laat chips/ijs/chocola/ander eten halen als je daar trek in hebt?
Dit komt echt nooit in mij op nu heb ik meestal wel allerlei dingen in huis maar ik denk er ook niet aan dat dat een optie is na een bepaald uur (terwijl ik naast een nachtwinkel en een AH to go woon)
Als ik laat in een supermarkt kom is dat meestal echt om boodschappen te doen na afwijkende werkuren bijvoorbeeld, maar ik denk er nooit bij na dat het ook āzomaarā kan.
Dus: ga jij wel eens 's avonds laat snacks kopen als je cravings hebt?
- Ja
- Nee maar ik heb de optie wel, denk er niet aan/geen behoefte aan
- Nee, ik heb de optie niet, ook geen behoefte aan
- Nee, ik heb de optie niet, maar zou wel willen dat het kon
0 stemmers
Het bos is echt superdruk op zondag, tenminste waar mijn ouders wonen ga ik juist in het weekend het bos niet in vanwege de drukte.
Pff asjeblieft niet zeg, het is al druk genoeg in de natuur op zondag. Laat het plebs maar lekker naar de Primark gaan!
De Rewe van 7-24, zaterdag 7-23.30, zondag dicht. Heb ook een Lidl om de hoek, die is van 7-21 open elke dag behalve zondag. Klaag al zolang ik hier woon (10+ jaar) over dat ze op zondag dicht zijn, maar heb er eigenlijk nooit echt last van, is klagen om het klagen als echte Hollander
Nou ik ga liever naar de coolcat, vooral op zaterdag.
Nee, mijn luiheid wint altijd van cravings.
Ik heb wel eens 's avonds cravings, maar ga het niet zelf halen. Ik stuur mijn man
Er zijn altijd wel mensen te vinden die dan wel zouden willen werken, maar het probleem is meer dat je winkel geboycot wordt als je toch op zondag open gaat.
Weet niet welke bossen jij gaat, maar de populaire bossen rondom mijn woonplaats zijn prima druk op zondag, net als de stad. Zit echt niet op meer te wachten. Doe gewoon lekker allemaal wat je leuk vindt.
Maar ik denk dus dat dat niet klopt. De druk/ milieu etc door de switch naar online is vele malen hoger dan extra openingstijden. Dat is dus echt een ouderwetse gedachte.
Idd, ik (en de meeste van mān collegaās, maar dat verschilde per winkel) vond werken op zondag chill aangezien ik dubbel betaald kreeg en dan een dag in de week vrij was. Dat vond ik nog chiller want als ik dan iets wil gaan doen op mān vrije dag is het veel rustiger dan in het weekend.
Feestdagen waren nog fantastischer want dan kreeg je ook een recuup dag