Vegetariër zijn maar wel 15 eieren per week eten:
- Kan prima
- Beetje vreemd
0 stemmers
Vegetariër zijn maar wel 15 eieren per week eten:
0 stemmers
Ik vraag me meer af hoe je t weg krijgt.
Ondertussen ligt mijn hond zonder gêne in een kartonnen doos te slapen. Ik moet haar dan toch maar eens informeren dat ze geen kat is.
Maar echt, heb dit nu al 3x gehoord sinds ik terug ben van vakantie ik mag eerder blij zijn dat ik niet helemaal rood terug ben gekomen
Ik zou dit echt heel erg vreemd vinden als niet eerst bepaalde vervuilende bedrijven/industrieën beter gereguleerd worden eigenlijk, geef hen lekker een CO2-budget
Ja dit eigenlijk. Als het ooit in de toekomst moet, dan moet het. Maar zouden ze nu met zo een begrenzing komen en niks aan de grote vervuilers doen zou ik ook steigeren.
Edit, en ik wist niet of ik er wat van moet zeggen want de ergernis ligt compleet bij mij, maar vind het ook zo droog om er in een ander topic over te klagen: de jaarlijks terugkerende klacht over witte mensen die niet bruin worden (of willen worden of whatever) van de zon (dus niet de spf discussie want daar ben ik dikke pro van). Krijg er echt een beetje ‘Oh I’m sorry Susan, are you too white?’ vibes van. Terwijl je er natuurlijk prima over kan klagen, ik klaag ook graag over alles en toch zit ik mezelf telkens op te vreten.
Ja mee eens. En ik vind het onbegrijpelijk dat bedrijven zelf zo weinig initiatief tonen. Als voorbeeld, universiteiten. Als er één sector is waar je duurzame initiatieven van mag verwachten is het deze wel (niet dat ze het meest vervuilend zijn). Hoe moeilijk is het om, bijvoorbeeld, een vliegbudget in te stellen voor medewerkers? Maar nee hoor, na corona gaan wetenschappers weer heel de wereld over vliegen voor congresbezoek. Op een paar uitzonderingen na — er zijn wel vakgroepen die het vliegen verbieden voor medewerkers maar waarom is dat geen beleid vanuit de universiteit? Dat je bijvoorbeeld 1 keer per 5 jaar ergens naartoe mag vliegen, ik noem maar wat. Nou ja, beetje specifieke ergernis maar ik moest hieraan denken door dit onderwerp.
Wij krijgen op het werk ineens een andere zoekmachine dan google (ecosia ofzo) omdat dit iets duurzaams zou zijn. Bedrijf wil heel graag tzt klimaatneutraal zijn en is daar wel actief mee bezig. Maar ik weet er te weinig van of die initiatieven ook echt succesvol zijn
Ik ben hele benieuwd op welk punt dit soort dingen écht iets uitmaken. Los van alle kleine beetjes helpen. Het verwerken, opslaan, verzenden etc van data kost (enorm) veel energie. Maar is dat iets waar je als individuele consument al wat aan kan bijdragen, bv door geen 260303730 foto’s op je iphone te hebben. Of is er pas een impact op echt grotere schaal.
Vertaald naar een uni: helpt een andere zoekmachine daadwerkelijk of is dat water naar de zee dragen.
Ik vind dit vanuit m’n werk (IT) dus super interessant en ben ook benieuwd of je inkooptechnisch al iets echt nuttigs kan met duurzamere IT infrastructuur (naast duurzamere datacenters) behalve de consultant trap “sustainable IT”
ik vind die vergunning voor een tegeltuin een hele goede, jammer dat het dan in belgië pas vanaf 80 m2 is
Ik weet niet of dit voor alle universiteiten geldt, maar ik weet in ieder geval van eentje dat daar wel beleid op is, namelijk dat dienstreizen niet per vliegtuig mogen als de afstand <500km is (uitzonderingen daargelaten).
Los daarvan: ik snap dat iedereen hun steentje bij moet dragen hoor, maar als ik denk aan vervuilende industrieen denk ik niet direct aan… het onderwijs Bovendien vind ik dat je dan naar de congressen moeten wijzen, die moeten faciliteren dat mensen op afstand mee kunnen doen. Je kunt het een wetenschapper (of universiteit) niet kwalijk nemen dat ze naar een congres toe moeten gaan als dat congres alleen fysiek georganiseerd wordt.
Ik ben vooral bang hoe duurzaamheidsmaatregelen nog meer de bestaande ongelijkheid gaat uitvergroten. Niet alleen op mondiaal niveau, maar ook binnen Nederland gebeurt dat nu al. Met vermogende mensen die hun (eigen) huis met subsidies van de overheid hebben kunnen verduurzamen en een elektrische auto hebben aangeschaft. Vond dit ook een interessant artikel in dat opzicht.
Je hebt helemaal gelijk hoor, daarom zeg ik ook: specifieke ergernis. Maar dit is wel iets dat gemakkelijk te realiseren is en daarnaast vind ik dat universiteiten een voorbeeldfunctie hebben.
De meeste congressen bieden al online deelname aan trouwens, en dat beleid van niet vliegen onder 500 is ook wel gangbaar idd. Maar alsnog kan iemand er dan voor kiezen een paar keer per jaar naar de VS te vliegen en dat gebeurt dus ook.
Ik vind dat eigenlijk nog best tegenvallen? Ik zit wel in een vrij niche vakgebied dus onze congressen zijn niet zo groot, maar bijna alles is inmiddels weer alleen fysiek. Of soms kun je je wel online aanmelden voor de keynotes, maar dan kun je dus niet zelf presenteren en naar de kleinere sessies en posters
Oh jij verwoordt mijn ergernis over dat niet bruin kunnen/willen worden wel goed. Kon er niet helemaal de vinger op leggen. Misschien nog steeds niet helemaal, maar ik erger me wel, haha.
Ik begrijp ook echt niet hoe ze die nieuwbouwwijken nog zo vorm kunnen geven zoals ze nu doen. Vriendin van me woont sinds een jaar in een nieuwbouwhuis en het is een grote stenen ellende. Drie boompjes in de straat en alle tuinen zijn ook aangelegd met bijna alleen maar tegels. Echt waarom wordt dit zo ingetekend???
Het is eigenlijk klagen over iets wat een enorm privilege is (namelijk een witte huid hebben). Het is een beetje als die posts van mensen die zoooo knap zijn dat ze altijd nagefloten worden op straat, of mensen die 35 zijn maar toch iedere week om hun id gevraagd worden echt omg zo irritant jongens ik lijkt 10 jaar jonger!!! Klagen over iets wat 99% van de tijd juist enorm in je voordeel werkt. En als het gaat om een witte huid is dat natuurlijk nog wel een diepgaander probleem dan wanneer het gaat om hoe knap/slank/jong je bent. Dit is althans hoe ik het interpreteer, verbeter me gerust.
Mijn antwoord lijkt alsof ik een mega tuin heb met ingebouwd zwembad. Maar in werkelijkheid gebruik ik de tuinslang als verkoeling en een klein opblaasbadje :’)
Natuurlijke verkoeling/groen is alleen fijn ver van je huis.
Bomen zijn teveel werk in de herfst met vallende bladeren, degene die wijken vormgeven hebben eigenlijk te weinig kennis van welke bomen “handig” zijn (qua wortels en niet/wel straat beschadigen en horen in dit klimaat/inheems zijn)
En vooral mensen lijken natuur/groen vies te vinden en “gedoe”
Klopt wel, ik sta ook wel even te vloeken als ik weer de ladder op moet om de leilindes in de voortuin te snoeien. Maarrrr het is wel nu nog maar 24 graden in de woonkamer.
En groen is gezellig, zo is het ook weer.