Oh ja als je het zo uitlegt, makes sense
Ja vond mijn moeder ook, dus de doperwtjes en worteltjes uit pot gingen of in de keuken al op het bord, of als er anderen meeaten netjes in een schaaltje
Gebruik jij dagelijks zonnebrand? Dus het hele jaar door
- Ja alleen gezicht
- Ja gewoon mân lichaam
- Nee alleen als de zon schijnt
- Nee nooit
0 stemmers
Elke dag factor 50 en zodra er een zonnestraal schijnt komt mijn hoed tevoorschijn. Ik heb een ouder van downunder, dus ik ben met een milde angst voor de zon opgevoed.
Ik zeg altijd: van verbranden krijg je kanker, of nog erger, rimpels.
Mensen dit is sarcastisch hĂš! Allemaal insmeren!
Mannen zijn eerder ratten.
Of zeggen dat er niks mis is met een gezond kleurtje. Zijn overigens wel vaak de dames met een rimpeldecolleté die dit zeggen. Laat mij lekker vampier zijn.
Met deze temperaturen slaap ik:
- Onder een deken
- Onder een lakentje
- Zonder deken
- Met pyjama
- Zonder pyjama
- Ramen open
- Ramen dicht
- Ventilator aan
- Airco aan
- Op een koel matje / matras
- Ik slaap niet
0 stemmers
Ik lag het heet te hebben onder mân dekbed en door jouw poll bedacht dat ik gewoon een laken kan pakken
Vind je het âmakkelijkerâ om over menselijk geweld te lezen/er iets over te zien dan over geweld tegen dieren? Het is natuurlijk allebei erg, maar ik merk dat ik zelf âmakkelijkerâ een NOS artikel kan lezen over een mens dat vermoord is dan over bijvoorbeeld geweld tegen katten.
- Ja
- Nee
- Vind ik allebei even moeilijk
0 stemmers
Ik verbaas me hier regelmatig over bij mijzelf. Wat zou dat zijn?
Omdat dieren weerlozer zijn?
Bij mij komt het denk ik doordat ik denk dat een mens zich nog kan verdedigen (nouja niet altijd maar je snapt wat ik bedoel), of in ieder geval weten wat er gebeurt. Bij dieren is dat niet/minder
Ja was ook mijn eerste gedachte maar geweld bij mensen is ook vaak tegen weerlozen zoals ouderen en kinderen, of iemand die specifiek in die situatie weerloos is. Nog niet helemaal tevreden met deze verklaring dus
Met een ice pack maar dat doe ik ook al met 25 graden
Misschien even een polletje maken over bij welk soort mensen we snel aangeslagen zijn: kinderen, ouderen, etc etc.
Tenzij het over kinderen of babyâs gaat, dat vind ik het allerergst.
Jaa maar ook meer omdat er bij geweld tussen mensen iets meer speelt. Bijvoorbeeld een ruzie of iets (Disclaimer niet in alle gevallen)
Maar bij geweld tegen dieren is er gewoon ineens een gek die besluit een dier te mishandelen voor een soort kick ofzo. Die berichten spoken dan toch langer door mn hoofd.
Plus het is ook 10x zieliger als er een dier sterft in een film