Stel je persoonlijke vraag #37

Ik ben toch gaan fietsen en heb dit voor de terugweg.

Verkoeling

:sweat_smile:

48 likes

Zo gebruiken sommige mensen het ook gewoon hoor.

Mee eens. Überhaupt dat het uiterlijk van vrouwen als oorzaak wordt gezien van lastig gevallen worden. Vind ik heel kwalijk.

3 likes

Ik denk dat je dan net het verkeerde uit dat voorbeeld pikt, eigenlijk. Want of je wel of niet lastig gevallen wordt op straat heeft weinig te maken met hoe conventioneel mooi je bent. Dus dat benoemen in een klacht over dat je lastiggevallen wordt is dan ook totaal irrelevant. Een post als “veel mensen vinden mij knap maar beseffen niet dat ik daardoor ook veel nagefloten word” gaat helemaal niet over het lastiggevallen worden, maar over het knap zijn (en hoe vErVeLeNd dat is). Ik hoor of lees dit verder niet zo vaak (meer) hoor, maar in het verleden werd hier op het forum ook wel eens iets van die strekking gepost.

1 like

Ik vind dit een nare poll-uitslag.
56% vindt het erger om te lezen over geweld tegen dieren dan tegen mensen. Dat vind ik sowieso volstrekt onbegrijpelijk om de redenen die @Corvus noemt.

Maar als het dan om geweld tegen dieren gaat, vraag ik me ook af wat deze 56% vindt van al het (zinloze) geweld en de massale wreedheid tegen dieren in de (intensieve) veehouderij. Disclaimer voordat ik deze reactie krijg: een aantal van jullie zal hier vast mee bezig zijn en op anticiperen, maar niet 56%.

Echt een sterk staaltje cognitieve dissonantie.

12 likes

Iets anders erger vinden sluit toch niet uit dat het andere niet erg is?

En je tweede vraag is net zoiets als de vinger wijzen naar iemand die vegetarisch eet maar wel elke dag de auto naar werk pakt

3 likes

Ben jij bloeddorstig? Niet als in dat je zelf iets iemand zou aandoen, maar zoals je vaak leest over bv die 22 jarige dader van dat jochie in Limburg dat mensen dan de doodstraf willen zien. Of iemand die 30 katten heeft doodgeknuppeld ofzo.

• Nee
  • Ja maar dat zakt snel
  • Ja en dat zakt niet snel
  • Een beetje

0 stemmers

2 likes

Ik snap totaal wat je bedoelt, daarom zeg ik ook klagen mag zeker, maar zo op het forum en dan achter elkaar moet ik wel een beetje met mijn ogen rollen. En precies het laatste wat je zegt: zou ik even privé tegen mijn vriend klagen dat ik mezelf dik en opgeblazen voel prima. Maar doe ik dat tegen een groep waarbij er mensen zitten die moeite hebben met voller zijn etc, ja dat vind ik eigenlijk wel een beetje not done.

Ook omdat er geen omgekeerde zonnebank is voor het andere.

8 likes

Wat wil je nou zeggen? Dat als je dierenleed erger vindt dan mensenleed, het niet per definitie betekent dat je mensenleed NIET erg vindt? Ja dat snap ik wel, maar dat verandert niets aan dat ik die opvatting nogal
 absurd vind. Echt totaal absurd eigenlijk. Hele bevolkingsgroepen worden uitgemoord en hier zitten dan mensen die zeggen “ja nee dat is wel erg natuurlijk MAAR er worden ook nog steeds hondengevechten georganiseerd en dat is nog erger!!! Want die honden zijn weerloos!!!”

12 likes

Nav youtubers topic:

Ben jij lid van de ‘spionnengroep’ van Yvonne?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hahah ik lig dubbel. Mensen lezen de vraag en vullen de poll in met hun eerste intuĂŻtie en gaan weer verder met hun dag. En dan nu helemaal verbijsterd zijn en heisa maken om een poll-uitslag die jou niet aanstaat. Boeiend.

19 likes

Vind dit echt zo’n zwaktebod altijd he, als een argument of discussie je niet aanstaat, om dan aan te komen met dat de ander het niet zo serieus moet nemen. Je hebt zelf in de discussie gemengd he, je had je ook gewoon stil kunnen houden als het onderwerp je niet interesseert of de discussie je niet boeit.

5 likes

Ik wil mijn antwoord best toelichten, want ik heb op dierenleed gestemd als erger om over te lezen. Maar mensenleed vind ik/is erger.

Echt mensenleed is (gelukkig) een te ver van mijn bed show denk ik, dus leest meer als een film. Bij dierenleed denk ik al gauw aan mn eigen dieren en hoe zielig ik dat zou vinden (en ik denk hierbij niet aan voedselindustrie, maar eerder verminking / op straat gezet etc). Betekent niet dat dierenleed erger is (sterker nog, is echt totaal niet te vergelijken). Zelfde als dat ik bijv “the fault in our stars” kan kijken en denken goh wat sneu, terwijl als ik hatchi/spirit/flicka kijk alles bij elkaar jank. :sweat_smile:

7 likes

Dat stukje heb ik ook geen moeite mee, maar een deel van de andere posts gingen daar echt niet over. @Salinger ik ben natuurlijk niet de woordvoerder van de poc op het forum, maar ik denk zelf dat ik er al minder moeite mee zou hebben als iemand iig door heeft of het snapt waarom het ongevoelig kan overkomen. Iets in de trant van: beetje humoristisch het een white people problem noemen. Vind het zelf ook lastig uitleggen haha. Het is denk ik meer de hoeveelheid posts van andere die er dan allemaal op reageren dat ik dan denk, ok het is vervelend maar zo kan het wel weer (waren er nl sowieso meer geweest als ik niet gereageerd had erop).

En het helemaal gelijk trekken van het probleem mist ook gewoon aan inzicht wat mij betreft.

3 likes

Het is ook wel een verbijsterende uitslag. Ik heb ook ja gestemd terwijl ik weet dat het raar is. Ik denk dat er een psychologische verklaring achter zit die iets verder gaat dan “dieren zijn weerloos”. Ben daar wel erg nieuwsgierig naar. Het menselijk brein is soms gewoon heel raar en je hoeft daar geen taboe van te maken of jezelf beter te voelen als jij deze rare reflex niet hebt.

5 likes

Geniet je ook zo van het weer gisteren en vandaag?

• Jaaaa!!

0 stemmers

2 likes

De combinatie met menstruatie is echt top.

9 likes

Heerlijk! Hebben we het klimaat toch niet voor niks naar de tering geholpen :two_hearts:

11 likes

De enige keer dat ik blij was met de uitslag in een cirkeldiagram

52 likes

Ik geniet vooral van de avonden. Gisteravond lekker buiten in de tuin gezeten met wat vrienden, echt een lome zomeravond.

3 likes